• Miss Secret

Tips på ovanligt inslag på bröllop...

Hejsan

Här har ni en ny medlem som är grönis inom detta. Jag och min M2B planerar ett vinterbröllop med borglig touch. Hade det varit möjligt hade jag mer än gärna vigt mig i samband med ett fallskärmshopp och sedan firat med de närmsta vännerna och familjen med middag/fest.

Men nu är fallskärmshopp kanske inte det mest optimala i december månad. Någon som har någon fräck idé vad man kan hitta på...? Tipsa om vad som helst, för huxflux kanske du besitter den idén vi inte kan komma på =)

• Svar på tråden Tips på ovanligt inslag på bröllop...
  • Miss Secret
    daniiel skrev 2012-10-02 23:46:13 följande:
    Det är klart att ska ni viga er en onsdag, så det bli svårt att åka iväg någonstans och även ha midnattsbröllop. Ni kan inte vigas hemma då? I trädgården eller liknande?

Vart bor ni? Jag tänker att det kanske finns folk här som är bekanta med området och kan ge tips :)
    Ett midnattsbröllop kanske inte är det mest optimala på en vardag ;) och själva festen tar vi antingen helgen efteråt eller fram emot sommaren. Att vigas i trädgården hade kanske varit ett alternativ om det varit sommar men i december kan det  vara hur mycket snö som helst så känns inte lika lockande.

Vi bor i Övik

Ja nåt ovanligt men ändå enkelt som gör att det funkar på smidigt sätt. Men själva kortet jag vill ta efter själva vigseln ska vara symboliskt med vad man gör. Jag är sååå inne på fallskärmshopp och foto på oss när vi svävar i luften men man lär ju frysa ihjäl om man skulle göra nåt sånt OM man ens kan göra det på vintern?? Sen är det så väderberoende så det är nog svårt att rodda ihop.
  • Miss Secret
    SaraJoakim skrev 2012-10-03 00:56:57 följande:
    Haha jag har just idag suttit o kikat på Scandic's erbjudande "hela helgen mys". 
    Du skriver att ni måste va i stan och inte vill göra en stor grej bl.a. pga barnen. Så kanske ska ni ha ett litet mysigt bröllop på onsdagen och sen på torsdagen checka in för hela helgen mys? Det är en weekend från tor-sön. De är ett familjeanpassat erbjudande så vill ni inte lämna fröna hemma är det enkelt att ta med dem :) 

Jag gillar idén med midnattsbröllop!! Ohhh! Nu vill jag ha middag o mingel först, sen midnattsbröllop med efterföljande fest istället! Tänk vad mysigt!

Annars kan ni ju alltid
    Hyra en flygtur och låta VF viga er i luften Bli vigda på platsen ni möttes? - om det så är buss #4 i staden XXX.. dom kanske kan sätta in en extrabuss för er i 20 minuter så ni slipper pendlare som åskådare :p inget är omöjligt! Vigas i en cool carusell på Liseberg, jag är säker på att ni skulle kunna få dispens för de med, och andra kommer ju inte ha särskilt stor koll på vad som händer. Åka hundspann och viga er ute på fjället Scooter var en bra idé Kanske har ni ett favoritmuseum eller ngt som symboliserar något ni verkligen är intresserade av tillsammans och kan gifta er där? Nej usch vad svårt det är när man inte känner er..! Jag gillar hundspanns idén men då måste ni lämna stan. Flygturer är lättare att få till centralt. De andra var mest kul och udda :p
    Det låter så negativt "pga av barnen" men de ska ju självklart vara delaktiga i detta, de är inget hinder =)

Hmm scandic-grejen lät intressant, du har ingen länk till erbjudandet för hittar inget på hemsidan eller så är jag helt blind? :P

Midnattsbröllop tror jag också skulle vara supermysigt men då blir det ett bröllop med hela paketet och gäster m.m. festen tänkte vi ta vid ett senare tillfälle eller till sommaren med vänner och äta middag med våra familjer.

