• Äldre 31 Jan 14:19
    7594 visningar
    20 svar
    20
    7594

    Alla hjärtans dag tips, tack :)

    Hej på er!

    Nu börjar det bli dags igen att planera inför alla hjärtans dag och det är lika svårt varje år. 
    Första året jag och min sambo var tillsammans gav har honom ett läderarmband med en silver medealjong med våra initialer samt ett hjärta på (gjorde ett likadant till mig själv). Jag fick den största bukett rosor jag sett:)

    År två, alltså förra året hade jag lagt ner min själ i att pyssla ihop ett presenthäfte med olika mysiga saker i, så som, bio, tre-rätters, spa-kväll. mm. Jag fick ingenting och han kände sig oerhört dum, och jag såklart besviken.

    Detta år har vi pratat en del om just detta om att han känt sig så dum och han har frågat hur vi ska fira..
    jag vet att han kommer överraska mig med nånting, vad vet jag inte.. Men vad ska jag ge honom i år? Alla mina tidigare presenter har varit så genomtänkta.. Ska jag bara laga en fin middag eller  ska jag anstränga mig mer?

    Lite råd och hjälp, tack :)
    Vad har era män fått av er? 

  • Svar på tråden Alla hjärtans dag tips, tack :)
  • Äldre 31 Jan 21:36
    #1

    Ingen?

  • Äldre 31 Jan 21:42
    #2
    Pixilina skrev 2013-01-31 14:19:32 följande:
    Hej på er!

    Nu börjar det bli dags igen att planera inför alla hjärtans dag och det är lika svårt varje år. 
    Första året jag och min sambo var tillsammans gav har honom ett läderarmband med en silver medealjong med våra initialer samt ett hjärta på (gjorde ett likadant till mig själv). Jag fick den största bukett rosor jag sett:)

    År två, alltså förra året hade jag lagt ner min själ i att pyssla ihop ett presenthäfte med olika mysiga saker i, så som, bio, tre-rätters, spa-kväll. mm. Jag fick ingenting och han kände sig oerhört dum, och jag såklart besviken.

    Detta år har vi pratat en del om just detta om att han känt sig så dum och han har frågat hur vi ska fira..
    jag vet att han kommer överraska mig med nånting, vad vet jag inte.. Men vad ska jag ge honom i år? Alla mina tidigare presenter har varit så genomtänkta.. Ska jag bara laga en fin middag eller  ska jag anstränga mig mer?

    Lite råd och hjälp, tack :)
    Vad har era män fått av er? 
    Åh vad fin idé med boken! Jag har gett min sambo en sån "fyll-i-bok" som heter en kärleksförklaring. Det uppskattade han verligen!

    Ett år gav jag honom massor av hans favorit saker, choklad mm som jag sen hade skrivit en lapp på varje sak med en egenskap som jag älskar hos honom :)

    Har även gett honom ett halsband med en fyrstav där jag valde att gravera in datumet vi blev tillsammans, detta året på alla hjärtans dag ska han få en till stav med datumet vi förlovade oss ;)
  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 31 Jan 21:49
    #3
    Pixilina skrev 2013-01-31 21:36:08 följande:
    Ingen?

    Tyvärr inte då jag och min sambo ser alla hjärtans dag som ett komersiellt jippo från butikernas sida för att tjäna extra pengar på vårt samvete att man måste uppvakta sin partner med en massa tjohej.
    Varför inte visa sin kärlek någon av de andra 364dagarna som året består av och inte på grund av en utnämd dag. Samt att man slipper bli besviken om den andra partnern har glömt vad det är för dag.

  • Limba
    Äldre 31 Jan 21:49
    #4

    Hej! Vilka fina saker du fixat. Svårt att ge råd, vi köper inte presenter till varandra för denna dag. Min karl gillar inte denna hysteriska "köpa asdyra rosor-dag", så jag kommer inte ens ihåg om vi gjort nåt på dessa 3 år haha. Han kan dyka upp med blommor närsom SoligHjärta{#emotions_dlg.flower}
    Men vi har faktiskt sagt att vi ska gå ut och äta i helgen efter alla Hjärta´s dag. Vilket vi aldrig gör, vi gillar att vara hemma. 

    Nu kanske din blivande har köpt eller planerat värsta grejjen för att väga upp förra? Alltså jag röstar för att laga en jättefin middag hemma, pynta fint, bädda fint och fixa nåt gott att dricka. Kanske nåt fint under? Tungan ute
     

  • Aniara­4
    Äldre 31 Jan 23:05
    #5
    FrökenMäkelä skrev 2013-01-31 21:49:26 följande:

    Tyvärr inte då jag och min sambo ser alla hjärtans dag som ett komersiellt jippo från butikernas sida för att tjäna extra pengar på vårt samvete att man måste uppvakta sin partner med en massa tjohej.
    Varför inte visa sin kärlek någon av de andra 364dagarna som året består av och inte på grund av en utnämd dag. Samt att man slipper bli besviken om den andra partnern har glömt vad det är för dag.


    Jag känner lite likadant inför kommersialismen, men tycker fortfarande det är trevligt att uppmärksamma den man älskar på något sätt som inte behöver kosta mycket pengar. Oftast blir det en mysig middag hemma med tända ljus, gott vin osv. Om något av maten kan formas som ett hjärta blir den det, t.ex. med hjälp av en pepparkaksform. Före jul köpte jag en hjärtformad pralinform (eller många hjärtan då), den kanske ska komma till användning i år.

    Min man brukar köpa blommor, och det kan förstås bli en eftergift till det kommersiella då han ofta gör det lätt för sig  och tar en typisk Allahjärtansdagsbukett, men det må väl vara hänt då!
  • Irma82
    Äldre 1 Feb 22:13
    #6

    Jag tänkte väcka honom med frukost och ge honom en personlig stansad sked, med texten (JAG ÄLSKAR... KAFFE! ) :) :) sedan tänkte jag använda jobbets "julklapp" 2 st biobiljetter samt ett presentkort -som vi haft liggande ett tag- till ett restaurangbesök. :) 

  • CoG
    Äldre 1 Feb 22:24
    #7

    Visst är det fint att uppmärksamma den man älskar den 14 februari,
    men mycket viktigare att ta vara på kärleken i vardagen.

    Jag brukar uppmärksamma de omkring mig (tex mina goa jobbarkompisar) med en lapp på spegeln på personaltoaletten där det står "Du är viktig" eller ngt liknande.
    Det måste inte vara just på Alla hjärtans dag, jag tror att sånt är lika uppskattat vilken dag som helst.

    Nog kan man göra detsamma för den stora kärleken i sitt liv?
    En mysig stund tillsammans med en bra film och god middag kan ju vara jättetrevligt,
    men man ska väl inte behöva ta ihjäl sig för att försöka bräcka det man gjorde förra året?

  • MeaJ
    Äldre 1 Feb 22:25
    #8

    Min m2b brukar alltid ge mig en bukett rosor varje alla hjärtans dag, men han väljer alltid olika färger på buketten.
    Blir spännande och se vad det blir för färg i år Kyss 
     


    Sommarbrud 2013
  • Pyssli­gheter
    Äldre 2 Feb 00:42
    #9

    Jag tycker att det är roligt att få fira lite extra en dag som denna, komersiellt jippo eller inte. Vi har alternerat lite mellan utemiddag, bio, fika på stan och hemmamiddag. I år har vi bokat bord på en fin resturang vi inte testat tidigare. Ingen överraskning för någon alltså, men någon liten present brukar vi ge. Jag har gett bl.a parfym, en "fylla-i-bok" om vårt förhållande (från Village, väldigt rolig och fin!), ett halsband med våra namn, blommor och egengjorda chokladpraliner i form av hjärtan i en fin burk. Lite blandat smått och gott, men pralinerna var en höjdare! Kul att göra, ge och få. :) Hjärtformade silikonformar (för just choklad) finns på Panduro tex. Kanske kan vara en idé! Annars kanske en mysig låda/korg/påse med hans favoritchoklad, tidning, duschkräm... Lite småsaker som han verkligen gillar. 

  • Alylly­ra
    Äldre 2 Feb 12:29
    #10

    Du behöver inte känna att du ska bräcka någonting eller öka insatsen. Om du kan komma på något litet som han skulle uppskatta så tycker jag du kan köra på det. En god middag, frukost på sängen, en pryl som han velat ha men aldrig kommit sig för att köpa, ett gemensamt bad, en bra film och hans favoritsnacks...

    Jag hittade ett par superfina manchettknappar med legobitar på notonthehighstreet.co.uk som jag ska ge till min sambo (han älskar lego!). Hittade dem eg. före jul, men jag var för seg på att beställa så han får dem nu istället. Vi brukar inte ge varandra något, men jag ville gärna köpa dem till honom så då gjorde jag det.

    Kommersialismen och alla hjärtans dag är ju annars en återkommande debatt... Och jag kan gärna tänka mig att diskutera det i en egen tråd, och inte i en där någon faktiskt har ställt en specifik fråga och vill ha ett konkret råd. Men egentligen handlar det ju om vilka köpmönster man har under hela året, inte bara en dag i februari.

  • Äldre 2 Feb 14:23
    #11

    har oxå problem att klura ut nåt! vi har vart ilag i 7 år.. så idéerna håller på att sina.. har gett saker, blommor, har gjort en skattjakt åt honom (två gånger, dock inte alla <3dag), gett honom en mugg, massage, speciell middag m.m. men vet inte vad jag ska ge? vad kan ja ge? han gillar inte att gå på bio, han kan inte dansa (och vill inte) vi har ingen skoter så vi kan fara ut å fika eller nåt... har förut även gett honom smycket, men han ogillar smycken.. har sällan på sig förlovningsringen... manchettknappar... inte riktigt hans grej.. vet inte alls.. 

  • Millan­77
    Äldre 2 Feb 14:35
    #12

    I år e vi på Jamaica på allahjärtans dag. Vet inte om dom har något speciellt där på hotellet just den dagen.


    Jag funderar på att köpa nått här hemma o ta med, men samtidigt kan det ju vara roligt att ge någonting därifrån när man e där på just den dagen.


    Annars e choklade o rosor något som förekommer här hemma den dagen. Jag får rosor o han får choklad som jag sedan (oftast) äter upp.


     

  • Äldre 2 Feb 14:44
    #13
    filibustern skrev 2013-02-02 14:23:24 följande:
    har oxå problem att klura ut nåt! vi har vart ilag i 7 år.. så idéerna håller på att sina.. har gett saker, blommor, har gjort en skattjakt åt honom (två gånger, dock inte alla <3dag), gett honom en mugg, massage, speciell middag m.m. men vet inte vad jag ska ge? vad kan ja ge? han gillar inte att gå på bio, han kan inte dansa (och vill inte) vi har ingen skoter så vi kan fara ut å fika eller nåt... har förut även gett honom smycket, men han ogillar smycken.. har sällan på sig förlovningsringen... manchettknappar... inte riktigt hans grej.. vet inte alls.. 
    Ge han en sån fyll-i-bok tex en kärleks förklaring? Det har jag gjort och det blev jätte uppskattat!
  • Irma82
    Äldre 2 Feb 15:36
    #14
    filibustern skrev 2013-02-02 14:23:24 följande:
    har oxå problem att klura ut nåt! vi har vart ilag i 7 år.. så idéerna håller på att sina.. har gett saker, blommor, har gjort en skattjakt åt honom (två gånger, dock inte alla <3dag), gett honom en mugg, massage, speciell middag m.m. men vet inte vad jag ska ge? vad kan ja ge? han gillar inte att gå på bio, han kan inte dansa (och vill inte) vi har ingen skoter så vi kan fara ut å fika eller nåt... har förut även gett honom smycket, men han ogillar smycken.. har sällan på sig förlovningsringen... manchettknappar... inte riktigt hans grej.. vet inte alls.. 
    Vi har varit tillsammans i 6 år och känner igen mig lite i det du beskriver. Han äter väl frukost varje morgon? :)
    jag köpte den här silverskeden, min pojkvän älskar kaffe så det blev JAG ÄLSKAR.... KAFFE ;) Tror inte att man behöver bräcka förra årets 14/2 men man kan dock uppmärksamma den man älskar på nåt sätt.

