• Santa Fe

Vilken sorts komplimanger uppskattar ni mest?

Satt och diskuterade med en gammal tjejkompis nyligen om vilken sorts komplimang man mest uppskattar från dels sin sambo/man, dels från andra människor (vänner,arbetskamrater osv).

Vi kom båda fram till att den bästa komplimangen sambon kan ge är nåt som har med min person att göra (bra egenskaper och annat)

Visst vill jag ju ockå höra honom berömma min läckra rumpa men jag blir mycket, mycket gladare om jag får höra att jag t.ex är smart, bra lyssnare, en hejare på det jag pluggar/jobbar med osv osv...

Det där förändras väl med åren, när jag var yngre var rena utseende-komplimanger mycket viktigare.

Vad uppskattar du mest?

• Svar på tråden Vilken sorts komplimanger uppskattar ni mest?
  • ijkå

Fröken Svensson. Skratt, skratt. Stark och rejäl det är nå´t att hålla i när det blåser, eler hur?

• marian

Ejnie: Jag känner precis som du. Visst är det kul att få komplimanger för någonting jag har skrivit, fotat eller målat, men jag *vet* ju redan att jag är bra på det och kan vara stolt över resultatet utan några komplimanger.

Min favoritkomplimang var när jag var ute på ett studentställe. Då var det en kille som sade att han hade sett mig dansa och jag såg så glad ut och att jag var så vacker när jag log -- sedan gick han. Komplimanger utan baktankar tycker jag alltid är finast. Häromdagen beskrev maken mig som en "riktig renässanskvinna" som har mer talang än någon annan han har träffat -- det var riktigt fint det också. :)

• eja

Ejnie: För mig är det precis tvärt om; varför skulle jag gilla komplimanger som jag inte kan ta som trovärdiga? :)

• Dea

Jag håller inte alls med, jag tycker att komplimanger för det som jag strävat efter är mycket mer värda än sånt jag inte bryr mig om, som utseende eller matlagning som jag vet att jag inte är nån stjärna på.

• marian