Miss Secret skrev 2012-10-02 23:36:22 följande:
Jag tänkte borglig vigsel med VF, ej präst.
ska man köra midnattsbröllop gäller det att hitta en VF som ställer upp på den udda tiden (ej kontorstid)... Visserligen kan man kanske köra tidigare på dagen om det har hunnit bli mörkt men frågan är vart man då ska hålla till utan att få massa åskådare... vill bara ha två vittnen.
Aha... Du vill alltså ha en borgerlig vigsel helt enkelt

men med en twist på själva upplägget.
Om VF går med på det så kanske ni kan hyra skoter och åka iväg någonstans. Det behöver ju inte vara något stort turistställe.
Det finns ju inga garantier för att det är folkfritt mitt i natten heller på dom lite mer besökta platserna liksom.
Apropå barnen. Det finns ingen annan anledning till att ni kan behöva vara barnlediga en kväll mitt i veckan? För då kan ni ju ge det som förklaring först till de som brukar sitta barnvakt.
Datumet 121212 är jättepopulärt och säkert superuppbokat, så chansen finns att ni inte kan få någon VF att åka iväg någonstans med er eftersom att denne då kanske inte kan ta åt sig andra vigslar den dagen.
Så ni kanske ska leta efter ett udda ställe som ligger väldigt centralt.
# Kan ni få något favoritcafé att öppna 30 min tidigare på morgonen för er och vigas där - och sen ta bröllopsfikat efteråt med vittnena

(funkar kanske lika bra med en restaurang, men senare på dagen i så fall då)
# Eller varför inte vigas i en biltvätt (i en bil)
# I en tom biosalong
# I en affär ni gillar före/ efter stängning
# I simhallen (oftast tränar klubbarna före eller efter stängning så ni kanske kan få komma in och vigas innan dom börjar träna)
Vilken plats ni än väljer så kommer den att ha en speciell betydelse för er. Det behöver inte vara uppenbart (som ett hotellrum eller en vacker sal någonstans) utan kan vara något som egentligen är fult och trist men som har betydelse för er.