• Boringbrick

Pratglada häråt!

Jag är rakt upp&ner uttråkad och känner inte för att prata ihjäl någon stackars kompis. 

Lösningen på detta: Startar en prat-tråd helt enkelt. Småprata om vad du vill i tråden eller skaffa en pratvän genom tråden kanske. 

Någon som nappar på detta? :P  

• Svar på tråden Pratglada häråt!
  • Tilda93
    Boringbrick skrev 2012-11-29 15:36:38 följande:
    Fråga till vem som helst:  Brukar arbetsplatser ha julfester för bara sina anställda? (Alltså inga respektive,familj eller vänner inbjudna) 
    Min blivandes är sådan, och svärfars jobb också. jätte tråkigt tycker jag!
    Menmen inte alla som får julbord så!
  • Boringbrick
    Tilda93 skrev 2012-12-01 21:00:29 följande:
    Min blivandes är sådan, och svärfars jobb också. jätte tråkigt tycker jag!
    Menmen inte alla som får julbord så!
    tack för svar! Då kanske det kan vara så på vissa jobb då, kändes konstigt bara. 
  • daniiel

Fram till för ett par år sedan, tror detta är tredje året respektive ärmedbjuden, så hademakens jobb julbord/julfest utan respektive. Otroligt tråkigt, men numera får även vi haka på och det är skoj, av flera anledningar :)

• Fröken

Ja men precis visst gör det! Minna kallas jag och bor i Helsingborg. Vad brukar du göra om dagarna?

• Boringbrick
    daniiel skrev 2012-12-01 21:48:16 följande:
    Fram till för ett par år sedan, tror detta är tredje året respektive ärmedbjuden, så hademakens jobb julbord/julfest utan respektive. Otroligt tråkigt, men numera får även vi haka på och det är skoj, av flera anledningar :)
    Okej, ja. Tycker att det skulle vara roligare så ju! :) Dessutom så läste jag en dum liten artikel på msn.se igår, dagen innan julfesten på hans jobb, att folk är mest otrogna på firmafester eller något sånt. Detta skrämde upp mig lite trots att jag litar på min älskling. 
  • Boringbrick
    Fröken skrev 2012-12-01 21:52:45 följande:
    Ja men precis visst gör det! Minna kallas jag och bor i Helsingborg. Vad brukar du göra om dagarna?
    Hej Minna :) är arbetslös men skriver gärna eller håller på med inredning lite :P dudå? :)
  • lordoz

Vilken rolig tråd.. Den skulle jag hittat tidigare...

Jobbar natt inatt, 18 - 04 (så snart hemgång).. Men det har varit lite på jobbet (jobbar med jour).. så har mest suttit och stirrat in i väggen... och googlat på bröllopsfrisyrer för kort hår...

Sofia heter jag och bor i Norrköping och ska gifta mig om 4 månader och 4 dagar... så nu börjar nerverna komma... (vilket jag knappt vågar berätta för min sambo, då tror han väl att jag blivit knäpp helt)...

Hur gör ni med möhippa?? Jag var så fräck så att jag sa åt min bästa kompis att hon var min bästa kompis och att jag ville att hon skulle fixa en.. Så stackarn kände väl sig tvingad... hehe..

Hon har dock fått veta vad jag absolut inte tänker gå med på (förnedringssaker som jag inte tycker hör hemma på en möhippa och som jag inte skulle uppskatta) och så har hon fått en lista över telefonnummer till alla kvinnor som kommer på bröllopet... Till mig har hon gett datumet till möhippan så att jag inte bokar in jobb eller nåt dumt då..

Är det för planerat??? Eller är det kanske rent av normala sättet i dagens samhälle??

