• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • iso
    Nokaro skrev 2014-05-28 22:01:51 följande:
    Ja vi beställde våra save-the-date kort och inbjudningskort från calligraphen. Tänkte beställa även vigselprogrammen därifrån men nu har jag hejdat mig lite med det när jag såg att det kostar 2500 kr för det jag vill ha... Får väl försöka fixa ihop nåt själv o printa ut.. Slantarna bara flyger iväg nu de här sista veckorna på det ena o det andra som man kommer på att man bara mååååste ha. 
    men jösses!? nu vet jag inte hur många gäster ni är men våra "festprogram" kostader typ 600 kr till 50 pers. 2500 hade jag inte lagt. kolla runt lite då kanske, finns ju massa sidor att beställa på.
  • Milli
    LinaNordstrom skrev 2014-05-28 12:31:32 följande:
    Va roligt ni verkar ha haft det!
    Ja de var de verkligen? Vet du något om när du får möhippa? :)
  • Milli

Jag har pysslat massvis de sista och nu är bland annat alla festhäften helt och hållet klara, alla 100 gåvoaskar är fyllda (vilket var ett jävla pyssel att få till då vi hade så mycket grejer som skulel få plats i de små askarna), har packat gåvopåsar till tärnor och toastmadame, och sågat, målat  och skruvat klart vägskyltarna! Har dessutom skrivit What to to lista till serveringspersonalen så nu ligger jag ganska bra med i tiden. Ska bestämam hur vi ska vika servetterna också och förhoppningsvis kunan vika dom redan nu.. Just de vi håller på med förätten nu också, 16kg kyckling ligger och badar i marinad för att sen träs på spett och grillas och frysas ner! På lördag är de 2 veckor kvar. Kan inte fatta att tiden gått så galet fort, var ju nyss de var 13 månader kvar. Är glad jag börja planera och sy stolsöverdrag redan då för annars hade jag aldrig hunnit med allt detta! :) Här kommer massa pysselbilder (förlåt ifall de är någon som inte vill se så hoppas jag ni kommer över den biten fort) ;)

• tess
    Nokaro skrev 2014-05-28 21:06:51 följande:

Hjälp! 
    Jag har helt fastnat nu med det här vigselprogrammet. Hur har ni gjort era? Beställt färdiga på nätet eller bara printat ut egna på papper?

Vi gjorde vigselprogrammet själva. Tog ett färgat lite tjockare A4 papper och vikt i 3 delar. Blev riktigt snyggt och väldigt mycket billigare än att låta någon trycka det åt oss.
  • AnnaRank

Idag gjorde jag någonting som kändes lite.. galet. Jag har i ett par dagar gått omkring med en liten obehaglig känsla i magtrakten att klänningen jag köpt för vår stora dag, inte är Klänningen. Det är en fin klänning, javisst, men väldigt enkel. Jag klär mig väldigt enkelt till vardags, så jag tänkte att bröllopet inte borde vara annorlunda. Men sen tänkte jag att vafan. Om det finns en enda dag då man kan ta ut svängarna och gå all in så är det väl ändå på sin bröllopsdag? Så jag gick till butiken där jag köpte min förra, förklarade mitt problem och en väldigt gullig expedit lyssnade och tog fram en klänning som hon trodde skulle passa mig och mina önskemål.

Jag drog på den och blev nästan gråtfärdig. Där var den ju. Det var Klänningen! Den förra klänningen var fin, men den här klänningen känner jag mig vacker i. Och det är väl poängen?

Så sjukt glad att jag följde magkänslan!! :)

• LinaNordstrom

Idag blev jag möhippad! Dagen började med att jag klev upp och så ringde det på dörren och där stod mina kompisar och tärnan. Jag fick ta på mig en rosa fluffig kjol, en rosa topp, guldkrona och så fick jag rosa spray och glitter i håret. Sedan bar det av till första aktiviteten som var att köra travhäst, jäklarns va snabbt det gick och gruset sprutade men kul var det. Sedan for vi iväg till ett annat stall där det blev en skogstur på westernhästar, så himla kul och mysigt (älskar hästar). Efter det blev det picknick och sedan for vi till grannstaden och gick till ett underbart spa och badade, bastade mm grymt härligt! Så bra dag!

• Caisa
    AnnaRank skrev 2014-05-29 20:55:04 följande:

Idag gjorde jag någonting som kändes lite.. galet. Jag har i ett par dagar gått omkring med en liten obehaglig känsla i magtrakten att klänningen jag köpt för vår stora dag, inte är Klänningen. Det är en fin klänning, javisst, men väldigt enkel. Jag klär mig väldigt enkelt till vardags, så jag tänkte att bröllopet inte borde vara annorlunda. Men sen tänkte jag att vafan. Om det finns en enda dag då man kan ta ut svängarna och gå all in så är det väl ändå på sin bröllopsdag? Så jag gick till butiken där jag köpte min förra, förklarade mitt problem och en väldigt gullig expedit lyssnade och tog fram en klänning som hon trodde skulle passa mig och mina önskemål.

Jag drog på den och blev nästan gråtfärdig. Där var den ju. Det var Klänningen! Den förra klänningen var fin, men den här klänningen känner jag mig vacker i. Och det är väl poängen?

Så sjukt glad att jag följde magkänslan!! :)

Ja det är helt klart poängen. Enkla klänningar kan vara hur fina som helst, men en brudklänning ska vara något extra enligt mig... ;)

Jag har under månaderna gått och ibland känt magen att min klänning kanske inte var den rätta. Men då har jag hoppat i den och pirret har kommit tillbaka och jag älskar den på nytt. Jag faller för den varje gång jag har den på mig. DET känns helt rätt! :)

Ska hämta den idag då den fått de sista justeringarna gjorda hos designern... Så spänd! :D
    7 juni 2014
  • Betty84

Varit lite inaktiv här i tråden då jag varit upptagen med massa annat. Har tränat och lyckats gå ner 3 kg på en vecka. Den vikten har jag lyckats gå upp igen. Hatar min kropp!!

Nu har jag fått gnälla av mig gällande det så :)

När det gäller förberedelserna så har jag några placeringskort kvar att göra. Igår kväll satt jag och knöt rosetter på såpbubbel flaskorna tills banden tog slut så det blir en tripp till Panduro (igen). 

Träffade tärnan en snabbis idag. Hon verkade väldigt hemlighetsfull och flinade när vi kom in på planer i helgen. Innan vi skiljdes åt fick jag dessutom en något udda present (en bright öl med färre kolhydrater). Misstänker att möhippan blir imon. Aningen spänd pga detta :)

• Jennie1414

Ääääääntliiiigen .... Har precis skrivit ut alla festhäften ! Som man jobbat med dessa ... svurit många ggr...! Men nu , nu e dom klara! Ikväll skall dom bara få en framsida :)

Så det blir kvällens pyssel ihop med min ena tärna ... å så lite ljusstakar!

Sen skall jag hem å packa en hemlig väska till mannen min ... Han blir Svensexad imon :)

Det är nära nu )

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet