• L och J

Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?

Berätta gärna varför ni valde just det, och vart ni köpte dom, och vad ni fick betala. Glöm inte att lägga upp en bild också! Tack!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?
  • L och J
    CoG skrev 2012-09-20 10:17:03 följande:
    Inget av alternativen
    Vi valde silver!

Hittade en silversmed som gjorde våra ringar efter våra egna önskemål och jag är så otroligt nöjd
    (en hamrad ring längst in med texten "love is the anwer", sedan en slät ring med ett hjärta och ytterst en hamrad ring med 10 stenar)
    Min blivande har en 7 mm bred hamrad silverring.

Ja, som jag skrev tidigare så ber jag om ursäkt för att det inte finns vissa andra alternativ, men det va bara dom jag hade öga för. sorry! har sett dessa ringar i andra trådar och dom e så härliga. verkligen! 
    förstår att många väljer silver osv men det känns inte rätt för mig, lutar åt platina pga hållbarheten. 

jättefina iaf! {#emotions_dlg.flower}
  • L och J
    Willow skrev 2012-09-19 10:45:29 följande:
    Ingen orsak, alltid roligt om man kan vara till hjalp
    Borja att kolla www.bluenile.com/uk/
    Dem har ett valdigt gott rykte - min vans make kopte hennes forlovningsring (en princess cut diamant med ett slatt band i platina) darifran och dem ar jattenojda och hade inga som helst problem. Tror t.om att dem bestallde sina vigselringar darifran. Och nar jag fragade en guldsmed jag kanner som jobbar i Hatton Gardens sa han att t.ex Bule Nile och James Allen inte ar daliga stallen och att butikerna i Hatton Gardens ogillar dem for att det ar konkurrens mot dem, vilket man kan forsta. Anledningen till att dem kan vara billigare ar inte for att kvaliten ar samre men att dem har en lagre hyra och att dem kanske inte erbjuder samma service nar det galler att designa egna ringar och detaljer osv.
    Denna online butik ska ocksa vara bra har jag hort, mycket val omtalad: www.jamesallen.com/
    Sen vet jag att manga har pa forumet har kopt ringar fran www.77diamonds.com/

Om du koper en diamant (vare sig online eller i butik) se till att den har ett GIA eller AGS certifikat sa att du inte blir lurad pa vad du koper, las mer har: www.truthaboutdiamonds.com/truth-about/diamon...

Och om du skulle ha en resa inplanerad till London kan det vara val vart att vanta med inkopet tills efter du vart dar och ga till Hatton Gardens som ar diamant distriktet i London, dar finns minst 100 butiker och du kan valja och vraka, allt fran moderna ringar, till klassiska, vintage och antik osv. i alla prisklasser dessutom!

Lycka till i jakten
    Tusen tack! 
     Ingen london resa i sikte, men har spanat in några alternativ på 77diamonds och jamesallen, och jämför priser som tusan. det finns verkligen pengar att spara! lovely!! Hjärta
  • L och J

Självklart Tilda, du har hängt med så det är fritt fram att disskutera allt kring ringar!

• L och J

Jag ska förresten ha diamanter, utan tvekan. Tycker inte det är "fel" att inte ha äkta, utan det är upp till var och en. 
    Budget, livet, allt påverkar ens beslut och valmöjligheter. man gör vad man kan med det man har! 
    Vi har prioriterat min ring, mat och antal gäster (alla ska vara med, enligt min sambo och han ska ha en släktings ring. 

• Tilda93
    L och J skrev 2012-09-20 23:46:46 följande:
    Jag ska förresten ha diamanter, utan tvekan. Tycker inte det är "fel" att inte ha äkta, utan det är upp till var och en. 
    Budget, livet, allt påverkar ens beslut och valmöjligheter. man gör vad man kan med det man har! 
    Vi har prioriterat min ring, mat och antal gäster (alla ska vara med, enligt min sambo och han ska ha en släktings ring. 
    Tack söta du :) Kyss
    Jag funderar på Diamanter med.. blir inte så JÄTTE stor skillnad ändå .. med icke äkta går min på 1650:- och med äkta 2800:- 7 st i olika storlekar. och jag sa att jag skulle kunna lägga 2500:- på min ring, + 500 på gravyr till sambons ring. men allt ingår i priset. så jag tror det blir äkta. det känns lite mer lyxigt:D

Joo precis! , jag väljer en ganska enkel ring ändå men det räcker gott och väl för mig :D jag blir ju gift iallafall :D
    Hört något ifrån guldsmeden?
  • L och J

Jag dömer ingen, men med risk att stöta mig med folk så måste jag ändå säga att för mig så fanns det inget alternativ. Självfallet att det ska vara äkta diamanter i min ring. 

• L och J

Ja, han gav mig ett liknande pris som hos en annan så det känns bra. ska försöka svänga förbi dom i höst.
    Men då tycker jag du ska satsa på äkta.. om det inte är större skillnad än så i pris! 
    har du bild? 

• L och J

såg din ring nu, lätt att glömma när det är så många man försöker följas åt!

• Tilda93

Jag tänkte det om det vore en stor skillnad, för diamanter är ju så dyrt sägs det. men nja.. inte dom jag ska ha iallafall ;)
    Okey, då låter det ju bra och du får ringen hur du vill ha den :)
    Hehe jaa det är inte lätt haha

Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?