Jag vill ha en enkel kort vigsel men med ett ovanligt/otippat inslag som förevigar "the moment". Jag har inget emot att en präst håller i vigseln men en timmes vigsel med två vittnen känns lite konstigt, därför duger en VF minst lika bra. Jag vill inte ha ett kyrklig vigsel men varför inte på kyrkans tak eller någon annan udda plats... men finns det udda platser i Övik???

Åka hundspann eller skoter symboliserar inte oss alls men gärna nåt mysigt och lite lyxigt utan för den delen slänga pengar åt vänster och höger.
  • Miss Secret
    daniiel skrev 2012-10-03 21:49:51 följande:
    Ni kan inte tänka er att skjuta på bröllopet till sommaren då? Så ni kan göra fallskärmshopp :)
    Jo visserligen, men rätt svårt att sätta ett datum för vigsel dessutom måste man åka 15 mil ner till Sundsvall för att hoppa tandemhopp så lite småsurt om man måste vända om för att det blåser lite för mycket etc. Men just den grejer än en dröm att gå göra =)

Men om man skulle komma på nåt utöver det vanliga, bilrace (kom inte på nåt direkt annorlunda än det) eller nåt annat man kanske inte gör i vanliga fall... att viga sig på ett spa eller dyligt blir ju inte speciellt i den utmärkelsen då alla kan göra det.
  • Miss Secret
    daniiel skrev 2012-10-03 22:01:12 följande:
    Kan ni inte gå in på Turistbyrån i Övik och fråga om dom har några förslag? :)
    Jag har varit i kontakt med dem tidigare och de har inga idéer :( Det enda de kan tipsa om är festlokaler och just den biten är inte aktuellt nu i första taget... Trist att de inte kan tipsa om något, antingen bryr de sig inte eller så har de inte koll på denna lilla stan :(
  • Chicita
    Miss Secret skrev 2012-10-03 21:58:01 följande:
    en timmes vigsel med två vittnen känns lite konstigt, 
    En timmes vigsel? 
    Vår tog nog ca 30 min tror jag och då hade vi ändå två (valfritt om man vill ha över huvud taget) solosånger och rätt lång bibelläsning av prästen, samt två långa psalmer.

Den kortaste kyrkliga cermoni jag har hört talas om var 15-20 min. 
  • TheD

va...en timmes vigsel??? Tror vår vigsel tog max 30 min.

• Miss Secret
    Chicita skrev 2012-10-03 22:15:55 följande:
    En timmes vigsel? 
    Vår tog nog ca 30 min tror jag och då hade vi ändå två (valfritt om man vill ha över huvud taget) solosånger och rätt lång bibelläsning av prästen, samt två långa psalmer.

Den kortaste kyrkliga cermoni jag har hört talas om var 15-20 min. 
    De bröllop jag har varit på har de hållit på i nästan en timme. Vi tänkte inte ha någon sologång eller psalmer, inte löften heller. Vi har varit tillsammans länge och har bara inte kommit till skott, men att bara skriva på pappren i rådhuset känns så tråkigt, vi vill göra nåt skoj eller ovanligt i samband med det.
  • Chicita
    Miss Secret skrev 2012-10-03 22:30:17 följande:
    De bröllop jag har varit på har de hållit på i nästan en timme. Vi tänkte inte ha någon sologång eller psalmer, inte löften heller. Vi har varit tillsammans länge och har bara inte kommit till skott, men att bara skriva på pappren i rådhuset känns så tråkigt, vi vill göra nåt skoj eller ovanligt i samband med det.
    Solosångerna kan man ju välja bort i kyrkan, men inte psalmerna dock.

Förslag har jag ju redan gett annars ovan, jag har inte kommit på något mer sen dess. Men gör jag det så skriver jag in det här.
    Även dåliga förslag kan ju kanske få igång er fantasi så att ni kommer på den där perfekta grejen själv. Flört 
Svar på tråden Tips på ovanligt inslag på bröllop...