• Miss Secret

Tips på ovanligt inslag på bröllop...

Hejsan

Här har ni en ny medlem som är grönis inom detta. Jag och min M2B planerar ett vinterbröllop med borglig touch. Hade det varit möjligt hade jag mer än gärna vigt mig i samband med ett fallskärmshopp och sedan firat med de närmsta vännerna och familjen med middag/fest.

Men nu är fallskärmshopp kanske inte det mest optimala i december månad. Någon som har någon fräck idé vad man kan hitta på...? Tipsa om vad som helst, för huxflux kanske du besitter den idén vi inte kan komma på =)

• Svar på tråden Tips på ovanligt inslag på bröllop...
  • msE

Linbana upp till Skulebergets topp... sedan åka skidor ner... kräver dock en mer påpälsad vigselklädsel...

• Chicita

Ett annat alternativ kanske kan vara att först hitta vigselförrättare och se vad denne kan tänkas ställa upp på.
    Dom har ju vigt några, och kanske till och med på udda platser eller annorlunda sätt.

• SaraJoakim
    daniiel skrev 2012-10-03 21:49:51 följande:
    Ni kan inte tänka er att skjuta på bröllopet till sommaren då? Så ni kan göra fallskärmshopp :)
  • Miss Secret
    Chicita skrev 2012-10-03 22:58:38 följande:
    Ett annat alternativ kanske kan vara att först hitta vigselförrättare och se vad denne kan tänkas ställa upp på.
    Dom har ju vigt några, och kanske till och med på udda platser eller annorlunda sätt.
    Har pratat med en VF och hon hade inga tips alls, enda kommentaren va "man kan visas vart som helst"... mmm tack för infon!
  • Miss Secret
    SaraJoakim skrev 2012-10-03 23:41:39 följande:
    Av vilken anledning ska vi skjuta på det? Tror du inte det ska gå att få ihop på en vinter? Jag vill ha tips på speciella saker/platser.. inte bli bedd att skjuta på det.
  • daniiel
    Miss Secret skrev 2012-10-04 15:32:57 följande:
    Av vilken anledning ska vi skjuta på det? Tror du inte det ska gå att få ihop på en vinter? Jag vill ha tips på speciella saker/platser.. inte bli bedd att skjuta på det.
    För det första kan det vara svårt att få tag på en ledig vigselförrättare på så kort tid, speciellt om man som ni, verkar vilja ha vigseln på ett speciellt datum (12-12-12 eller 12-11-10). För det andra så kan det vara svårt att få tag på en vigselförrättare som är villig att ställa upp på något "extra", beroende vad ni nu hittar på. För det tredje, så är det ju bara ett förslag för att ni skulle kunna få fallskärmsbröllopet som du verkar vilja ha.

Du har fått många förslag här i tråden på alternativ, men inget faller dig i smaken och då är det väl inte så konstigt om man kan tro att du "låst" dig lite vid just fallskärmshoppningen och ett sätt för er att kanske kunna få den vigseln, är att skjuta fram bröllopet lite. Det är ju inget dumt eller elakt förslag.
  • Miss Secret
    daniiel skrev 2012-10-04 15:38:59 följande:
    För det första kan det vara svårt att få tag på en ledig vigselförrättare på så kort tid, speciellt om man som ni, verkar vilja ha vigseln på ett speciellt datum (12-12-12 eller 12-11-10). För det andra så kan det vara svårt att få tag på en vigselförrättare som är villig att ställa upp på något "extra", beroende vad ni nu hittar på. För det tredje, så är det ju bara ett förslag för att ni skulle kunna få fallskärmsbröllopet som du verkar vilja ha.

Du har fått många förslag här i tråden på alternativ, men inget faller dig i smaken och då är det väl inte så konstigt om man kan tro att du "låst" dig lite vid just fallskärmshoppningen och ett sätt för er att kanske kunna få den vigseln, är att skjuta fram bröllopet lite. Det är ju inget dumt eller elakt förslag.
    Jag har inte alls låst fast mig vid fallskämshopp, mycket för att det inte kan bokas ett datum på sommaren och veta 100% att det går att genomföra just då. Därför är det "bara" en dröm MEN poängen med att ha något udda inslag har jag kvar i mina planer.. men det är just den grejen som är svårt att komma på.

Många förslag är kanske mer inriktade på att man har bjudit in gäster eller åker till fjälls och det är inte tanken, utan jag och <3 ska kunna göra detta utan att åka toklångt.

Angående om någon VF är ledig de datum vi funderar på eller ej har jag heller inte frågat om, det är redan löst (så vida det inte uppkommer något i vägen, känner annars en präst som kan ställa upp dygnet runt så det är löst.. ni kan vara lugna) och jag har inte skrivit om det för jag inte funderar över det utan vill ha tips på det jag skrev, inget annat =)
  • Miss Secret

Jag trodde BRÖLLOPSTORGET va ett ställe man tyckte det va kul att hjälpte varann och utbyta annan info.. känns trist  :( Jag har inga andra att fundera med pga av att vi gör det lite smått i hemlighet.. så trodde inte man skulle bli avrådd att skjuta på det och låta negativa att det inte kan finnas ledig VF på så kort varsel....

Va glad för vår skull istället och ge oss tips så detta blir en positiv upplevelse...

Har ni inga tips behöver ni inte kommentera i mitt inlägg.

• Chicita

Eftersom du inte verkat veta om du vill gifta dig borgerligt eller kyrkligt så känns det ju inte som att du har koll på det där med vigselförrättare. Och alltså frågar vi. I all välmening.
    Precis som vi frågar om du kan skjuta på bröllopet om det känns viktigt att göra något i stil med ett fallskärmshopp.
    När du nu bemöter frågor ställda av omtänksamhet med något som ser ut som spydighet så tappar jag lusten att försöka hjälpa till. 

Jag har gett förslag som inte kräver några gäster, som inte kräver att man åker någonstans eller något annat.
    Eftersom du inte säger något om dom så antar jag att dom ogillas pga att dom inte är så "tokiga". Och jag kan verkligen inte komma på något mer just nu.
    Jag hade dock tänkt försöka till jag läste senaste inläggen.

Hoppas att du hittar något "wild and crazy" som kan bli ditt minne för livet.
    Själv har jag insett att de bästa minnen jag har är dom där spontana stunderna som man inte kan skapa med planering. 

• FruNovember

Men hallå! varför är du så snartstucken? det är ingen här inne som missunnar dig ett bröllop, du har fått jättemånga tokbra förslag, men ingenting faller dig i smaken.. Daniiel försökte bara uppmärksamma att det Kan vara svårt att få ihop det- lite realitet har väl aldrig skadat? Får man fråga hur gammal du är?

Svar på tråden Tips på ovanligt inslag på bröllop...