• daniiel

    Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

    Kawaii skrev 2013-01-23 19:03:15 följande:
    Har i fredags beställt min klänning från zarabridal. Vet någon nått om den sidan? Någon som beställt därifrån? Börjar bli orolig nu när jag inte kan hitta en enda kommentar eller recention av någon som köpt därifrån. Har försökt starta livechatt med dom igår och idag men det står bara att som kommer att kontakta mig snart. Men ingen hör av sig. Usch så hemskt om jag nu blivit lurad. :( Den här klänningen har jag beställt iallafall. www.zarabridal.com/2012-ivory-strapless-brida...
    Hej

    Nej, tyvärr vet jag faktiskt inget om den sidan. Har du inte hittat några recensioner från andra länder, tex USA, om sidan heller? Har du skickat mejl till företaget? Hur är dom på att svara isåfall?

    Du har valt en jättefin klänning och jag håller tummarna för att du ska få hem en väldigt fin klänning också! :)
  • daniiel
    Mustikka skrev 2013-01-23 20:41:48 följande:
    Provade denna med 4 ringar och den satt PERFEKT med den formen av ringar. Men den underkjolen hade lixom ringar och  volang tyg på! Vart kan jag köpa det? är alla underkjolar med 4 ringar likadana? Den i butiken var ju jätte dyr och dem hyrde inte ut dem! Så funderar på att köpa från Kina sidorna
    Underbar klänning! Förlåt att jag inte svarat, vi har haft sjukstuga här hemma, har det ännu iofs :P Jag hoppas att du har lyckats hitta en underkjol redan, men om inte, så svarar jag ändå.

    Nej, alla underkjolar med fyra ringar är inte exakt likadana. Jag kan tänka mig att kjolen fick en bra form med en sådan underkjol dock, men jag undrar över om du prövat sitta ner i underkjolen och vad du tyckte om det? Jag tänker ifall ni ska ha middag och du ska sitta ner en längre stund, hur du löser den saken.

    Här är en variant av underkjol med fyra ringar www.lightinthebox.com/sv/nylon-fullt-klanning-a-linje-2-tier-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p155988.html men jag vet ju inte om den liknar underkjolen du har prövat.
  • daniiel
    Selmabus skrev 2013-01-28 14:46:10 följande:
    Halloj! Känner du till bestbridalprices.com ? Är det oxå kinaklänningar? Har ju hittat min drömklänning, men de skeppar inte vissa märken (pronovias, white one och la sposa bl.a.) internationellt och jag kan därför inte se priset på den.... Bad min kompis som bor i USA gå in och kolla och den kostar 252$ vilket är för bra för att vara sant....:(
    Hej :) Jag kan inte säga 100% säkert att det är kinaklänningar. Det verkar inte vara äkta klänningar dock, utan kopior. Även om vissa påstår att det är äkta. Recensionerna för företaget verkar dessutom vara väldigt blandade, men det är ju egentligen inget ovanligt. Jag kan varken säga bu eller bä... Tyvärr är ju ofta det som verkar för bra för att vara, för bra för att vara sant. Men jag vet inte riktigt som sagt.

    Har du prövat mejla företaget och frågat om klänningarna och varför dom inte skickar till vissa länder osv?
  • daniiel
    Selmabus skrev 2013-01-28 15:16:43 följande:
    Tack, jo jag misstänkte nästan att det var så! Ska maila och fråga...
    Ja, gör det :) Man ju ibland få en bra känsla då, när man fått kontakt med dom. Dom ska ju tydligen ha fysiska butiker i USA på ett par ställen och det är ju många som handlat som är nödja också, så jag vet inte..
  • daniiel
    Yousofin skrev 2013-01-28 16:05:09 följande:
    Hej. Jag vill bara fråga dig vad du tror att jag behöver för underkläder ev underkjol till denna?? www.coralbuy.com/media/catalog/product/cache/...
    Wow, otroligt fin klänning! Skir och romantisk :) För det mesta brukar man inte behöva så mkt underkläder :P haha Det brukar gå bra med bara trosor faktiskt. Jag hade däremot bh ändå, för det kände jag mig mer bekväm med. I vissa fall kan något "hålla in magen"-plagg kännas bra att ha också eftersom den där klänningen har empireskärning. Det beror ju dock helt och hållet på en ens egen kroppsform och vad man vill ha och är bekväm i.

