• Santa Fe

Vilken sorts komplimanger uppskattar ni mest?

Satt och diskuterade med en gammal tjejkompis nyligen om vilken sorts komplimang man mest uppskattar från dels sin sambo/man, dels från andra människor (vänner,arbetskamrater osv).

Vi kom båda fram till att den bästa komplimangen sambon kan ge är nåt som har med min person att göra (bra egenskaper och annat)

Visst vill jag ju ockå höra honom berömma min läckra rumpa men jag blir mycket, mycket gladare om jag får höra att jag t.ex är smart, bra lyssnare, en hejare på det jag pluggar/jobbar med osv osv...

Det där förändras väl med åren, när jag var yngre var rena utseende-komplimanger mycket viktigare.

Vad uppskattar du mest?

• Svar på tråden Vilken sorts komplimanger uppskattar ni mest?
  • KUS

Komplimangerna från barnen är de bästa för de är alltid 100% ärliga.
    - Mamma när jag blir stor vill jag vara precis som du! :)

Annars är den komplimang jag skulle behöva mest just nu:
    Bra jobbat!

Har varit på mitt nya jobb i snart 6 månader och inte fått en ända kommentar om hur de tycker jag sköter mig... Atmosfären här är rätt hård och jag skulle växa flera centimeter om jag fick höra att de tyckte de gjorde ett bra val när de anställde mig...

• Storm

Jag känner precis som amiore, jag vill gärna ha specifika komplimanger. Av kollegor vill jag hellre ha beröm för mina prestationer än mitt utseende. Jag är inte på jobbet för att vara snygg, utan effektiv och kunnig.

Appropå komplimanger, de värsta komplimangerna måste vara de som man inte vet om man ska tolka som en komplimang eller en förolämpning. En gång träffade jag en mycket ytlig manlig bekant på krogen som innan bara sett mig i flyttartagen i skitig t-shirt. Nåväl, han kläcker ur sig "Wow, du ser ut som om du blivit omgjord av H&M". Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta... såg jag billig ut, eller? Tillslut insåg jag att han menade det som en komlimang...

• Dea

"Det är så skönt att du är så smart!"