• MsChevy

    Sheer Cover-nån som testat?

    finns det nån som testat sheer cover-sminket? Berätta om era erfarenheter om det!!!
    Jag har väldigt känslig hy som inte tycker om "spackel", får finnar för minsta lilla, men på vår stora dag vill jag ju va "drop dead gorgeous". Har ganska ärrig hy med mörkare ton under ögonen, men Sheer Cover sägs ju fixa allt! Tungan ute
    Så, kom igen, tjejer, dela med er av erfarenheter av såväl Sheer som andra favoriter! Och gärna med en bild oxå så vi får se hur bra sminkningen blev! (Spelar ingen roll om det är brudsminkning eller inte)

  • Svar på tråden Sheer Cover-nån som testat?
  • iSusanna

    Jag har testat det. I den ljusaste nyansen. Har också alltid haft känslig hud. 

    Det funkade bra för mig så länge jag hade lite fetare hy och köpte flera omgångar, men när jag kom upp mot 30 års ålder (hu!) och blivit mer av en torris så lägger det sig mer kakigt. De naturliga oljorna gjorde att produkten blandade sig fint och gav en snygg finish. 

    Är dock fortfarande ett stort fan av concealern! Like like. 

     

  • daniiel

    Jag har inte prövat Sheer cover, så jag kan tyvärr inte säga något om det. Jag har också lite problemhy och får lätt finnar. Jag brukar dock använda mineralsmink från TiKei och tycker det är bra och prisvärt tikei.se/

    Utöver det har jag tre favoriter, som jag tycker fungerar väldigt bra. Enkla att applicera, täcker bra och jag tycker inte att det ser sådär kakigt ut.
    Concealer - www.maybelline.com/Products/Face-Makeup/Concealer/Dream-Lumi-Touch-Highlighting-Concealer.aspx
    Foundation - www.maxfactor.se/se/products/Face/Foundations/miracle/detail.aspx
    Puder - www.maxfactor.se/se/products/Face/Powders/CremePuffCompact/detail.aspx

    En ansiktskräm som jag tycker är toppenbra är 3.bp.blogspot.com/-uSq7lApFnyA/TwnIAxlMUzI/AAAAAAAAAu0/_YW-oWN7ghI/s1600/Neutrogena%2BOil-Free%2BMoisturiser%2B1.jpg som man kan köpa på typ Ica för ca 50kr. Ingen annan ansiktskräm, som jag prövat, är lika bra som den här.

    Och när det gäller primer, så använder jag bara den här www.lumene.com/sv/produkter/makeup/ansikte/beauty-base-matifying-primer den är verkligen toppenbra tycker jag. Jämnar ut och sminket sitter väldigt bra.


  • daniiel
    daniiel skrev 2012-10-15 15:46:11 följande:
    En ansiktskräm som jag tycker är toppenbra är 3.bp.blogspot.com/-uSq7lApFnyA/TwnIAxlMUzI/AAAAAAAAAu0/_YW-oWN7ghI/s 1600/Neutrogena%2BOil-Free%2BMoisturiser%2B1.jpg som man kan köpa på typ Ica för ca 50kr. Ingen annan ansiktskräm, som jag prövat, är lika bra som den här.
    Nähä, länken funkade inte, men såhär ser den ut.


  • malli716

    Jag har testat Sheer cover foundation och jag gillade den inte. Jag har  väldigt känslig hud och lite mer åt det torra hållet. Sheer cover fungerade inte på mig. Den levde inte alls upp till allt den lovade. Däremot kan jag verkligen rekommendera Id bare minerals, finns på kicks, vissa åhlens och på salong. Myyyyycket bätte än Sheer cover.  Något dyrare men verkligen så mycket bättre!!!!

    Jag har provat ansiktskrämen från Neutrogena som daniiel tipsade om också men den funkade inte heller på mig. Jag använde den tillsammans med rengöringen och min hud blev först torr, sedan lossnade den i stora flagor och till sist fick jag massor av finnar. HUA, aldrig mer.

    Jag har nog provat de flesta ansiktskrämer, billiga som dyra men ingen har fungerat. Eller jo, de fungerar bra i 4-5 veckor men sedan är det som om huden "vänjer" sig och krämen sluat att fungera och antingen blir jag supertorr eller superflottig i huden + mängder av finnar och svarta, stora porer. Nu har jag en underbar ansiktskräm från Peter Tomas Rooth. Tyvärr är den svindyr (ca700kr) men den räcker typ 6 månader. Men jag har å andra sidan aldrig någonsin haft så bra hud som nu efter att jag började använda den så jag får väl vackert betala =) Den finns nästan bara på salong men jag vet att jag sett den på internet också. 

