Inlägg från: Power of Love |Visa alla inlägg
  • Power of Love

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Åh va kul vi har samma datum! Vi ska dock gifta oss borgerligt och ska snart kolla runt på vigselförrättare. Lokalen vi hyr tillhör ett brödraskap och i den kvinnliga delen som min mamma tillhör finns en vigselförrättare så vi ska fråga henne i första hand. Annars finns det fullt med vigselförrättare i stan så nån måste ju kunna tänka sig attjobba en röd dag. En av våra bästa vänners far är dessutom vigselförrättare i grannstaden så vi får fjäska in oss där annars ;)

  • Power of Love
    Privjet skrev 2013-04-30 17:33:46 följande:
    Jamen då kommer det ju att lösa sig för er med vigselförrättare får vi hoppas! Det måste väl vara ett ganska trevligt "helgnöje" att vara vigselförrättare för övrigt, alla är glada, tacksamma och har man tur kan man få en god bit mat för besväret! Flört
    Jag satt just och tittade på svenska flaggor till bordsdekoration, det är mitt hetaste dekorationstips till andra nationaldags-par! Glad
    Ja det måste vara bland de roligare arbetsuppgifter man kan ha, skulle iaf jag tycka. 

    Vi kommer inte ha några flaggor som det ser som. Vi har grönt och lila som tema så det passar inte riktigt in Flört 
    Vi tänkte dock försöka å in nationalsången. Troligen kör vi den innan vi sätter oss till bords. Det är ju så studenter gör innan sittningar och vi båda träffades på universitetet och varit aktiva i studentlivet så det är nog det mest passande. Sedan lägger vi in "ack Värmeland, du sköna" under själva vigseln. Den brukar hemma också sjungas på nationaldagen och eftersom vi båda är värmlänningar så kännde vi båda att den måste vara med under vigseln Glad 
  • Power of Love

    Privjet- Vi är inte helt överrens där. Vi har ju många gäster som inte är värmlänningar så det ä ju inte många som kan den. Jag tycker att det kan vara solosång men min fästman tycker den kan vara allsång. Så vi får se hur vi gör.

    Var är in fästman i från? 

  • Power of Love
    Elena1 skrev 2013-05-16 15:32:41 följande:


     


    Jag ville bara dela med mig av en bild av "vår" vackra kyrka. Ända sedan vi åkte förbi den första gången tillsammans har vi alltid sagt att "Där ska vi gifta oss en dag", och nu så är den dagen snart här! *lycklig*


    Vilken fin kyrka!
  • Power of Love
    Larssonmaria86 skrev 2013-05-16 21:50:35 följande:
    Vi ska ha trerätters för det är alltid så jag "sett" att jag ska ha mitt bröllop :) Vill inte att alla ska springa omkring och någon är och hämtar mat och så när det är dags för tal. Vi har tur i vår lokal för där betalar vi bara per kuvert och ingen lokalhyra eller liknande så det blir inte så mycket billigare ändå om vi hade velat ha buffé.
    Vi har dock diskussioner om vad vi ska ha för mat för det är ju det som är bra med buffé att där finns något för alla :)
    Fast med en bra toastmaster blir inte det ett problem med att nån kanske är iväg och tar mat. Men jag hade nog också kört på trerätters om det ändå inte blev nån skillnad. Det känns ju lite lyxigare. Vi känner att vi inte vill anställa folk extra för att servera maten eftersom det inte ingår i lokalen så vi kör buffe.

    Tycker det har fördelarna att folk för äta sig mätta och är det nåt de inte gillar så finns det alltid nåt annat de kan ta mer av. Dessutom är det aldrig nn som orkar sitta en hel sittning ändå. Det bröllopet jag varit på som var mest spring på var faktiskt ett trerättersbröllop. Det var så mycket tal och så varmt inne i lokalen så ingen orkade sitta så länge som egentligen hade krävs flera missade minst ett tal. Vilket jag inte varit med om på buffe-bröllopen, där har alla alltid suttit vid talen. Hade däremot toastmastrarna på trerätters-bröllopet lagt in en paus och informerat om denna innan så hade det troligen aldrig varit ett problem. Mycket ligger alltså i hur toastmastrarna lägger upp det. 
  • Power of Love

    Tycker toastmaster och bestmen har helt olika funktioner så känns som en lite konstigt att välja emellan dem. Bättre att fundera på om man vill ha eller inte ha dem var för sig :) Vi kör på toastmaster och toastmadame och inget brudfölje. Vi vill inte välja bland våra vänner så brudfölje skippar vi helt. Toastmaster skulle jag inte tänka mig vara utan vem ska annars få festen att flytta på utan problem? ;) vi har både toastmaster och toastmadame för de helt enkelt inte ska bli för mycket för en person. De tilltänkta är dessutom ett par så de kommer nog ändå hjälpas åt ändå. Båda nära vänner till oss båda och vana att tosta fester.

  • Power of Love
    Sandrajavisst skrev 2013-05-19 20:12:49 följande:
    Tack för era tankar! Vi håller på att diskutera detta och vi är lite låsta. Jag vill ju gärna fråga personerna nu medans min m2b gärna väntar. Vi har väl ingen direkt så som vi tycker passar som toastmaster... Men bestman borde kunna ha dubbla roller:)
    Självklart kan en person ha dubbla roller. Glad
  • Power of Love
    Sandrajavisst skrev 2013-06-06 20:19:28 följande:
    Hej! nu har det gått ett tag igen=)
    Själv har vi stött på lite hinder, vi väntar bebis nr 3! precis plussat. Så bf blir i februari. Så nu vet vi inte alls hur vi ska göra! ser att ni andra fixar och donar för fullt=)
    Stort grattis till bebisen! {#emotions_dlg.flower}
  • Power of Love

    Igår var det precis ett år kvar! Min fästman överraskade mig på morgonen med att en bukett blommor som han hade plockat själv. {#emotions_dlg.flower} 

     

  • Power of Love
    fancyrocker skrev 2013-06-22 15:02:01 följande:
    Vi valde 6/6 då det är vår årsdag och förlovningsdag Sedan vi bokade kyrkan har vi även fått reda på att min gammelmormor och gammelmorfar gifte sig på samma datum i samma kyrka! Häftigt tycker jag. Skönt är även att vi gifter oss på en fredag (röd dag) och det då blir en långhelg!
    Kul att ni har lite historia bakom datumet Glad

    Vi valde samma datum mest för att det var långhelg och skönt att alltid fira årsdagen på en röddag (chansen att vara ledig just den dagen är ju stor Glad)

    Nu har vi det klart med vigselförättare! Jag mailade en som jag trodde skulle passa och fick svar från henne på självaste midsommardagen om att hon gärna vigde oss. Hon ville att vi så snart vi visste skulle skicka vilken tid vi tänkte ha vigseln och där tar det stopp i tanken. Vad kan vara lagom? Vi har ingen transportstrecka efter vigseln till festen (om man bortser från att vi går/tar hissen ner en våning) att ta hänsyn till så jag kan nog tänka mig att runt 16 tiden blir bra.

    Hur tnker ni andra med tider?
     
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet