• L och J

Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?

Berätta gärna varför ni valde just det, och vart ni köpte dom, och vad ni fick betala. Glöm inte att lägga upp en bild också! Tack!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?
  • Tokig

Jag har vanligt guld i både min förlovningsring, vigselring och min morgongåva.
  • L och J
    Tokig skrev 2012-10-17 12:47:40 följande:

Jag har vanligt guld i både min förlovningsring, vigselring och min morgongåva.
    Detta är verkligen jättefint!!
    jag ska också ha 3
  • Principisessan

I vitt guld. Tycker jag passar bättre i vitt guld/silver. Ville ha klassiska tidlösa ringar, så vitt guld kändes som rätt val för oss. Det går aldrig ur modet :) 

Nu är jag ju inte gift ännu men så ser de ut tillsammans. Hittade vigselringen 8 månader innan bröllopet :) 

• L och J
    majjja skrev 2012-10-21 21:47:31 följande:
    I vitt guld. Tycker jag passar bättre i vitt guld/silver. Ville ha klassiska tidlösa ringar, så vitt guld kändes som rätt val för oss. Det går aldrig ur modet :) 

Nu är jag ju inte gift ännu men så ser de ut tillsammans. Hittade vigselringen 8 månader innan bröllopet :) 

fint och stilrent!
  • cgosfeldt

Vi valde en ring i vitguld med en 0,17 karats diamant till mig och till han så tog vi en ring i silver. Just för att vi vill kunna uppdater/byta ut hans ring vid kommande bröllop, för han kände att han ville ha en bred ring från början och inte behöva vänta i kanske 5-10 år tills han får den bredd som han igentligen vill ha (7mm)

• KattenJones

Sterling silver blir det för mig och min blivande! Förlovningsringarna är detsamma och vi är båda silver-människor så det var ett enkelt val för oss. I vigselringarna har vi båda diamanter i form av varandras stjärnbilder, en idé min älskling kom på och pratade om redan innan vi var förlovade faktiskt! Men det här med slitage dom pratas en del om... Känner mig lite vilsen, har alltid sett silver som väldigt hållbart. Ännu mer sedan jag fick testa smide genom skolan och vi fick arbeta med silver just för att det är hårdare och därmed mer lättarbetat än guld för nybörjare. Och min förlovningsring ser fortfarande ut som ny efter åtta månader. Det trots en olycka med hårborttagningskräm... Missfärgningen fixade jag med en kokning (salt och folie i vattnet).

• Koloratur

Min ring är i vitt guld och min mans är i titan. Han tänkte nog ha ring i vitt guld från början, men så provade han den ringen och föll pladask. Både för den matta, borstade finishen och för att den var så lätt. 

• L och J
    Koloratur skrev 2012-11-07 13:01:17 följande:
    Min ring är i vitt guld och min mans är i titan. Han tänkte nog ha ring i vitt guld från början, men så provade han den ringen och föll pladask. Både för den matta, borstade finishen och för att den var så lätt. 

Fina ringar och fin bild! Wow, din ring är fantastisk!
  • Guanaca

Jag har silver i förlovningsringen och våra vigselringen är i blank titan. KattenJones, jag tycker att min filtrering r hållbar, den har inte fler repor än titanringen!

Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?