    Ritaks förslag är super!
     
  • Äldre 2 Feb 15:38
    #15
    Ritak skrev 2013-02-02 14:44:44 följande:
    Ge han en sån fyll-i-bok tex en kärleks förklaring? Det har jag gjort och det blev jätte uppskattat!
    ok.. hur då? alltså hur funkar en sån? ge ett exempel :)
  • jossan­amir
    Äldre 2 Feb 15:53
    #16

    Jag har tänkt göra/beställa en canvastavla med foto på min sambo och hans brorson. Vi har inte framkallat några foton sedan brorsonen föddes i april, men vet att min sambo vill att vi ska göra det så då passar en tavla på dem två väldigt bra!

  • Äldre 2 Feb 15:56
    #17
    filibustern skrev 2013-02-02 15:38:58 följande:
    ok.. hur då? alltså hur funkar en sån? ge ett exempel :)
    Här har du en sån www.presenteriet.se/presenter-bocker/17-fyll-i-bok-en-karleksforklaring-.html.

    Det är alltså en färdig bok där det tex står; Hur träffades ni? Första dejten? Vi pratar mycket om? osv. Sen finns det tomma rader som du kan skriva ett svar på Skrattande Jätte fint att ge bort till sin käraste!
  • Äldre 2 Feb 15:57
    #18
    Ritak skrev 2013-02-02 15:56:26 följande:
    Här har du en sån www.presenteriet.se/presenter-bocker/17-fyll-....

    Det är alltså en färdig bok där det tex står; Hur träffades ni? Första dejten? Vi pratar mycket om? osv. Sen finns det tomma rader som du kan skriva ett svar på Skrattande Jätte fint att ge bort till sin käraste!
    ah en sån! har jag gett honom :P den var dock inte egengjord.. kanske man skulle göra en egen med egna frågor
  • Äldre 2 Feb 16:00
    #19

    ojojoj nu börjar kreativiteten slå igång! tack! 

    kan ju dela med mig av det:

    tänkte något liknande en fyll-i-bok.. men istället för att sambon får skriva i direkt, så måste han samla in svar från mig under några dagar. typ ledtrådar till svåra frågor, typ "vad tycker din sambo om kärleksfilmer?" det kanske inte min karl vet. då kan ju jag kanske om vi råkar se något romantiskt säga som.. "äsch.. hatar kärleksfilmer.. det är så perfekt och oftast är dom så jäkla korkade". t.ex. :P

     får fortsätta spinna på idén

  • johann­aochde­nnis
    Äldre 2 Feb 16:53
    #20

    Vi brukar inte fira alla hjärtans dag direkt så, men iår har jag köpt ett par manschettknappar med hans initialer på =) Han har inga och tänkte att det var passande, så att han kan bära dom på bröllopet =) De är runda i guld, med vit topp och initialer i svart kursiv text. Älskar dom! Hoppas att han också ska gilla dom =) Köpta här: http://www.mycuff.se/


    Sen tänkte jag laga lite godare mat och njuta framför en bra film tillsammans! Hoppas att barnen kan ge oss en tidig sänggång ;)

Svar på tråden Alla hjärtans dag tips, tack :)