Vad ska ert "något blått" vara?
Vad ska ert "något blått" vara? =)
Vad ska ert "något blått" vara? =)
Jag tror inte det fanns något blått öht på hela vårt bröllop, förutom några gäster som var klädda i blått :P
Jag hade inget blått alls. Jag förstår inte grejen med det där...
Jag slår ihop gammalt och blått genom att sy fast min mormors konfirmations berlock framme i klänningen. Liten så den inte sticker ut men kul att bära med sig då mormor gått bort.
Något blått: Tror det blir skorna. Vill ha något jag kan ha nytta av även efter bröllopet och dit hör inte vita skor.
Något lånat: Slöja
Något gammal: Mormors örhängen.
Något nytt: Mycket om kommer vara nytt. Klänningen, underkläderna mm.
Jag ska låna ett gammalt familjehalsband från mamma med en liten blå sten. Så det halsbandet blir lånat, gammalt och blått
OM jag ska ha något blått blir det nog bara en ensam blå blomma i brudbuketten, men den där traditionen med att låna och ha nåt blått och sånt är inget jag har som mål, kan kanske lika gärna ha en ensam röd blomma bland vita, eller ensam vit blomma bland lila. bara för en liten extra detalj :P
Det blev inget blått alls för mig. (om man inte ska räkna mina blå ögon då )
Dessutom sydde jag min klänning och bakade vår tårta.
Så tja man kan nog säga att jag inte lyssbar så mycket på sånt där skrockfullt
Men om ni vill ha något blått så är det ju ett starkt tips att sy på något blått på insidan av klänningen. Om ni inte tänkt sälja klänningen sen så kan det ju vara kul att brodera dit bröllopsdatumet i blått exempelvis
strumpeband med blått i gammalt och lånat och nytt vet jag inte än....