fierce skrev 2012-10-23 12:25:36 följande:
Underkläder, underkjol, smycken, fotograf, serveringspersonal... kanske värt att fundera på iaf :)
Såhär är vår listan typ;
Klänning: 1900kr - kina
Skor: 250kr
Kostym: Finns redan men annars ca 2000kr
Lokal: 1000kr - församlingshemmet
Mat: 4000kr - buffe catering
Dryck: 1000kr - bjuder på läsk öl vin till maten, övrig dryck tar gästerna med själva.
Dekoration: 800kr till borden, typ fiberduk, kristaller, ljus osv.
Blommor: 1000kr ska göra egen bukett eller bara ha en blomma, inga tärnbuketter och enkla rosa liljor på .borden
Ringar: 1700 kr - silver, har en fantastisk från Pandora som kommer hem till mig snart :D
Hår/smink/: ca 2000kr - Frisör men sminkar mig själv.
Tårta: ca 500kr - Känner en person
Inbjudningar/placeringskort: 600kr - Vistaprint och skriver egna placeringkort på fint papper
Fotograf 500-1000.- känner en person
Serveringspersonal 1000.- har buffe men några som dukar, plockar disk osv.
Vill ha ett godisbord men vi får väl se ;)
Vi ska oxå vara ca 51 pers.
Smycken finns, är inget större fan av halsband och grejer men något ska jag nog hitta på :) Sen så är en av gästerna väldigt duktig på att fota så bilderna fixas därifrån utan kostnad. Serveringspersonal vill vi inte ha några. vi ska ha buffé och sen har tärnorna erbjudit sig att hjälpa till med framdukning och avdukning och sånt :) Även min mamma har sagt att dom vill hjälpa till med det så det ordnar sig nog.
Annars har vi ca samma budget ser det ut som :) Maten kommer vi fixa från en lokal lite mer personlig icabutik som gör plankor/buffé rätter och där kostar maten ca 100kr per person. Frågan är om vi ska beställa buffé för ca 40 personer istället för maten där är rätt mycket. Sen tänkte vi göra egna potatisgratänger eller något att ha till och kanske något annat allternativ.
Ska också göra min bukett själv :D det ser jag verkligen fram emot!
Sen börjar jag överväga att sminka mig själv, det brukar ju alltid bli bäst så iaf haha.