SaraJoakim skrev 2012-10-03 00:56:57 följande:
Haha jag har just idag suttit o kikat på Scandic's erbjudande "hela helgen mys".
Du skriver att ni måste va i stan och inte vill göra en stor grej bl.a. pga barnen. Så kanske ska ni ha ett litet mysigt bröllop på onsdagen och sen på torsdagen checka in för hela helgen mys? Det är en weekend från tor-sön. De är ett familjeanpassat erbjudande så vill ni inte lämna fröna hemma är det enkelt att ta med dem :)
Jag gillar idén med midnattsbröllop!! Ohhh! Nu vill jag ha middag o mingel först, sen midnattsbröllop med efterföljande fest istället! Tänk vad mysigt!
Annars kan ni ju alltid
Hyra en flygtur och låta VF viga er i luften Bli vigda på platsen ni möttes? - om det så är buss #4 i staden XXX.. dom kanske kan sätta in en extrabuss för er i 20 minuter så ni slipper pendlare som åskådare :p inget är omöjligt! Vigas i en cool carusell på Liseberg, jag är säker på att ni skulle kunna få dispens för de med, och andra kommer ju inte ha särskilt stor koll på vad som händer. Åka hundspann och viga er ute på fjället Scooter var en bra idé Kanske har ni ett favoritmuseum eller ngt som symboliserar något ni verkligen är intresserade av tillsammans och kan gifta er där? Nej usch vad svårt det är när man inte känner er..! Jag gillar hundspanns idén men då måste ni lämna stan. Flygturer är lättare att få till centralt. De andra var mest kul och udda :p
Det låter så negativt "pga av barnen" men de ska ju självklart vara delaktiga i detta, de är inget hinder =)
Hmm scandic-grejen lät intressant, du har ingen länk till erbjudandet för hittar inget på hemsidan eller så är jag helt blind? :P
Midnattsbröllop tror jag också skulle vara supermysigt men då blir det ett bröllop med hela paketet och gäster m.m. festen tänkte vi ta vid ett senare tillfälle eller till sommaren med vänner och äta middag med våra familjer.
Jag vill ha en enkel kort vigsel men med ett ovanligt/otippat inslag som förevigar "the moment". Jag har inget emot att en präst håller i vigseln men en timmes vigsel med två vittnen känns lite konstigt, därför duger en VF minst lika bra. Jag vill inte ha ett kyrklig vigsel men varför inte på kyrkans tak eller någon annan udda plats... men finns det udda platser i Övik???
Åka hundspann eller skoter symboliserar inte oss alls men gärna nåt mysigt och lite lyxigt utan för den delen slänga pengar åt vänster och höger.