daniiel skrev 2012-10-04 15:38:59 följande:
För det första kan det vara svårt att få tag på en ledig vigselförrättare på så kort tid, speciellt om man som ni, verkar vilja ha vigseln på ett speciellt datum (12-12-12 eller 12-11-10). För det andra så kan det vara svårt att få tag på en vigselförrättare som är villig att ställa upp på något "extra", beroende vad ni nu hittar på. För det tredje, så är det ju bara ett förslag för att ni skulle kunna få fallskärmsbröllopet som du verkar vilja ha.
Du har fått många förslag här i tråden på alternativ, men inget faller dig i smaken och då är det väl inte så konstigt om man kan tro att du "låst" dig lite vid just fallskärmshoppningen och ett sätt för er att kanske kunna få den vigseln, är att skjuta fram bröllopet lite. Det är ju inget dumt eller elakt förslag.
Jag har inte alls låst fast mig vid fallskämshopp, mycket för att det inte kan bokas ett datum på sommaren och veta 100% att det går att genomföra just då. Därför är det "bara" en dröm MEN poängen med att ha något udda inslag har jag kvar i mina planer.. men det är just den grejen som är svårt att komma på.
Många förslag är kanske mer inriktade på att man har bjudit in gäster eller åker till fjälls och det är inte tanken, utan jag och <3 ska kunna göra detta utan att åka toklångt.
Angående om någon VF är ledig de datum vi funderar på eller ej har jag heller inte frågat om, det är redan löst (så vida det inte uppkommer något i vägen, känner annars en präst som kan ställa upp dygnet runt så det är löst.. ni kan vara lugna) och jag har inte skrivit om det för jag inte funderar över det utan vill ha tips på det jag skrev, inget annat =)