• Santa Fe

Vilken sorts komplimanger uppskattar ni mest?

Satt och diskuterade med en gammal tjejkompis nyligen om vilken sorts komplimang man mest uppskattar från dels sin sambo/man, dels från andra människor (vänner,arbetskamrater osv).

Vi kom båda fram till att den bästa komplimangen sambon kan ge är nåt som har med min person att göra (bra egenskaper och annat)

Visst vill jag ju ockå höra honom berömma min läckra rumpa men jag blir mycket, mycket gladare om jag får höra att jag t.ex är smart, bra lyssnare, en hejare på det jag pluggar/jobbar med osv osv...

Det där förändras väl med åren, när jag var yngre var rena utseende-komplimanger mycket viktigare.

Vad uppskattar du mest?

• Svar på tråden Vilken sorts komplimanger uppskattar ni mest?
  • Belinda

Håller med Kicker, kan också ibland bli äcklad när jag får höra att jag är fin eller vacker, av någon jag inte ens vet vem det är. I mitt jobb träffar jag en massa människor och då även en del som stirrar och ger en komplimanger. Jag är vacker för min man, och det räcker. Är inte nån särskild, mullig och ganska tråkig tycker jag själv.
    Jag vill höra att jag är intressant.. vilket jag inte tycker jag själv är..

• Kajsa Kavat

Jag blir definitivt gladast om sambon min ger mig en komplimang över något som jag själv inte förväntar mig att han ska märka...

• Fröken Svensson

När man känner att det är menat från hjärtat - oavsett vad det är!

En annan sak jag kan bli jätteglad över är de gånger (få men naggande goda) totalt okända kvinnor kommer fram på gatan och frågar var jag handlat mina kläder för att de är sååå snygga. Eller på krogen, vi talar EN gång, kom en man fram och sade att han hade fru, var lyckligt gift - ville bara säga att han tyckte att jag var vacker - sedan gick han. Komplimanger ärligt menade och helt utan "vinstsyfte" mao.

• Nyfiken gul , nu fru

När mina älskade barn ger mig spontana kramar och säger: "vi älskar dig mamma", då vet jag att jag har lyckats i min största uppgift, att vara mamma!
    Den bästa komplimangen alla kategorier!

Rent generellt sen tycker jag spontana komplimanger är skönast att höra, spelar ingen som helst roll vem som säger dem eller vad det handlar om.
    AVSKYR komplimanger när de är krystade och tvingade som tex hos en arbetsgivare, säger han att jag är duktig för att han tycker det eller för att han måste säga det??
    Eller om en kompis krystar fram nåt om klädseln, är tröjan verkligen fin på mig eller är hon sarkastisk?

• jennyli

Häromdagen fick jag de två bästa komlimangerna jag någonsin fått. Min fyraåriga son gav mig dessa:
    -Mamma du ser ut som en filmstjärna! och
    -Mamma jag är så stolt över dig!
    Goa unge!

• Kicker

Åh, jag kom att tänka på en av de bästa komplimanger jag nånsin fått då jag läste ovanstående:
    Min systerson och jag var på stranden och badade, och jag hade en ljusblå bikini på mig. När jag vadar upp från min lilla simtur utbrister denna härliga lilla kille " Du ser alldeles ut som en delfin!".
    Vet inte riktigt hur han menade, men jag bestämde mig för att det var en artighet!

• Electric Lady

En gång var det en kille på krogen som erbjöd mig 16000 för sex, då blev jag jätteglad...nej, jag skojar bara! Apropå fulla karlar...

Håller med My26. Och komplimanger från kilen för att jag är smart och duktig får jag ofta, det är de bästa från honom. Världens vackraste vet jag ju att jag är, det är bevisat.

• Ellte

Jag tycker om när Jonas säger att han är stolt över mig...Stolt över att gå på stan med mig, stolt över att ha en fru som begriper sig på teknik mm mm

Från andra tycker jag om komplimanger som "Den tröjan klär dig", "Du måste ha gått ner i VIKT" :D men framförallt sådant som talar om att jag är smart, intellektuell och intelligent. Och en bra kompis :)

Dumma komplimanger är sådana som att jag ser bra ut för det VET jag ju är bara bull ;)

• amiore

Någon var inne på komplimanger som är lite mer specifika. Så känner jag också. Associerade nu främst till komplimanger från sin partner, men det gäller även komplimanger från vänner, arbetskamrater osv. "Jag älskar dig" tex, är de största ord man kan säga, men det kan också bara bli ord... Förstår ni vad jag menar? Något som sägs nu och då, nästan på slentrian. Hellre då "jag älskar dig, därför att...." Eller är det att ha för höga krav? ;)

• jennyli

Kicker!
    Klart att det var en komplimang, och en underbar sådan

Svar på tråden Vilken sorts komplimanger uppskattar ni mest?