Willow skrev 2012-09-20 17:20:30 följande:
Nej absolut inte! For min del var det en sjalvklarhet att han inte fick se den innan vi sags i kyrkan pa brollopsdagen. Dem enda som sett den innan var mina brudtarnor, min frisor/van, min mamma och pappa och en av mina basta vanner som inte kunde komma pa brollopet.
Jag ar en akta gammeldagsromantiker ner till hjarteroten och skulle inte vilja andra pa nat av det. Han visste ingenting och ville heller inte veta nanting, eftersom det ar tradtion for hans del och betyder otur i hans kultur att se klanningen. Jag visste att han redan gillar min kladstil och att han skulle gilla vad jag valt och det visste han med, sa dar var det inga problem.
Later som en rolig tradition med att byta klanning vid midnatt, alltid sa roligt att fa reda pa sma fina detaljer och traditioner fran olika stallen 
Samma här! min sambo varken vill eller kommer att få se klänningen, jag vill att det ska vara en överraskning och det vill han med 
Vi har tittat på lite klänningar på nätet och han har sagt lite om vad han tycker är snyggt och inte, men jag kommer inte att gå helt och hållet på det för jag vet att om jag känner mig snygg i en klänning så ser jag också snygg ut och då vet jag att han kommer gilla det ! 
Det avgörande för om man ser snygg ut är att man känner sig så, så jag tycker inte det finns anledning för honom att vara med och välja