• sanzan

Fler som har aprikost som sitt färgtema?

Vi fastnade tidigt för aprikost, men nu är det många som börjar att avråda färgvalet av den anledningen att det är så otroligt svårt att hitta grejer. Därför tänkte jag att vi förhoppningsvis är fler som valt samma färg som kan hjälpas åt att hitta det vi behöver i den underbara färgen

• Svar på tråden Fler som har aprikost som sitt färgtema?
  • Biographic

Vi vill ha likadan (aprikos) slips på mannen och hans två "bestmen". Även på sonen. Väst blir det nog inte utan vit skjorta och svart kavaj. Sen kommer sambon ha corsage i den aprikosa ros som kommer finnas i min bukett.

• sanzan

Cremefärgad tänkte jag också på för det tror jag kommer att matcha min bukett. Men hur ser det ut till en vit skjorta? Jag tänker samma att det blir för mycket med aprikos väst också

• madelenes

Det jag också har tänkt om det går men vi ska iväg och prova kläder till killen nästa helg så vi får se :)

• sanzan

Hur går det för er tjejer? Här hemma har det blivit lite "bröllopstorka" när handbollen fått tagit lite mer plats. Så nu börjar det kännas lite stressigt

• Lovisassk26

Vi har också aprikos-tema. Tips vad det gäller aprikosfärgat papper är att kolla i panduros outlet-butiker......köpte våra papper där, det aprikos pappret tillhör nämligen utgående sortiment. 1/3 av priset dessutom! Exempelvis finns outlet-butik i Ullared=)

• pulmonate

Nu kom bilderna i lite konstig ordning.
    Men vi hade i alla fall denna färg-pallette där Champagne,  Blå/grå och Oliv var huvudfärgerna. 
    Tärnorna hade champagne / aprikosa klänningar. Jag hade också ett band i midjan på min klänning med samma färg. Hårdekorationer, blommor, inbjudningarna, smycken, mm gick i denna färg. 

Protea var blomman jag använder i buketterna samt som bordsdekoration. Jätte fin färg! Puderrosa skulle man kanske kunna kalla det. 

Här är några av dekorationerna jag gjorde inför bröllopet: Vigselprogram i form av solfjäder, med olika mönster på baksidan (tapeter), hårblomma i Champagne med pärlor, inbjudan med natur-papper, pärlarmband till tärnorna. 
  • Laures

Hejsan!
    Jag har också valt aprikos som tema-färg. Kommer att blanda med bronz och brunt. Kommer även köra en hel del på naturmaterial som kvistar och grenar(Utan löv...). Har varit idag faktiskt på panduro outlet i malmö och köpt kort till inbjudningarna. Köpte a4 ark för att testa för ett tag sen men de tog slut fort. Det enda som fanns nu var färdigvikta kort så jag får tänka om lite på hur kortet ska se ut men nu har jag dem i den färgen iaf!

Hade först tänkt mig grenar till placeringskorten men kom sen på att de kanske blir ostabila. Kanske man kan sätta en fot på? Eller lägga dem ner. Men nu gjorde jag en "krans" av lite murgröna på ett par minuter som jag kanske ska ha istället. Om inte till placeringskorten så kanske som manchetter till ljusen? Vad tror ni?

Strunta i hur kortet ser ut! Bara en väldigt slarvig test!

• sanzan

Jättefint! Vi kommer att få in lite mörkt i bordsdekorationen då den kommer att bestå av torkad havstång, men de vita stenarna och snäckskalen får väga upp det

• Laures

Så här blev det med grenarna...

• sanzan

Kul ide' och snyggt. Men hur bra står de om bordet skakar till?

Svar på tråden Fler som har aprikost som sitt färgtema?