    Rengör ansiktet gör jag med ACO rengöringslotion och det har jag gjort sedan jag börjats sminka mig för ca 12 år sedan. Den har alltid gjort sitt jobb och den kommer jag nog aldrig byta ut. =)

  • MsChevy

    Tack för alla tips o recensioner, men nu är det ju inte hudkrämer jag ville veta nåt om, utan Sheer Cover, alltså sminket. Vilka produkter ni använder när ni sminkar er, för fest, vardag eller bröllop. 
    Och jag vill se bilder!!!Skrattande 

  • iSusanna
    MsChevy skrev 2012-10-16 23:45:48 följande:
    Tack för alla tips o recensioner, men nu är det ju inte hudkrämer jag ville veta nåt om, utan Sheer Cover, alltså sminket. Vilka produkter ni använder när ni sminkar er, för fest, vardag eller bröllop. 
    Och jag vill se bilder!!!Skrattande 
    Till vardags använder jag Laura Mercier oil free tinted moisturizer i färgen Porcelain eller Chanel Vitalumiere Aqua foundation i nyans 10. Conceler från Laura Mercier. Ögonbrynspenna; antingen Anastasia brow wiz eller MAC Fling ögonbrynspenna. Lite MAC Satin Taupe ögonskugga. Nån mascara. Rouge från MAC i färgen Well Dressed. Inget på läpparna. 

    Såhär ser det ut:


    Ska försöka leta reda på nån partybild... Jag har iofsg min bröllopsbild, men är det mer "glitter"-fest du vill se?

     
  • MsChevy

    iSusanna: jag vill jättegärna se din bröllopsbild för den är den sminkning jag är mest intresserad av! Vill ju dölja div hud-skavanker på mina bröllopsbilder GladÄr det du på den bilden?

  • Teza

    Åhhh jag vill oxå veta mer om sheer cover, har precis samma problem som du ts, lite ärr här och där och jättekänslig för feta krämer.

    Så kom igen fler som testat? 

  • iSusanna
    MsChevy skrev 2012-10-20 20:02:47 följande:
    iSusanna: jag vill jättegärna se din bröllopsbild för den är den sminkning jag är mest intresserad av! Vill ju dölja div hud-skavanker på mina bröllopsbilder GladÄr det du på den bilden?
    Jag ska se om jag hittar någon bra från bröllopet. Det var väldigt soligt på vår dag, så närbilderna är inte lika bra som jag skulle önskat. Men jag återkommer så fort jag kan!

    Japp, that's me.

     
  • MsChevy
    iSusanna skrev 2012-10-20 22:22:43 följande:
    Jag ska se om jag hittar någon bra från bröllopet. Det var väldigt soligt på vår dag, så närbilderna är inte lika bra som jag skulle önskat. Men jag återkommer så fort jag kan!

    Japp, that's me.
    Dra mig baklänges, va fin du är!!! 
    Det är sån hy jag vill få till med hjälp av smink.

    Jag behöver inte ha nåt vardagssmink eftersom jag jobbar på industri och på sin höjd använder jag lite mascara.  
  • Sarah11
    malli716 skrev 2012-10-15 23:29:33 följande:
    Jag har testat Sheer cover foundation och jag gillade den inte. Jag har  väldigt känslig hud och lite mer åt det torra hållet. Sheer cover fungerade inte på mig. Den levde inte alls upp till allt den lovade. Däremot kan jag verkligen rekommendera Id bare minerals, finns på kicks, vissa åhlens och på salong. Myyyyycket bätte än Sheer cover.  Något dyrare men verkligen så mycket bättre!!!!

    Jag har provat ansiktskrämen från Neutrogena som daniiel tipsade om också men den funkade inte heller på mig. Jag använde den tillsammans med rengöringen och min hud blev först torr, sedan lossnade den i stora flagor och till sist fick jag massor av finnar. HUA, aldrig mer.

    Jag har nog provat de flesta ansiktskrämer, billiga som dyra men ingen har fungerat. Eller jo, de fungerar bra i 4-5 veckor men sedan är det som om huden "vänjer" sig och krämen sluat att fungera och antingen blir jag supertorr eller superflottig i huden + mängder av finnar och svarta, stora porer. Nu har jag en underbar ansiktskräm från Peter Tomas Rooth. Tyvärr är den svindyr (ca700kr) men den räcker typ 6 månader. Men jag har å andra sidan aldrig någonsin haft så bra hud som nu efter att jag började använda den så jag får väl vackert betala =) Den finns nästan bara på salong men jag vet att jag sett den på internet också. 

    Rengör ansiktet gör jag med ACO rengöringslotion och det har jag gjort sedan jag börjats sminka mig för ca 12 år sedan. Den har alltid gjort sitt jobb och den kommer jag nog aldrig byta ut. =)
    Längesen du skrev detta men skulle du vilja tipsa om namnet på din ansiktskräm från Peter Tomas Rooth? :)
  • Tillys
    Sarah11 skrev 2013-11-24 13:39:25 följande:
    Längesen du skrev detta men skulle du vilja tipsa om namnet på din ansiktskräm från Peter Tomas Rooth? :)
    Kan annars passa på att tipsa som Dermalogicas produkter... använder deras "UltraCalming" och har aldrig varit så nöjd. Produkterna är dyra, men otroligt dryga. Min ansiktstvätt som jag köpte för 650:- har räckt i ett år snart. Smink använder jag Id Bare Minerals och tycker det fungerar fint!
Svar på tråden Sheer Cover-nån som testat?