• JochP

Klänningar av spets

Hej!

Jag är otroligt svag för spets och tycker det är så vackert med brudklänningar helt eller delvis i spets.

Visa mig era spetsklänningar! Skriv gärna vilket märke/modell det är också.

• Svar på tråden Klänningar av spets
  • L och J
    Bmw skrev 2012-08-30 21:58:16 följande 
    Jättefin klänning, har ockå kollat på den!
  • LinneaR

Min enkla men fina spetsklänning köpte jag för 125 kr på Erikshjälpen. Den är vintage, 60-tal. Kan hända att jag kommer fixa till den lite inför stora dagen, kanske korta ärmarna lite...men jag får se.

• niriel
    msE skrev 2012-08-30 21:17:18 följande:
    får man fråga vilken sincerity det är ??
    Eh, oj, tänk tänk.. 3671 var det visst när man tittar på hemsidan. Jag valde dock att inte ha bandet och att ta bort alla blad från underkjolen, så att bara spetsarna var kvar. Så lite modifierad.
  • LinneaR
    L och J skrev 2012-08-31 09:15:29 följande:
    LinneaR
    Den va jättesöt! Glad
    Tack!
  • Bmw
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-08-30 22:29:45 följande:
    Åh vad fin! Vad kostar deras klänningar egentligen?
    Tack! :) Ja dom ligger väl från 15000 och uppåt de flesta. Sen har ju pronovias sitt undermärke white one som är lite billigare.
  • lovis80

Här är min, har dock blivit ett veck på klänningen efter fotograferingen eftersom fotografen var helt vild, vi fick klättra på berg och sitta på kyrktrappan, kanske inget man gör igentligen i en thight brudklänning, men bilderna blev fina =) Här ser den nästan ser tvådelad ut men den är i ett stycke, är från Lilly och kostade runt 11000 tror jag ny.

• Ellenbell

Jag hade inte denna klänning själv men en av mina bästa vänner hade denna eleganta klänning från www.zelini.se Kostade runt 5000:- tror jag.

• Gwennie

Jag snöade in på att ha en väldigt stilren, slät taftklänning i ett visst snitt, men hade jag inte hittat det, så var det här mitt andraval (som jag nästan ångrar att jag inte tog!):

Beach Wedding Dresses

www.weddingdress.com (BC400)

• L och J

Gwennie

tjusig klänning, förstår att du gillar den
     väldigt gammeldags och romantisk!!

Svar på tråden Klänningar av spets