• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Milli

Vad mycket ni skriver :) Vi ska träffa prästen på torsdag (3 veckor före). Här blir de också som någon skrev ovan blomstertid och en vänlig grönskas dräkt eller vad de heter :) 

• Milli
    LinaNordstrom skrev 2014-05-15 21:14:28 följande:
    Kanske du kan ringa butiken och höra vad dom har inne som går att få på en gång. Sen kolla Blocket där verkar det finnas mkt och till bra priser. Lider med dig!
    Jag mailade butiken och de sa de hade en del på rea och massa innanför min budget så de lät ju lovande. Kollade massa på blocket och även tradera före men hitta inget wow.. Så åkte jag till degefors (34 mil tur och retur) och besökte en av sveriges största brudklänningsbutiker fest och brudpalatset på 800m2. Trodde verkligen jag skulle hitta något där men blev väldigt besviken. Först över servicen då vi nog vänta en halvtimma innan någon ens fråga om vi ville ha hjälp (såg ingen personal tidigare heller) och så skicka hon in oss i ett rum där hennes kollega skulle hjälpa oss men vi vänta nog en halvtimma-fyrtio minuter där med innan vi tillslut fick hjälp. Hitta inga klänningar som verkligen ropa på mig men var tvungen att prova några bara för att men jag tänkte bara på min klänning jag redan har och dom såg nog att jag var depp och att inget passa.. Så fråga dom varför de inte skulel kunna gått å sytt in min klänning och undra om jag hade bild på den och när dom såg den så sa dom wooow ja då förstår jag att du tycker dessa klänningar är enkla.. Så gick hon iväg och prata med kollegan och visa bild och kom ut med ett namn och telefonnummer till hon som ägt buttiken från början men som nu är pensionerad. Hon skulel tydligen vara sveriges bästa sömerska så dom tyckte de var synd jag inte hade med mig klänningen men jag åkte dit och prata med henne och fråga vad hon trodde utifrån bilden då.. Så på onsdag ska vi åka tillbaks 34 mil (jag som har så himla mycket fritid menar ja) med klänningen så ska hon försöka sy in den. Men hon har lite problem med ena handen så eventuellt var vi tvugna att sy lite för hand. Så jag hoppas verkligen att de löser sig för annars vet jag inte vad jag gör...
  • iQbee

Jag lyckades ladda upp lite bilder...
    MIn klänning... Är inte klar i ryggen men den exakt somjag önskat :)

ooch vår ringkudde som jag sytt av spetsen som blev över =)

• meandmylove

Maries31, härligt med mycket planer! Vi har köpt alkohol i Tyskland men ville ändå beställa vin och mousserande på systemet. De har ju inga stora skillnader på priset från systemet på just vin och inte så kul sortiment heller. Däremot öl läsk sprit och sånt är ju mycket billigare!

Milli, håller tummarna för klänningen, stackars dig som måste köra så lååångt!

IQbee, helsike vilken fin bakelse! Du kommer vara fantastisk. Jättefin kudde också, har ni en liten ring bärare också? Vi har 2 näbbar (dottern och hennes kusin ca 1,5 båda) skulle dock aldrig våga lämna varken ringar eller blommor till dom. Blommorna skulle de säkert ätit upp och nu när jag tänker efter så skulle de säkert svalt ringarna också.

JAG FICK PRECIS LITE PANIK! Jag har köpt en ivory klänning, inte vit men verkligen inte gräddig. Däremot har mannen en VIT skjorta.. ajajajaj, kommer det se knäppt ut? Jag såg nämligen precis en bild på en brud i crew färgad klänning med mannen klädd i kritvit kostym. Det såg FRUKTANSVÄRT ut! Bör vi leta ny skjorta?

• junibruden89

Meandmylove kritvit skjorta är det som det brukar vara har man en scart eller mörk k?stym så spelar det ingen roll att din klänning är ivory men till kritvitkostym måste det sett lite k?nstigt ut. På måndag är det äntligen dags att träffa prästen vi ska oxå ha blomstertid nu kommer (min absoluta favoritpsalm alla kategorier) och en vänlig grönskas rika dräkt ingång mendehlson solo du är allt och kärleken förde oss samman men utgång vet ja inte så svårt att bestämma sig på måndag eftermiddag ska jag och min kompis välja blommor och hur buketten ska se ut helblå med lite vitt eller röda rosor med brudslöja eller liljekonvaljer eller röd/blå/vit.... I veckan ska vigselprogrammet göras och skrivas ut och lite annat pyssel. Veckan som varit har mannen min opererat bort mandlarna och jag vart på begravning och jag har även provat min klänning efter ändringar och den blir så fin nu ska det bara på en massa glitter så är den färdig näbbkläderna ska provad ihop på tisdag. High bara 3 veckor kvar så är jag fru C :)

• Nokaro

Idag har jag provat klänningen för sista gången innan den stora dagen! Det är som en dröm! Mannen är på svensexa så min brudtärna har hängt hos oss för lite småplanering. Mysig dag! Här ser ni klänningen en sista gång innan jag blir fru :)

• iQbee
    meandmylove skrev 2014-05-17 12:17:53 följande:

IQbee, helsike vilken fin bakelse! Du kommer vara fantastisk. Jättefin kudde också, har ni en liten ring bärare också? Vi har 2 näbbar (dottern och hennes kusin ca 1,5 båda) skulle dock aldrig våga lämna varken ringar eller blommor till dom. Blommorna skulle de säkert ätit upp och nu när jag tänker efter så skulle de säkert svalt ringarna också.

