Hej på er blivande brudar!
Här är lite tips från en fd brud, numera nygift!!!! =))
Jag har knappt hunnit smälta allt, och det står fortfarande påsar hemma med saker från festen.
Längtar tills vi får se bilderna från denna underbara dag och helg!
Hela helgen har varit toppen.
Vi skjutsade ut grejer redan i torsdags, i ösregn. I fredags körde vi ut resten, i ösregn =(
Det blir mer saker än man tror, så ett tips: börja i tid, lite i taget.
Vi hade i alla fall en supertrevlig fredagskväll/förfest med de gäster som bodde över. Då det regnade var vi inne i annexet. Pimpade upp lite med ljus och pappersdukar i alla fall. Vi hade lite lekar och gästerna fick lära känna varann lite.
Lördagen var som en saga. 4 timmar hos frisören som bara försvann iväg. Vi kom för sent till fotografen en halvtimme men det gick bra ändå, och det kommer bli jättefina bilder.
Vigseln i kyrkan var magisk, men gick alldeles för fort! (ja Siri du vet ju, du var ju där=)
Vi hade tur med vädret, sol hela dagen, helt otroligt.
Vi hade brudskål utanför herrgården, vi kom i finbil. Sedan fick gästerna mingla och vi fotades lite.
Sedan hade våra föräldrar en sketch, de var utklädda och berättade historia om rankhyttan, gustav vasa osv. Jättekul!
Middagen var toppen verkligen!! Den tog sin tid med alla tal och så, men helt lagom.
Vi hade en allsång, min syster sjöng och min bror spelade gitarr, flera fina tal, men inget öga lämnades torrt när Daniel höll sitt tal till mig. Helt magiskt och helt underbart att få höra hans vackra ord, att jag gjort honom till den människa han vill vara! =)
Jag höll också tal till honom, nervöst men jag är glad att jag gjorde det.
Därefter tårta, brudvals och sedan party ända till 03!
Går inte att beskriva hur fort det gick, och hur fint det var.
Mina tips inför dagen generellt:
*se till att dina tärnor servar dig med saker under dagen. Vatten! mat! och annat.....
*se till att äta och dricka. vår präst tvingade i mig en banan och vatten innan vigseln då jag ätit för lite. =)
*musiken är jätteviktig! Vi fick igång dansgolvet då och då, men den dog emellanåt, så liveband eller låtlista är jätteviktig att jobba med så att det blir bra blandning och så.
*var i nuet! tänk på det som händer just då.
*NJUT!!!
Tips till er som har festen på rankhyttan:
*allt fungerade bra men några småsaker bara. vi provsmakade maten innan och den var jättegod, men under middagen till 42 personer var den inte lika bra. vi valde fläskfilé.
*se till så att tärnor eller toastmaster eller de som ordna med brudskålen vet vart dryck och tilltugg finns. Blev tydligen lite förvirring här.
*sopor får man ta med hem igen från rankhyttan, de tar inte hand om det.
*några av gästerna klagade på lite saker på rummen (okej att de är enkla och lite slitna men ett handfat satt löst, gardiner som inte fungerade osv.). Så är sånt viktigt för er, säg till!
Kommer inte på nåt mer just nu, men skriver igen om jag kommer på nåt.
Vi är dock helt nöjda med allt, och inser nu att de små sakerna som gick fel INTE BETYDER NÅNTING!