• sanzan

Fler som har aprikost som sitt färgtema?

Vi fastnade tidigt för aprikost, men nu är det många som börjar att avråda färgvalet av den anledningen att det är så otroligt svårt att hitta grejer. Därför tänkte jag att vi förhoppningsvis är fler som valt samma färg som kan hjälpas åt att hitta det vi behöver i den underbara färgen

• Svar på tråden Fler som har aprikost som sitt färgtema?
  • madelenes

Va roligt med en som erfarenhet :) vill jättegärna se bilder!
    Hittade denna sida med slipsar och kravatt, sweeties.se/shop/category.php, står persika och det är alltid svårt att se färgen helt tycker jag.
    Hittade även ballonger och ljus hos calligraphen, om man vill ha det!
    Men jag har också haft en tanke på att det ej får bli för mycket, men svårt att avgöra när det blir för mycket hehe! 

• sanzan

Åh så bra med en med lite erfarenhet Vi har faktiskt också pratat lite om att ev ta in lite silver i det hela. Vitt får vi automatiskt via dukar, stenar och snäckor och porslinet. Jag tänkte ha vita ljus i varannan ljusstake på borden. Så tipset om ljus kom väldigt lägligt

• misscat

Dessa hårnålar står benämnda som aprikos och är riktigt söta tycker jag finns på tiaror.se

• Biographic

Madelenes: vilken affär har ni köpt dom på? :) eller den, vet ju inte hur många tärnor ni har. När gifter ni er? :) ska buketterna matcha i färg?

• madelenes

Det var i en butik som heter Agatha i Lincoln, England! Det blir en tärna för oss :)  Ja vet inte riktigt men jag har tänkt mig att jag har aprikos bukett och tärnan vit!
    Vi gifter oss troligen 15 juni, inte helt bestämt ännu :) Ni då? 

• Biographic

Okej! Vi gifter oss 3e augusti nästa sommar. Har så svårt att hitta slipsar i aprikos :/

• sanzan

Min karl vill att de ska ha flugor. Hur har ni andra tänkt, ska killarna ha västar? I vilken färg? Vi har nog tänkt vit skjorta och aprikos fluga, sen vet jag inte om västen ska vara aprikos, svart eller kanske silverfärgad?

• madelenes

Ja enda slipsarna jag hittat är i den länken ovan, men vi är också inne på fluga till best man och sedan troligen kravatt till brudgummen, men hans kläder är inte bestämda ännu!
    Vi har varit inne på cremefärgad väst men känns som man måste se det för att se vad som passar :) Aprikos vore ju häftigt men jag känner att det kanske blir för mycket hehe men svart och silver funkar nog utmärkt båda två! 

Svar på tråden Fler som har aprikost som sitt färgtema?