JAG FICK PRECIS LITE PANIK! Jag har köpt en ivory klänning, inte vit men verkligen inte gräddig. Däremot har mannen en VIT skjorta.. ajajajaj, kommer det se knäppt ut? Jag såg nämligen precis en bild på en brud i crew färgad klänning med mannen klädd i kritvit kostym. Det såg FRUKTANSVÄRT ut! Bör vi leta ny skjorta?

jajaja tack =) jo vi har en kusin som kommer vara ringbärare:) jag sydde på ett band som man knyter ringarna på och jag lovar att dom inte lossnar .. tanken är väll att en vuxen ger dom precis innan för man vet ju  aldrig =)..

Ja du tycker du att det är fruktansvärt så kolla en annan skjorta men skjortor är ju många gånger väldigt vita så det i mina ögon ser inte konstigt ut.. Bara ni har någon färglick som knyter varandra.. hm.. du kan alltid titta om du hittar någon du gillar bättre...

- Psalmer... Vi träffade prästen idag och jag är helt clueless hur det går till så jag fick låna psalmboken för att välja psalmer.. jag har förstått vilka som är mest populära men tänkte göra en research.. sen är det ju in och utgång.. helst ville jag inte ha musik alls men prästen tyckte att det är bäst... Vi kommer ha två präster en syriansk och en svensk så våran vigsel lär ju ta ca en timma ... :)
    Några tips på psalmer? Den blomstertid nu kommer associerar jag lite för mycket till skolavslutningar.. jätte vacker men jag ser skolan framför mig på något sätt...

Nokaro: härligt! den passar dig perfekt  :)
  • Kittwn
    Nokaro skrev 2014-05-17 21:04:39 följande:

Idag har jag provat klänningen för sista gången innan den stora dagen! Det är som en dröm! Mannen är på svensexa så min brudtärna har hängt hos oss för lite småplanering. Mysig dag! Här ser ni klänningen en sista gång innan jag blir fru :)

gud så vacker!! verkligen jättejättefin

På fredag kommer min mamma ner till Grekland med min klänning! Har inte testat den sen den lasupp och syddes in så de ska bli väldigt spännande. Fick rådet av en annan svenska här  att övningsdansa (kretensisk dans) i klänningen, då de är väldigt mycket svårare än att dansa i jeans eller leggings som jag gjort innan. Så när sambon är på jobbet kommer jag övningsdansa i min klänning medan mamma passar dottern =P
  • meandmylove

Tack för feedback, min klänning är som sagt inte helt långt ifrån vit. Han har en ljusgrå kostym, skitsnygg boss, vit skjorta och blank grå slips. Färgglatt corsage rosa/gul/orange samma som från min bukett så det blir nog fint tilsammans :). Letar inte efter ny skjorta men vit kostym till gräddig klänning var INTE vackert.

Hittade också en bild på en brudgummens som hade slipsen knuten alldeles för högt upp! Den slutade ovanför naveln!!! Herreguuuuuuud!!! Men ser man inte sånt själv?

Nu har jag inte så mycket kvar att göra mer än att vänta på vår resa till Helsingborg sista helgen i maj. Efter det gör vi bordsplaceringen, tavlorna och printar vigselprogrammet. Önskar jag kunde posta bilder på min klänning men har ingen dator tillgänglig :(

Nöjer mig med att titta på era istället :)

• LinaNordstrom
    Milli skrev 2014-05-17 10:56:50 följande:
    Jag mailade butiken och de sa de hade en del på rea och massa innanför min budget så de lät ju lovande. Kollade massa på blocket och även tradera före men hitta inget wow.. Så åkte jag till degefors (34 mil tur och retur) och besökte en av sveriges största brudklänningsbutiker fest och brudpalatset på 800m2. Trodde verkligen jag skulle hitta något där men blev väldigt besviken. Först över servicen då vi nog vänta en halvtimma innan någon ens fråga om vi ville ha hjälp (såg ingen personal tidigare heller) och så skicka hon in oss i ett rum där hennes kollega skulle hjälpa oss men vi vänta nog en halvtimma-fyrtio minuter där med innan vi tillslut fick hjälp. Hitta inga klänningar som verkligen ropa på mig men var tvungen att prova några bara för att men jag tänkte bara på min klänning jag redan har och dom såg nog att jag var depp och att inget passa.. Så fråga dom varför de inte skulel kunna gått å sytt in min klänning och undra om jag hade bild på den och när dom såg den så sa dom wooow ja då förstår jag att du tycker dessa klänningar är enkla.. Så gick hon iväg och prata med kollegan och visa bild och kom ut med ett namn och telefonnummer till hon som ägt buttiken från början men som nu är pensionerad. Hon skulel tydligen vara sveriges bästa sömerska så dom tyckte de var synd jag inte hade med mig klänningen men jag åkte dit och prata med henne och fråga vad hon trodde utifrån bilden då.. Så på onsdag ska vi åka tillbaks 34 mil (jag som har så himla mycket fritid menar ja) med klänningen så ska hon försöka sy in den. Men hon har lite problem med ena handen så eventuellt var vi tvugna att sy lite för hand. Så jag hoppas verkligen att de löser sig för annars vet jag inte vad jag gör...
    Synd att det inte fanns någon klänning som du gillade men det låter ju lovande om sömmerskan kan fixa klänningen du redan har Drygt att det är så långt. Vi har inte heller någon brudbutik i stan bara en liten som hyr ut klänningar så för att fara till brudbutik har vi ca 20 mil tur och retur, har varit där en gång men dom klänning som hade lite kjol och bling var alldeles för dyra för min smak.  
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet