• Santa Fe

Vilken sorts komplimanger uppskattar ni mest?

Satt och diskuterade med en gammal tjejkompis nyligen om vilken sorts komplimang man mest uppskattar från dels sin sambo/man, dels från andra människor (vänner,arbetskamrater osv).

Vi kom båda fram till att den bästa komplimangen sambon kan ge är nåt som har med min person att göra (bra egenskaper och annat)

Visst vill jag ju ockå höra honom berömma min läckra rumpa men jag blir mycket, mycket gladare om jag får höra att jag t.ex är smart, bra lyssnare, en hejare på det jag pluggar/jobbar med osv osv...

Det där förändras väl med åren, när jag var yngre var rena utseende-komplimanger mycket viktigare.

Vad uppskattar du mest?

• Svar på tråden Vilken sorts komplimanger uppskattar ni mest?
  • Medea

Jag skulle helst vilja höra att jag är snygg och rolig. Hyfsat smart vet jag att jag är.

• Freja

Jag uppskattar komplimanger som jag märker är rakt-igenom ärliga. Då kan det vara vad som helst.

/Fru Freja :)

• My26

Bästa komplimangerna någonsin har kommit från lärare på universitet. Inget har varit så bra för självförtroendet som det. Annars är jag också mycket svag för att höra hur fantatstiskt snygg jag är....

• Kicker

Jag blir ibland lite ledsen att höra att jag är snygg, beroende på vem det kommer från förstås(inte om min sambo säger det! ). Men är det fulla karlar på krogen blir jag bara äcklad och vill hem och dra nåt gammalt över mig.... Nej, hellre hör jag att jag är en intressant eller fiffig person!

• Ettolrach

Är det ärliga komplimanger så uppskattar jag dem alltid, oavsett typen av komplimang.

• Ejnie

Jag får helst en specifik komplimang: "Den där tröjan är jättesnygg för den matchar dina ögon" snarare än generella saker som att "du är fin idag"... Men tycker generellt inte illa om komplimanger annars heller... Givetvis bättre ju mer respekt man har för personen som ger komplimangen...

• Popflickan

De spontana komplimangerna som man känner kommer direkt från hjärtat!

• Sophie

När någon säger att jag är smart eller intellektuell

• MissRut

Får jag komplimanger för något jag gjort blir jag nog särkilt glad. Men alla sorts komplimanger är givetvis välkomna. :D

• kär och galen

Jag vill gärna höra att jag är snygg och sexig från min man. Men det måste sägas från hjärtat. Det går inte att jämföra med om någon full kille på krogen säger något om ens utseende.

Svar på tråden Vilken sorts komplimanger uppskattar ni mest?