• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Betty84

Lycka till, till er som ska vigas imorgon! Hoppas ni får en underbar dag!

Min klänning ska hämtas hem i nästa vecka. Hoppas de har åtgärdat alla fel på den nu!

Nästa fredag ska vi träffa prästen, pirrigt, och nästa lördag kommer vi få vår möhippa/svensexa.

Imon är det 3 veckor kvar. Tiden har gått så fort!!!

• Imsevimse

Äntligen är över ett år av planering och väntan över, idag blir jag fru till världens bästa man!<3

• Power of Love

Nu är jag fru!
    Gårdagen var verkligen perfekt. Festen var grymt lyckad och alla verkar ha haft en riktigt trevlig kväll.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst men jag är lite för känslosam just nu så jag får avvakta några dagar :D

Några bilder har jag ännu inte eftersom varken jag eller maken tog några bilder själv. Men det kommer! 

• Kittwn

Här är en till nybliven fru! Hade en SÅ UNDERBAR kväll. Jag och alla svenska gäster (har inte pratat med några grekiska) hade SÅ HIMLA roligt!

Allt gick inte som planerat men jag kunde inte brytt mig mindre. Dansade till klockan var halvsex på morgonen och har skrattat tills kinderna värkte. Och några tårar blev de också under vår första dans till vår låt med fyverkerierna sprakande öveross. Lycka!

• Power of Love
    Kittwn skrev 2014-06-08 21:06:34 följande:

Här är en till nybliven fru! Hade en SÅ UNDERBAR kväll. Jag och alla svenska gäster (har inte pratat med några grekiska) hade SÅ HIMLA roligt!

Allt gick inte som planerat men jag kunde inte brytt mig mindre. Dansade till klockan var halvsex på morgonen och har skrattat tills kinderna värkte. Och några tårar blev de också under vår första dans till vår låt med fyverkerierna sprakande öveross. Lycka!

Härligt och stort grattis! :)
  • Power of Love

Nu ska vi se om jag fixar att berätta om vår dag! Jag har försökt skriva tidigare men tårarna bara rinner när jag tänker på vilken underbar släkt och vilka fantastiska vänner vi har som hjälpte oss att fixa och gjorde middagen och festen till den bästa dagen i vårat liv. 

Hela dagen var fantastisk. Jag började min dag med frisör och smink med champange och choklad. Kände mig riktigt bortskämd när jag satt där och blev servad. Hade en vännina med mig som fotade under tiden. Hon och jag gick sedan och åt lunch tillsammans. Sedan gick hon till hotellet och jag gick till lokalen eftersom vi kört dit alla kläder innan. Först fixade jag lite med bordsplaceringen då vi fått ett återbud i sista sekund (deras dotter blev sjuk). Medan jag var hos frisören hade min då fästman fixat lite smågrejer hemma och sedan ätit lunch tillsammans med en gemensam vän. De åkte sedan till Karlstad och min fästman chekade in på hotellet och ringde sedan mig i panik och undrade var slipsen var någonstans. han hittade den inte och den hade inte heller hamnat hos mig så han fick ta vägarna förbi dressman och köpa en ny slips och även en ny näsduk för även den blev kvarglömd hemma. (slipsen har förövrit inte hittats ännu). stackarn var jättestressad. Själv så kunde jag i lugnan ro byta om på plats i lokalen.

kl 14 kom min svåger som skulle fotografera oss och precis då kom även min fästman  med en nyinköpt slips och näsduk och kände sig lite lugnare. Så vi gick ut till stadsparken och fotades. 

kl 16 stängde jag och fästmannen in oss i ett av rummen för redan då började gästerna komma. Min fästman fick dock ibland smita ut och fixa lite smågrejer vi kom på att vi glömt. Våran vigselförättare kom ocks¨och höll oss sällskap i rummet samt gick igenom en sista gång hur det hela skulle gå till. Här ska tilläggas att jag hållit mig väldigt lugn hela dagen. Nära till tårar hade jag varit flera gången men hade jag verkligen hållt mig. Men när vi hörde att alla gått in i salen och vi ställer oss i ordning för att gå in och musiken börjar spela så kommer tårarna. Vi går in i salen och det är verkligen en magisk stämmning. Vi hade placerat stolarna i en cirkel så där stod i i centrum bland alla våra vänner och släktingar vända mitt emot varandra. Jag fick grepa min fästmans hand för att hålla mig stående. när ingångslåten slutade så tog min svägerska ton och sjöng så vackert. Där efter var själva vigsel delen och medan min fästman svarade "ja" och vigselförättaren ställade frågan till mig hade jag bara en tanke "hur säger man 'ja'?" Det var som jag glömt bort hur man formade ordet i munnen. Men mellan tårarna s¨å lyckades jag få fram ett "ja" till slut. Vi byte ringar och min älskling bara skakade men han lyckades få upp ringarna och jag träde på hans ring och han min. Sedan förklarades vi man och fru. Och vi kystes. Sen så började min vän spela och sjunga och då brast det helt för mig. Hon berättade i efterhand att hon fått hoppat över en vers för hon själv var nära på att brista i gråt flertalet gånger. När hon var klar så sattes utgångsmusiken igång. Vilket vi samma dag bestämt skulle bli "utan dina andetag". En av de få bilderna jag änså länge har är faktiskt från själva vigseln så den delar jag med mig av :)

Vi smiter in i vårat lilla rum medan gästerna beger sig en trappa ner och får ett glas bubbel. Vi går sedan ner och möts av hurrarop. Det skålas och kramas och jag gråter med. Sedan har vi mingel och passar på att fotas med vänner och familj. 

Vid middagen så sjunger dem och det hålls tal och vi blir utsatt för bus. Bland annat paketleken samt en lek där gästerna ska ställa sig upp efter påståenden och vi ska gissa vad de har gemensamt. Mycket rolig lek som jag var bättre på än min MAKE  :) Alla gäster fick även fylla i tjänstelappar som vi sedan fick försöka att tjäna in genom att spika ner spikar i en bräda där endast en av fick se och den andra skulle spika. (vi fixade nästan alla. Tror vi missade kanske 10 tjänster inte illa av 60 st) Bäst var makes lillebror som lovade en vinst i en fotbollsmatch ;)

Efter middagen (tårtan räknas in där) så flyttades borden undan och vi dansade första dansen. Sedan var det fest ända fram till småtimmarna. 

Ni som inte har gift er ännu har verkligen något att se fram emot men glöm inte att njut av dagen. :)

(ursäkta ett långt inlägg men nu när jag äntligen fick fram orden så vill de liksom inte ta slut )

• Kittwn
    Power of Love skrev 2014-06-08 22:45:10 följande:

Nu ska vi se om jag fixar att berätta om vår dag! Jag har försökt skriva tidigare men tårarna bara 

Åh så fint! Grattis!

Verkligen roligt att få läsa om (och se bilder!) från bröllopen. Ser fram emot fler historier/bilder snart :)
  • Nokaro
    Kittwn skrev 2014-06-08 21:06:34 följande:

Power of Love skrev 2014-06-08 22:45:10 följande:

Nu ska vi se om jag fixar att berätta om vår dag! Jag har försökt skriva tidigare men tårarna bara rinner när jag tänker på vilken underbar släkt och vilka fantastiska vänner vi har som hjälpte oss att fixa och gjorde middagen och festen till den bästa dagen i vårat liv. 

Stort grattis till er båda! Härligt härligt!

På lördag är det bl.a min tur:) 
  • Emelie1014

Stort grattis till er! Också min tur på lördag och jag som knappt varit nervös eller känslosam än så länge fick en tår-attack när jag läste din berättelse! Det låter så underbart, jag längtar verkligen till helgen nu! 

• Jennie1414

Grattis till er som blivit fru :)

Jag har haft en helt magisk nationaldag :)

Mina underbara vänner lyckades överraska mig riktigt ordentligt... Va med min stora pojk på fotbollscup ... In på plan kommer det 27 tjejer vrålandes, tar min handväska å lämnar till min sambo. Sen upp i omklädningsrummen för ombyte ... Å vilken utstyrsel , dom hade då tänkt på allt :)
    Handbollstjej som jag är..

Sen va det vidare till centralstationen för att sälja lite godispåsar. Efter det till en studio där jag fick sjunga in en sång (när vi gräver guld i USA) fast med en egen text som dom gjort.

Sen bar det av till stället där jag växte upp... Fick in i pizzerian å baka min egna pizza ... Äter nämligen fortfarande bara just den pizzan.
    Efter det skulle vi till andra sidan stan .. Pooldance :) Det va ju oxå en upplevelse :)

Sen va det bokat bord för midda på stället som jag gjorde min första utgång på ...

Efter middagen så va vi ute och dansade till 03.30 ...
    Ingenting under dagen kunde blivit bättre än va det va ... Är så otroligt tacksam över hur fina vänner jag har!

Är fortfarande helt varm i hela kroppen.

Kunde tyvärr inte lägg aupp någon bild... får testa sen :)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet