• Mandala

7 klänningar provade idag, länk till foton

Ja idag var den stora klänningprovardagen. Det gick snabbt och var nog inte så underbart som jag tänkt att det skulle vara. Men det kanske berodde på att jag inte kände att någon av de satt perfekt, alla var förstora. Vill gärna ha era åsikter och funderingar på vilken modell som sitter "snyggast" (bortse från att de är lite stora). Här är länk till bilderna 

edenrosebride.blogg.se/2012/november/nu-foljer-ni-med-in-i-provrummet.html

Jag ska inte gifta mig förrän i aug så än finns det tid kvar att leta men det skulle vara skönt att fastna för en modell att leta runt efter. Hur många gånger provade ni klänningar innan ni kunde bestämma er? Var ni runt i många butiker?

(Jag lägger inte upp alla bilder här för att ansiktet är med och jag tänker att fler kikar runt på bilder här som kanske känner mig jämfört med de som kikar in i bloggar). 

• Svar på tråden 7 klänningar provade idag, länk till foton
  • Jessa

Ettan och trean tycker jag passar allra bäst, hur fina som helst. Vilken vacker brud!

• Mandala
    Jessa skrev 2012-11-30 09:17:07 följande:
    Ettan och trean tycker jag passar allra bäst, hur fina som helst. Vilken vacker brud!
    Tack vad snällt sagt Man hoppas ju att det kan bli en fin brud av det hela i slutändan
  • Tooie

1,2 och 7 tyckte ag ar jätte fina på dig! Men det ska ju kännas rätt för dig :)

• daniiel

Jag tycker det ser ut som att en A-linje är mest smickrande på dig, eftersom (som många andra sagt) klänning nr.1 och nr.3 är dom som ger dig finast figur. Jag tror att en kombo av dom två skulle vara det bästa. Överdelen från nr.1 och nederdelen från nr.3. Alltså en axelbandslös klänning med markerad midja och A-linje kjol :)

Av dom 7 klänningarna du prövat, så tycker jag att nr.3 var den finaste på dig :)

• Chicita
    Mandala skrev 2012-11-29 22:56:20 följande:
    Jag har en rätt lång överkropp och "korta" ben så egentligen vill jag ju inte att det ska förstärkas. De som jobbade där tyckte att jag skulle ha en klänning som framhävde midjan och formerna, så att klänningen satt åt över bröst, midja o höfter och därefter svängas ut. Men kanske att benen blir för korta då...
    Om du har lång överkropp så förklarar det ju varför jag uppfattade sista klänningen (och kanske någon annan, minns inte riktigt nu utan att kanske kolla igen) som så "utdragen" i livet. Proportionerna stämde inte alls.
    Och det beror ju på att modellen på klänningen förstärker en redan lång överkropp och gör den överdrivet lång.

Trean var den klänning som jag tyckte gav dig bäst balans i kroppen. Midjan satt där den "förväntas sitta". Alla har ju inte sin midja på exakt samma ställe - förutom när man ska mäta kroppen då Flört 
    Så även om du inte väljer just den så är min åsikt att du ska försöka hitta en klänning i den modellen.

Ettan förlänger också livet, men det är mer i "korsett-form" då draperingen där mellan byst och höft markerar livet ordentligt men sen hade du bandet i midjan som visar att "här sitter den".

Undvik dropwaist om du inte vill förlänga överkroppen, för det är ju det den modellen gör... Glad 
  • daniiel
    Chicita skrev 2012-11-30 09:59:08 följande:
    Undvik dropwaist om du inte vill förlänga överkroppen, för det är ju det den modellen gör... Glad 
    Jag håller med, det är därför jag tycker att nr.3 är mest smickrande av de där klänningarna. Undvik även sjöjungfrumodeller (liknande klänning nr.6) skulle väl jag vilja tipsa om också, ifall man inte vill att benen ska se ännu kortare ut så att säga :)
  • Mandala
    daniiel skrev 2012-11-30 09:44:46 följande:
    Jag tycker det ser ut som att en A-linje är mest smickrande på dig, eftersom (som många andra sagt) klänning nr.1 och nr.3 är dom som ger dig finast figur. Jag tror att en kombo av dom två skulle vara det bästa. Överdelen från nr.1 och nederdelen från nr.3. Alltså en axelbandslös klänning med markerad midja och A-linje kjol :)

Av dom 7 klänningarna du prövat, så tycker jag att nr.3 var den finaste på dig :)
    Ja det kan nog vara så, ska försöka hitta en klänning nästa gång som ser ut som 1an upptill men börjar med kjolen lite högre. Hoppas det finns mycket mer nästa gång, annars får jagoch min vän sömmerskan testsy lite olika varianter, så länge hon orkar
Svar på tråden 7 klänningar provade idag, länk till foton