• Mandala

7 klänningar provade idag, länk till foton

Ja idag var den stora klänningprovardagen. Det gick snabbt och var nog inte så underbart som jag tänkt att det skulle vara. Men det kanske berodde på att jag inte kände att någon av de satt perfekt, alla var förstora. Vill gärna ha era åsikter och funderingar på vilken modell som sitter "snyggast" (bortse från att de är lite stora). Här är länk till bilderna 

edenrosebride.blogg.se/2012/november/nu-foljer-ni-med-in-i-provrummet.html

Jag ska inte gifta mig förrän i aug så än finns det tid kvar att leta men det skulle vara skönt att fastna för en modell att leta runt efter. Hur många gånger provade ni klänningar innan ni kunde bestämma er? Var ni runt i många butiker?

(Jag lägger inte upp alla bilder här för att ansiktet är med och jag tänker att fler kikar runt på bilder här som kanske känner mig jämfört med de som kikar in i bloggar). 

• Svar på tråden 7 klänningar provade idag, länk till foton
  • maxmamma

säger som alla andra, första och trean var som sagt de som passade  dig allra bäst särskilt ettan 

hoppas du så småning om hittar just DIN klänning. 

• Hoffsennanen Tottoplex

Åh jag har kollat på ettan innan och den är underbar!! Vet du vad den kostade och vart prövade du? Fantastiska klänningar!

• Koloratur

1:a fick du jättesnygg figur i och den 3:e får du väldigt snygg barm :) Så nr 1 el 3 röstar jag för!

• maxmamma

fast tvåan var oxå fin. men självklart var ettan the number one 

• stormhelen

Jag tycker att klänning nr. 1 var super fin och satt bäst på dig. Den framhävde dina former på ett mycket bra sätt. 

• Mandala

Tack! Vad kul att ni tycker 1an ser bra ut, den kändes bäst och när jag själv tittar på fotona så ser den nog bäst ut också. Det dumma är att jag inte alls frågade vad alla hette, vilka märke eller designer som gjort dem. Jag vet att den sista var en svensk som designat och hon hade gjort någon klänning till prinsessan Madeleine för nåt år sedan. Den kostade drygt 7000 tror jag. De andra vet jag inte alls vad de kostade men gissar att de låg runt 5-7000. Nu har jag ju bokat in en ny tid för att prova, då får jag fråga lite mer exakt vad det är jag provar.

• Mandala
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-11-29 23:52:41 följande:
    Åh jag har kollat på ettan innan och den är underbar!! Vet du vad den kostade och vart prövade du? Fantastiska klänningar!
    Jag provade den i Jönköping, Kristina fest och brud tror jag butiken heter, men priset glömde jag att fråga
  • tinaalpfält

Vad kul! Jag tyckte att det såg bekant ut på bilderna. Jag köpte min klänning där Skrattande

• Mandala
    tinaalpfält skrev 2012-11-30 09:00:22 följande:
    Vad kul! Jag tyckte att det såg bekant ut på bilderna. Jag köpte min klänning där Skrattande
    Ah jaha, vad kul. Jag har inte bestämt än hur jag gör. En vän, hon som var med mig o provade + fotade, ska kanske sy min klänning. Så jag får prova runt tills vi kommer på vad jag ska ha för något. Så alla idéer är bra o välkomna. Det är lättare att blanda från olika modeller om det är någon som syr tänker jag.
Svar på tråden 7 klänningar provade idag, länk till foton