• L och J

Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?

Berätta gärna varför ni valde just det, och vart ni köpte dom, och vad ni fick betala. Glöm inte att lägga upp en bild också! Tack!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?
  • venne

Valde rödguld. Var i valet och kvalet mellan vitt och rött, men kände att jag inte hade lämnat in den typ en gång om året och ville inte ha ringar i tråkig färg. Dessutom tycker jag rött guld ser mer varmt och mjukt ut och käns som den färgen jag hela livet kommer trivas i. Vitt guld ser mer kallt och stelt ut, även om det är snyggt.

• TheBigS

Där jag kommer ifrån ska "ska" kvinnan ha rött guld och mannen silver :) För att kvinnans ring ska vara dyrare. Så det kör vi på. Men har en förlovningsring i diamanter+vitguld och en stilren rödguld vigselring till. Mannen ska ha en silver eller vitguld vigselring.

• madigun

det lutar åt svart stål för oss ellr titan, vill absolut inte ha guldringar i alla fall :) har hittat en som vi båda gillar, min med en sten i, 6 mm breda, skitsnygga tycker vi båda :)

• jo jo sephine
    HoneyFriedChicken skrev 2013-05-15 09:54:41 följande:
    konstigt. bilden kom inte med - gör ett nytt försök.
    Prova med en annan webläsare. Google crome funkade inte för mej att lägga in bilder med.
  • Petraksa

Jag har vitt guld i min förlovningsring och sambon har rött guld. Kanske inte så vanligt att välja olika men jag är mer en "silvertjej" och har enbart smycken i silver eller i vitt guld och min sambo är helt tvärtom han har enbart i rött guld.
    Så det fick blil olika. Dock funderar vi på att i vigselringen blanda. Att jag har något litet med rött guld och han något litet med vitt guld. Mer så att man ser att de trots allt hör ihop :) 

• RedBride

Vi valde vitt guld för det matchade bäst med våra förlovningsringar i titan. Att kombinera rött guld med vitt guld (eller någan annan "silvrig" metall) tycker jag personligen inte är fint så därför blev det så :)

• iQbee

förlovningsringen är i vitt guld som min fästman överaskade mig med( schalins)
    Vigselringen som vi valt är slät i roseguld 6-7 mm bred..

• mrNoPain4u

Vitt guld, blå diamant solitär i damens o blå diamant i herrens, hennes ögonfärg, men det sprack..länge sedan nu ! Cool

Ps. vid ett val i"idag" så skulle jag satsat på palladium(OM plånboken är Stor), el kirurgiskt stål 316 o skänkt pengarna till bättre behövande istFörvånad

• Nettan69

Rostfritt stål och en guldpläterad silverring. 

Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?