• mirre0­1
    Äldre 11 Sep 15:47
    10299 visningar
    52 svar
    52
    10299

    hur får man ihopp det :S

    nu är det 7 månader kvar tills vi skal säga jag och föreviga vår kärlek, 
    MEN jag blev sjukskriven & utförsökrad förra månaden och förlorade all min inkomst, nu står han fär hela kalaset och vi har INTE mycket pengar kvar efter alla utgifter hyror bil and so on,

    klumpen i magen börjar växa sig större, när jag insåg att det var rätt mycket pengar som skall fram på 6 månader men hur ? bara maten kostar 5500 från catering, vi funderade på egenbuffe men insåga tt de ej går finns ej tillgång till stor kyl & frys,  

    det som behövs i iköp är  2 kostymer ca 2000 kr
    mat 5500
    läsk & bubbelvatten 500 kr
    fika 500 kr
    blommor till buketter 1000 kr (binder själv )
    blommor till dukningen, 150kr
    diverse smink (sminkar mig själv ) 600 kr
    3 skjortot      600kr 
    lokal 2500

    hur tusan ska vi grejja detta
     

  • Svar på tråden hur får man ihopp det :S
  • Äldre 11 Sep 19:12
    #21

    Jag tycker fortfarande att ni ska be bestman betala sin kostym själv. Ni kan fråga tärnorna i efterhand om de kan betala sina egna klänningar också pga din sjukskrivning och att er hela er budget blivit omkullkastad pga det. Hade det varit min vän och deras bröllop, så hade jag som tärna gladeligen bidragit för att bröllopet ska kunna gå av stapeln. Alternativt så kanske tärnorna kan betala sina buketter själva?

    Måste det vara just rosor i buketterna? Du kan inte tänka dig någon annan vit eller rosa blomma som kanske är lite billigare? Tärnbuketterna behöver ju inte alls vara stora heller, tex tre rosor skulle räcka och sedan knyta ett fint band runt som dekoration.


  • mirre0­1
    Äldre 11 Sep 19:15
    #22

    buketten är fin men frågan är om man får tag o just dem rosorna dagen innan eller om man måste åka till flera olika butiker kan man köpa dem 2 dagar innan tro

  • mirre0­1
    Äldre 11 Sep 19:17
    #23

    hur länge kan enkrylbox med klabbar hålla kött kallt måntro

  • Äldre 11 Sep 19:17
    #24

    Väldigt liten bild, men man ser ändå. Tre rosor och ett band. Jättefint och räcker gott och väl som tärnbuketter tycker jag :)



  • Äldre 11 Sep 19:18
    #25
    mirre01 skrev 2012-09-11 19:17:04 följande:
    hur länge kan enkrylbox med klabbar hålla kött kallt måntro
    Finns det inget kylskåp alls i lokalen ni ska vara i?
  • mirre0­1
    Äldre 11 Sep 19:24
    #26

    det finns ett litet kykskåp 

  • Äldre 11 Sep 19:24
    #27

    Och ni gifter er i... april? Då kan ni väl förvara maten utomhus om den behöver stå svalt? Jag vet inte vart i landet du bor, men medeltemp i april (enligt SMHI) ligger mellan 0-6 grader. Kallare längre norrut såklart.

    Ni skulle verkligen få ner kostnaderna ganska mkt om ni kunde laga maten själva.


  • Äldre 11 Sep 19:24
    #28
    mirre01 skrev 2012-09-11 15:47:11 följande:
    det som behövs i iköp är 2 kostymer ca 2000 kr
    mat 5500
    läsk & bubbelvatten 500 kr
    fika 500 kr
    blommor till buketter 1000 kr (binder själv )
    blommor till dukningen, 150kr
    diverse smink (sminkar mig själv ) 600 kr
    3 skjortot 600kr
    lokal 2500

    hur tusan ska vi grejja detta

    Jag säger som flera andra här att det som kanske får ryka först är brudföljet, alternativt ha kvar brudföljet men låta dem betala sina kläder själva att köpa kostymer till marshalker tror jag inte det är många som gör även om de har bra budget.


    Angående blommor så går det ju att göra en fin brudbukett själv för en mycket mindre peng. Gå in i en blomsteraffär och kika och tänk lite kreativt, tex en vacker rosa lilja till dig, billigt och elegant.


    Angående mat så är väl det billigare alternativet att fixa själv eller slå på djungeltrumman och göra om det till tebröllop.


    Gifter ni er i kyrkan så har de ju ofta någon sorts lokal som man kan låna, kan vara värt att kolla upp

  • mirre0­1
    Äldre 11 Sep 19:25
    #29

    buketten var fin 

  • Äldre 11 Sep 19:31
    #30

    Jag tänker också att det borde finnas någon annan billigare lokal ni kan vara i och som Sara säger, så kanske ni kan göra om det hela till ett tebröllop och bara bjuda på fika :) Det beror ju lite på vilken tid ni har vigseln också.


Svar på tråden hur får man ihopp det :S