• JochP

Klänningar av spets

Hej!

Jag är otroligt svag för spets och tycker det är så vackert med brudklänningar helt eller delvis i spets.

Visa mig era spetsklänningar! Skriv gärna vilket märke/modell det är också.

• Svar på tråden Klänningar av spets
  • kaju

Jag vet inte om bildkvaliteten är den bästa, men här är min klänning från Forever yours. Jag föll direkt för den!

• EmmaT

Jag har helt snöat in på den här... Tycker att den är sagolik! Ni?

• Nicch

Finns ju otroligt mycket fint i spets, har kikat mycket på Lace wedding dress på Ebay. Finns miljoner olika :)

• Linelo

Hej allihopa! Första inlägget här och jag ville bara tipsa om etsy.com- "the world's most vibrant handmade marketplace"- där fann jag bl.a. Leah som förestår "Whiteromance" och Diana som har "Mexisoul". Men även en drös andra som gör helt underbara arbeten i olika stilar. Min klänning som jag till sist fastnade för vårt strandbröllop i december (utomlands ska tilläggas...) kom från Mexisoul eftersom jag e lost på Mexico.

Diana använder inga nya tyger överhuvudtaget. Det är antika spetsar och kläder som hon syr av. Re och upcyckling;)
    Det här visade sig vara den första klänningen hon gjorde på det nya temat efter 30 år som sömmerska.
    För er som vill ha nytt- bl.a. angelinas.se som bl.a. säljer Nataya- under vintageklänningar finner ni en hel drös med mycket skira och romantiska, annorlunda saker men även brudklänningarna tål att ögnas igenom.
    Bilden nedan är min brudklänning, one of a kind, sydd helt i handsömnad med yttepyttestygn och gjord av 5 olika återvunna material.

• Hoffsennanen Tottoplex

Jag älskar denna!

• L och J
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-09-05 20:15:55 följande:
    Jag älskar denna!

Shiiiit va fin den är! lovely!!
  • Hoffsennanen Tottoplex

Mmmm...blir mer och mer kär i spets Min mor sa till mig direkt...en enkel klänning! haha...vi får väl se

• javas

Har också bestämt mig för spets nu. Var inte alls tanken från början men efter mycket kikande på nätet så insåg jag hur vackert det är =)

Jag ska dock få min uppsydd och måste hitta ett bra spetstyg. Hoppas jag lyckas!

Svar på tråden Klänningar av spets