Var förresten och kollade på filmen 'möhippan' för några månader sedan.. (eller om det var nån månad sedan)... Den var JÄTTEDÅLIG och fruktansvärt förnedrande tyckte jag, då bruden var den 'fete' i gänget och ingen kunde förstå hur hon kunde gifta sig först.. Det som dock slog mig är att de har möhippa och svensexa dagen innan bröllopet... Är inte det vääldigt ogenomtänkt??

• FruW
    lordoz skrev 2012-12-02 03:37:31 följande:
    Vilken rolig tråd.. Den skulle jag hittat tidigare...

Jobbar natt inatt, 18 - 04 (så snart hemgång).. Men det har varit lite på jobbet (jobbar med jour).. så har mest suttit och stirrat in i väggen... och googlat på bröllopsfrisyrer för kort hår...

Sofia heter jag och bor i Norrköping och ska gifta mig om 4 månader och 4 dagar... så nu börjar nerverna komma... (vilket jag knappt vågar berätta för min sambo, då tror han väl att jag blivit knäpp helt)...

Hur gör ni med möhippa?? Jag var så fräck så att jag sa åt min bästa kompis att hon var min bästa kompis och att jag ville att hon skulle fixa en.. Så stackarn kände väl sig tvingad... hehe..

Hon har dock fått veta vad jag absolut inte tänker gå med på (förnedringssaker som jag inte tycker hör hemma på en möhippa och som jag inte skulle uppskatta) och så har hon fått en lista över telefonnummer till alla kvinnor som kommer på bröllopet... Till mig har hon gett datumet till möhippan så att jag inte bokar in jobb eller nåt dumt då..

Är det för planerat??? Eller är det kanske rent av normala sättet i dagens samhälle??

Var förresten och kollade på filmen 'möhippan' för några månader sedan.. (eller om det var nån månad sedan)... Den var JÄTTEDÅLIG och fruktansvärt förnedrande tyckte jag, då bruden var den 'fete' i gänget och ingen kunde förstå hur hon kunde gifta sig först.. Det som dock slog mig är att de har möhippa och svensexa dagen innan bröllopet... Är inte det vääldigt ogenomtänkt??

Lordoz: Nej jag tycker inte det låter för planerat, tycker det är ett bra initiativ av dig om det är så att du har många krav och gärna vill ha koll på vad som händer :) Men alla är ju olika, och lite av grejen är ju att man blir överraskad/kidnappad på en okänd dag, så just dagen hoppas jag att jag själv kommer förbli ovetande om. Däremot kan jag tänka mig att hinta lite om vilka grejer jag inte vill göra på min möhippa.

Hur långt innan bröllopet kommer ni ha hippan? Glad

Jag gifter mig om drygt 5 månader, och nu börjar det verkligen dra ihop sig! Är sjukt klänningsugen, men kan inte riktigt shoppa loss förrän jag besökt min favoritbutik i England en gång till, det blir vid nyår. Har stora förhoppningar om att hitta drömklänningen där. Min blivande man ska också spana in kostym när vi är där, så det blir sjukt spännande! (jag kommer få vara smakråd åt honom, men min klänning vill han inte se) Har ni hittat era klänningar?

• Fröken

Okej, har du några projekt på gång? Jag jobbar som lärare, trivs super bra

• daniiel
    Boringbrick skrev 2012-12-01 21:56:03 följande:
    Okej, ja. Tycker att det skulle vara roligare så ju! :) Dessutom så läste jag en dum liten artikel på msn.se igår, dagen innan julfesten på hans jobb, att folk är mest otrogna på firmafester eller något sånt. Detta skrämde upp mig lite trots att jag litar på min älskling.
    Ahaa.. ja, det stämmer säkert. För mkt glögg och prinskorv, så går folk loss ;P Det är dock inget jag oroar mig över, eller har oroat mig över. Jag litar på min make till 100% när det gäller den saken. Men jag tycker ju som sagt att det är kul att få följa med, för det är roligt att få komma ut med maken och göra lite saker och kul att få träffa alla som han jobbar med :)
Svar på tråden Pratglada häråt!