    När det gäller underkjol, så tror jag en ganska enkel A-linje helt utan ringar skulle hjälpa till att ge ett väldigt fint fall och bra fyllighet till kjolen, utan att bygga så mkt vidd. Tex någon liknande de nedan.
    www.lightinthebox.com/sv/stain-taffeta-with-lace-a-line-3-tiers-full-length-slip-style-wedding-petticoat_p427988.html
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullstandig-klanning-1-tier-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p67705.html (ringen längst ner går att plocka ur)
    www.lightinthebox.com/sv/taffeta-chiffon-a-line-2-tiers-full-length-slip-style-wedding-petticoat-more-colors_p427984.html
  • daniiel
    Yousofin skrev 2013-01-28 16:26:48 följande:
    Tack så mkt för hjälpen. Ja visst är den fin. Jag ska ta mått ikväll och förhoppningsvis beställa den ikväll också. Vad tror du om slöja som jag kan ha i kyrkan som är lite längre eftersom det inte är så långt släp... Ska beställa snörpning bak men vad heter det på engelska??
    Jag tror att det skulle bli väldigt fint med en enkel, lång slöja som du fäster med kam tex. En skir slöja i ett lager, som matchar klänningen alltså. Som inte tar över. Tex den här www.lightinthebox.com/sv/monistiska-tyll-katedralen-sloja-fler-farger_p323151.html eller den här som är lite kortare www.lightinthebox.com/sv/monistiska-tyll-kapell-sloja-fler-farger_p323160.html

    Snörning kallas för "lace up" eller "lacing", så man brukar skriva något i stil med "No buttons or zipper. I want lace up in the back." :)
  • daniiel
    MIN skrev 2013-01-28 17:11:12 följande:


    har funderingar på att beställa denna klänning, provade en liknade i en butik.
    jag untdrar vilken underkjol som passa bäst?..vill inte ha för stor puff (hoppas du förstår vad jag menar)
    Längtandsfull skrev 2013-01-29 15:44:55 följande:
    Hej!
    Denna klänningen har jag köpt nu skall den bara ändras lite så den blir precis som jag vill ha den =)
    Men va tror ni om underkjol till denna??

    Brudklänning Atelier Diagonal: 2842 A
    Era klänningar är väldigt lika i formen och därför bör ungefär samma typ av underkjol passa. Frågan blir, som alltid, vad ni vill ha för typ av underkjol. Det finns med släp, med ringar och utan ringar.

    En underkjol med släp är bra för att ge även släpet ett fint fall, men har man en "bustle" på klänningen och vill kunna knyta/haka upp släpet senare under dagen/kvällen, så kan man ju inte använda underkjolen. Man kan ju visserligen byta till en annan då eller vara helt utan. Underkjolen har två ringar som är ställbara, så man kan anpassa vidden efter klänningen. Man kan också ta ur en eller båda ringarna om det passar bättre till klänningen.
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullstandig-klanning-kapellet-taget-3-tier-slip-stil-brollop-underkjolar_p51952.html

    Sedan finns det ju underkjolar med utan släp och med ringar. Fördelen är att med ringen så ger det klänningen fin A-linje och det brukar bli lite enklare att gå i klänningen. Skulle man sedan vid eventuell middag tycka att det är obekvämt med ringen, så går den plocka ur. Då har man fortfarande lite mer vidd tack vare underkjolen, men slipper ringen.
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullstandig-klanning-1-tier-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p67705.html
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullstandig-klanning-2-tier-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p165640.html

    Det finns ju också underkjolar helt utan ringar, som ger ett mjukare fall och inte riktigt lika "skarpa"A-linje form på klänningen. Den första underkjolen här under står det "ball gown", men den går utmärkt till en A-linje ockå.
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullstandig-klanning-3-tier-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p166183.html
    www.lightinthebox.com/sv/stain-taffeta-with-lace-a-line-3-tiers-full-length-slip-style-wedding-petticoat_p427988.html

