• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • MiaMiniMe
    SandraElisabet skrev 2013-02-05 21:10:09 följande:
    Åh så fin!! I like!

Jag tror att jag kommer satsa på 2 olika ringar; en förlovning och en vigselring där jag inte bär båda ihop, så jag tycker att det är helt ok! Och om du vill kan du ju fuska och köpa en ny "förlovningsring" som matchar. Flört
    Nej jag bryr mig inte så mycket men alla andra har så många åsikter om att man "måste" ha två ringar på sig. Att det betyder otur att ta av sig förlovningsringen bla bla.. Skitsamma jag gillar min ring och tänker bära bara den :D
  • SandraElisabet
    MiaMiniMe skrev 2013-02-05 21:15:56 följande:
    Nej jag bryr mig inte så mycket men alla andra har så många åsikter om att man "måste" ha två ringar på sig. Att det betyder otur att ta av sig förlovningsringen bla bla.. Skitsamma jag gillar min ring och tänker bära bara den :D
    Låter som rätt inställning! Flört
  • stormhelen
    MiaMiniMe skrev 2013-02-05 21:15:56 följande:

Ja, vad spelar det för roll om man har 1, 2, 3 eller fler ringar?!

Det viktigaste är ju att man själv är nöjd. Vad alla andra tycker är inte lönt att bry sig om. =)

Å'  det där med vidskepelser är ju jätte larvigt. Herre gud vad mycket otur jag borde ha nu då, då jag inte har någon ring på mig alls, då min förlovningsring är hos guldsmeden för att den ska passas in med vigselringen som är under tillverkning.

Föresten, din ring är jätte fin! =D

• Frullis

Glömde ju skriva att till den ska jag ha en (enligt mig) klassisk alliansring med fem stenar.

• sommaren13
    Kroatien2013 skrev 2013-02-05 16:00:59 följande:
    det här är min förlovningsring (fast i gult guld)

Och den här ska jag ha som vigselring (oxå i gult)
    Jag har oxå den där som vigselring ;) Dock har jag en med hjärtan som förlovningsring
  • BlivandeMrsJennings

Jag är en tjej som älskar bling, men jag ville ha en slät guldring som förlovningsring så att det verkligen ska synas att jag är förlovad, då jag har massor med blingiga ringar annars på andra fingrar. På vigselringen däremot ska det bli bling!

Jag och min fästman förlovade oss den 9 januari 2013. Bilden är tagen med min dators usla webbkamera, men det gör kanske inget då det "bara" är en slät guldring (4 mm bred, 1,4 mm hög).

Gravyren inuti har dock stor betydelse. Vi är språkvetare bägge två, så vi har graverat in "Dualis" och så förlovningsdatumet. Dualis är en speciell form som vissa språk har för att markera att något är just två (i svenskan har vi singular (ental) och plural (flertal), men en del språk har även dualis (två) ), och det har alltid varit hans och min lilla interngrej, att vi är dualis. Flört I nuläget är det bara jag som har en ring, men han blir mer och mer sugen på att också skaffa en ring.

Jag har funderat på Schalins Virvla som vigselring, den är jättefin tycker jag. Men då går väl farfar i taket om jag köper en "märkesring"... hans släkt har nämligen en guldsmedsaffär, och typ alla i släkten har låtit göra sina ringar där (han fick spunk när min faster och hennes fästman bestämde sig för att ha platinaringar för 20 år sedan). Jag har dessutom tänkt på att det vore kul att designa min vigselring helt själv. Då blir det förmodligen en modifikation av Virvla, kanske lite bredare, eller något liknande, och då kan de ju få göra den. Men jag kan ju inte låta släkten bestämma :P

Här ovan är Virvla.

Jag har dock mer och mer börjat fundera på att ha inslag av vitguld i min vigselring. Jag har hört att om man har både rödguld och vitguld så blir det snyggare att bära andra ringar av olika metall på övriga fingrar. Så jag har tittat lite på Schalins Prag (enstensringen, men vill gärna sätta i fler diamanter om det går):

Frågan är bara om det blir konstigt tillsammans med den släta rödguldsringen p.g.a. ytan på vitguldet, höjd, bredd etc. Vad tror ni?
  • MrsDavidsson

Jag kör också på en klassiker... den är stilren, tidlös och jag älskar den! :D
    Något som kanske inte syns på bilden är att ringen är i rött guld men klon runt diamanten är i vitt guld.

• Emmalinnea
    MrsDavidsson skrev 2013-02-07 14:56:40 följande:
    Jag kör också på en klassiker... den är stilren, tidlös och jag älskar den! :D
    Något som kanske inte syns på bilden är att ringen är i rött guld men klon runt diamanten är i vitt guld.

Vad 'rdet för storlek pådin sten? :)
  • MrsDavidsson
    Emmalinnea skrev 2013-02-07 14:57:31 följande:
    Vad 'rdet för storlek pådin sten? :)
    den är 0,35 och kvalitén har jag för mig var VI.. är inte helt säker på den benämningen nu då både ring och certifikat är inlåsta tills dagen D (kunde inte låta bli att titta på den HELA tiden annars :P)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013