• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • stormhelen
    Lili skrev 2013-01-20 14:30:57 följande:
    Åh tack stormhelen! Älskar den. Tycker den är väldigt klassisk . Har du någon bild på din ring? Hur stor är stenen i mitten?

Totalt är det med alla stenarna 0,55 ca. Mittstenen är ca 0,3ca.

Bilden är dock inte så bra då jag endast har en kamera på mobilen, men men. Tungan ute

• Sandra01
    a ring on my finger skrev 2013-01-18 10:35:08 följande:
    Sandra01 skrev 2013-01-18 09:45:13 följande: Funderar på denna som vigselring (men med BLÅ SAFIR istället för denna rosa). Har nu en förlovningsring med exakt samma skena, då med diamanter på sidan (ej ovanpå. alltså)Å vad fin! Jag gillar när det är den kantiga rakta stilen på själva ringen kombinerat med en klassisk sten.Var har du hittat denna?

Denna har jag hittat på Platina som ligger vid Odenplan i Stockholm. Underbara ringar med raka rena linjer. Var där i fredags och provade massor. Det kommer med största sannorlikhet bli denna variant men med en diamant alternativt en mörklblå safir. MUMS!

Titta på deras hemsida: www.platina.se

Klicka på weddingrings.
    http://www.platina.se/orders/vigselringar_bilder.html

• Limba
    stormhelen skrev 2013-01-20 15:25:32 följande:

Totalt är det med alla stenarna 0,55 ca. Mittstenen är ca 0,3ca.

Bilden är dock inte så bra då jag endast har en kamera på mobilen, men men. Tungan ute

Superfin!
  • Sandra01
    maggied skrev 2013-01-21 01:58:09 följande:
    Min förlovningsring :)

WOW vilken vacker! Valde du den eller din blivande man?? Mycket fin!!!!
  • maggied

Tack Sandra!

Det var jag som tillslut valde ringen. Fick först denna på bilden nedan av min fästman, men jag tyckte att den var FÖR stor och klumpig och mittstenen stod ut för mycket. Så han droppade av mig hos smeden så fick jag välja själv hur jag ville ha min ring och resultatet blev det här uppe. Jag älskar lite mer otypiska förlovningsringar, därav en rosa sten istället för en klassisk vit. :)

• maggied
    Sandra01 skrev 2013-01-21 13:01:21 följande:
    Vad är den rosa för sten?
    Det är en rubin :)
  • filibustern
    maggied skrev 2013-01-21 13:49:46 följande:
    Det är en rubin :)
    oj, är rubin så rosa? funderade på en rubin till mittsten jag oxå (min månadssten) men rosa vill jag ju inte ha... :P kanske granat är bättre? (mörk mörk röd)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013