    Nu är det här ju bara förslag. Det finns andra kinasidor som säljer underkjolar och det finns på Ebay, men något liknande dessa i länkarna här ovan bör passa era klänningar.
  • daniiel
    Bride To Be 2013 skrev 2013-01-29 11:17:00 följande:



    Hej!
    Vilken bra tråd! 
    Detta är första gången jag gör ett inlägg här så hoppas det funkar med bild och allt..
    Jag ska beställa denna klänning och har blivit rekommenderad att ha den underkjolen till. Det jag funderar på är när jag ska ange längden vid beställning. Borde inte underkjolen påverka längden på klänningen? Ska man lägga till x antal cm för att klänningen inte blir för kort? Enligt deras kundsvar behövde jag inte tänka på det men känns som om det borde bli så.. Vill ju inte riskera att den blir för kort! 


    Sen ska jag även specialbeställa bl.a att jag vill ha bysten mer "hjärtformad" (om det heter så), som på bilderna bredvid klänningen. Tips på hur jag tydligast kan formulera detta på engelska? Jag har mailat dem och visat bilderna och förklarat, de svarade att jag fyller i specialinstruktioner vid beställningen. Men då kan man inte bifoga bilderna så måste ju vara supertydlig formulering så det inte heller blir fel !
    Hade aldrig trott att det skulle vara så här mycket att tänka på vid beställning av en klänning! Galet! Cool 


    Hej :) Det verkar funka bra med bilderna. Vilken fin klänning du har valt, hoppas att du ska bli nöjd med den sen när den väl kommer :)

    Ja, den underkjolen bör passa bra till din klänning. Tänk dock på att det inte blir bra med någon form av "bustle" när man har en sådan underkjol. Inte ens en ögla runt handleden för att hålla upp klänningen. Då kommer underkjolen synas. Har man tänkt ha släpet nere hela dagen/kvällen, så spelar det ju dock ingen roll :) Och du har rätt i att en underkjol kan lyfta klänningen med flera centimeter, så jag förstår att du oroar dig för det. Vanligtvis brukar dom lägga på ca 5cm för skor, men inget för underkjol. Om du känner dig osäker, så kan du lägga på ca 3cm extra, för det är ju trots allt så att det brukar vara enklare att lägga upp den än att ta ner den ifall den blir för kort. Nu ska du ha en spetsklänning och då kan det bli lite knepigare, men det bör nog gå, att lägga upp den alltså.

    Hehe ja, det är en hel del att tänka på när man ska beställa, men det brukar gå bra :) Skriv att du vill ha "Sweetheart neckline", för så kallas det när det urringningen är  hjärtformad sådär. Då bör det inte bli några missförstånd :)
  • daniiel
    Längtandsfull skrev 2013-01-29 16:58:57 följande:
    Daniiel: jag kommer hänga upp kjolen på kvällen. Sen vill jag att det ska va en ordentllig klänning.
    Då bör du nog satsa på en underkjol med en eller två ringar, beroende på vad du skulle känna dig bekväm med, men utan släp :)

    www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoats--1082-8860-_p165640.html
    www.lightinthebox.com/Nylon-Floor-length-Wedding-Petticoats--WAP009-_p51951.html
    www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoats--WAP004-_p51946.html
    www.lightinthebox.com/Nylon-Floor-length-Wedding-Petticoats--1082-8823-_p165643.html
  • daniiel
    diaboli skrev 2013-01-29 17:30:16 följande:
    hur är det med storlekarna? beställer man en storlek större eller?
    Det beror på. Man kan ju beställa efter sina egna mått många gånger, annars brukar det finnas en storlekstabell. Där är det bara att jämföra med sina egna mått. Vissa planerar att hinna gå ner i vikt och tar någon storlek mindre. Sedan beror det ju på om man vill ha knappar/dragkedja eller snörning :)

    Generellt sett är det ju dock bättre att klänningen är lite för stor än för liten, då det brukar vara betydligt enklare att sy in en klänning än att lägga ut den.
Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill