• Santa Fe

Vilken sorts komplimanger uppskattar ni mest?

Satt och diskuterade med en gammal tjejkompis nyligen om vilken sorts komplimang man mest uppskattar från dels sin sambo/man, dels från andra människor (vänner,arbetskamrater osv).

Vi kom båda fram till att den bästa komplimangen sambon kan ge är nåt som har med min person att göra (bra egenskaper och annat)

Visst vill jag ju ockå höra honom berömma min läckra rumpa men jag blir mycket, mycket gladare om jag får höra att jag t.ex är smart, bra lyssnare, en hejare på det jag pluggar/jobbar med osv osv...

Det där förändras väl med åren, när jag var yngre var rena utseende-komplimanger mycket viktigare.

Vad uppskattar du mest?

• Svar på tråden Vilken sorts komplimanger uppskattar ni mest?
  • Belinda

Håller med Kicker, kan också ibland bli äcklad när jag får höra att jag är fin eller vacker, av någon jag inte ens vet vem det är. I mitt jobb träffar jag en massa människor och då även en del som stirrar och ger en komplimanger. Jag är vacker för min man, och det räcker. Är inte nån särskild, mullig och ganska tråkig tycker jag själv.
    Jag vill höra att jag är intressant.. vilket jag inte tycker jag själv är..

• Kajsa Kavat

Jag blir definitivt gladast om sambon min ger mig en komplimang över något som jag själv inte förväntar mig att han ska märka...

• Fröken Svensson

När man känner att det är menat från hjärtat - oavsett vad det är!

En annan sak jag kan bli jätteglad över är de gånger (få men naggande goda) totalt okända kvinnor kommer fram på gatan och frågar var jag handlat mina kläder för att de är sååå snygga. Eller på krogen, vi talar EN gång, kom en man fram och sade att han hade fru, var lyckligt gift - ville bara säga att han tyckte att jag var vacker - sedan gick han. Komplimanger ärligt menade och helt utan "vinstsyfte" mao.

• Nyfiken gul , nu fru