• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • widuse

Hej tjejer!

I helgen blev så även jag möhippad ! Jag fick ett sms tidigt på morgonen att jag skulle gå ner i vår källare för vidare instruktioner. Där väntade ett brev och en outfit som skulle bäras...nämligen nätstrumpor, korta jeansshorts, hårdrocks t-shirt med tillhörande skinnväst, nitbälte, och en bandana till håret. Sen fick jag instruktioner att göra håret som jag hade det i min " hårdrocksera" på 90-talet. Jag var INTE snygg haha....

Iaf var det en fantastisk dag med kul aktiviteter, fantastiskt väder och många skratt.

Jag tycker annars att jag har ganska bra koll inför den stora dagen.... Vi har inte färdigt vigselprogram och festprogram vilket stressar lite men annars är jag oroväckande lugn :)

• meandmylove

Widuse, ååå så skoj med hippa! Vad hade ni för aktiviteter?

Nästa vecka är det massa planerat, prällen sömmerska, lokalen, beställa mat osv.

Man ringarna som är klara på gravyr idag. Har även börjat med bordsplacering. Verkligen en utmaning men det känns långt ifrån omöjligt.

• Nokaro
    Imsevimse skrev 2014-05-20 16:22:26 följande:

Vår tårta kommer att bestå av sockerkaksbottnar med ett lager rårörda jordgubbar, ett lager lemoncurdgrädde och så ytterligare ett lager med rårörda jordgubbar mellan. Utseendemässigt kommer tårtorna att vara spacklade med grädde, ha ett rutmönster (quiltat?) på sidorna och ovanpå är tanken att vi ska ha en lila pion och några mindre rosor i rosa och vitt på varje tårta. Det går dock inte som vi tänkt med att tillverka blommorna i sockerpasta, så får se om de slutar med att vi sätter dit riktiga blommor istället. 

Oj vad gått det lät med lemoncurdgrädde! Det kanske skulle funka med hallon oxå. Gör ni själva eller beställer via en konditor? 
  • tess

Roligt med legofigurer

Våra tjejer (3 och 4,5 år) har fixat vprt brudpar i lera som vi har lackat. De kommer att stå på ett hjärta av typ marsipan (eller vad nu bageriet väljer för material).

Smaken blir sockerkasbotten med hallon och passions-mousse  + fruktbitar samt chokladflarn. Täckt med marsipan och sedan mörkröda rosor och mörkgrön murgröna som dekor. Ställning i båge och med översta tårtan hjärtformad.

• Power of Love
    tess skrev 2014-05-21 20:25:24 följande:

Våra tjejer (3 och 4,5 år) har fixat vprt brudpar i lera som vi har lackat. De kommer att stå på ett hjärta av typ marsipan (eller vad nu bageriet väljer för material).

Smaken blir sockerkasbotten med hallon och passions-mousse  + fruktbitar samt chokladflarn. Täckt med marsipan och sedan mörkröda rosor och mörkgrön murgröna som dekor. Ställning i båge och med översta tårtan hjärtformad.

det lätt gott!

Vilket roligt sätt att få barnen delaktiga i förberedelserna :) 
  • Imsevimse
    Nokaro skrev 2014-05-21 13:06:44 följande:
    Oj vad gått det lät med lemoncurdgrädde! Det kanske skulle funka med hallon oxå. Gör ni själva eller beställer via en konditor? 
    Ja det var överraskande gott. Jag gillar att baka och satte ihop fyra minitårtor för att vi skulle kunna bestämma vilka smaker vi ville ha. Min sambo hade på förhand dömt ut den med lemoncurd, men var ändå den han tycket bäst om i slutändan hehe =). Vi gjorde faktiskt den minitårtan ihop med hallonmousse, men tyckte att det blev bättre med de rårörda jordgubbarna. Men det där är ju så olika vad man tycker, för vår del kanske det hade funkat med hallon om de också hade varit rårörda, med moussen blev det så klen smak. Vi tänkte göra tårtorna själva.
  • Power of Love

Idag var jag och hämtade morgongåvan jag beställt. Ett fickur med gravering. Blev inte riktigt som jag tänkt mig. Hade beställt med hans initialer på framsidan och året på baksidan, vilket jag även fick men jag jag hade tänkt mig stora bokstäver på framsidan så de skulle täcka nästan hela framsidan men istället blev små bokstäver. Ser snyggt och diskret ut och med en snyggare stil än vad jag föreställt mig men jag har lite svårt att släppa att det inte matchar den bilden jag hade i mitt huvudet. Men fästmannen kommer säkert älska den. Han vet ju inte hur jag hade tänkt från början. :)

• Imsevimse

Åh jag har börjat inbilla mig att det kommer att bli fruktansvärt varmt med den klänning som jag hade bestämt mig för, samt att när jag provade den idag så kändes den inte alls bra då den klämmer åt om magen iom att det är korsettliv i överdelen. Så nu behöver jag råd, vilken av följande två klänningar röstar ni för? Börjar ju dra ihop sig så har inte tid att hålla på vela =) 

• Micaelan

Vad kul med ett fickur! :)

Tack för tipsen med spetsbolero, får kolla runt lite mer. :)

Hämtade min vigselring häromdagen, såhär kommer mina ringar bli att se ut tillsammans (när man ser den nya blanka så inser man hur lortig ens andra ring är :P) :

• Milli

Har blivit bombarderad med vykort från okända avsändare senaste veckan..! Hmm... ;)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet