JennieG skrev 2013-03-13 12:42:18 följande:
Jag fick intrycket av att de skulle hälla upp champagnen men vad jag grundar det på vet jag faktiskt inte..haha. Om inte de häller upp det så tror jag att vi ber våra toastmasters eller någon annan gäst ansvara för den biten. Vi tänkte också göra lite enkla snittar att servera till bubblet. Hoppas bara på fint väder så att man kan stå på gräsplätten utanför entrén vid den lilla dammen/blomsterrundeln och skåla. Eller på baksidan kanske vid den stora dammen - där är det ju otroligt vackert!
Vi har skrivit tydligt i inbjudan och på vår bröllopshemsida (gjorde en sån för all informations skull, vägbeskrivningar, boende etc) att vi förväntar oss dans natten lång så jag hoppas innerligt att det blir så 
Smart att skriva så. Man kanske borde ha danstvång? =)
När jag berättade för min svärmor att det blir dans blev hon förvånad. Men sa att hon ska ta med låga skor. =) Men jag blev lite paff, för mig är det ganska självklart att det är dans på bröllop.
Vi kommer att ha gäster som är gravida, har barn med sig, många kommer att vara nyktra och därmed (enligt vad jag tror) inte kommer att stanna till 03 direkt, men jag hoppas ju såklart det.
Men visst är det så, gästerna ska inte gå före brudparet?
Bäst att ordna med nån som häller upp champagnen då!