• sanzan

Fler som har aprikost som sitt färgtema?

Vi fastnade tidigt för aprikost, men nu är det många som börjar att avråda färgvalet av den anledningen att det är så otroligt svårt att hitta grejer. Därför tänkte jag att vi förhoppningsvis är fler som valt samma färg som kan hjälpas åt att hitta det vi behöver i den underbara färgen

• Svar på tråden Fler som har aprikost som sitt färgtema?
  • snowstars

Om man googlar "apricot wedding theme" får man fram hur många bilder som helst så du är knappast ensam i världen :)

Jag tänker mig olika nyanser av orange till mitt bröllop. Det blir ett höstbröllop så det faller sig lite naturligt med höstlöv och annat. Tänker nog också bryta av med lila eller blått (eller nåt annat). Men det är kanske inte riktigt samma som aprikos?

• madelenes

Åhh va kul, vi har också valt aprikos som färg, så vitt och aprikost ska det vara :) Har inte börjat tittat runt så jättemycket men har också fått höra att det kan vara svårt, men skam den som ger sig! Tärnklänningen är fixad i aprikos iaf :)

• sanzan

Jo bilder finns det. Det svåra är att hitta grejerna. Vad är det för tärnklänning om Jag får fråga? När gifter ni er?

• madelenes

Det är en lång Ted Baker. Tärnan bor i england för tillfället och hittade den då där och jag godkände den direkt :) Vi gifter oss troligen 15 juni, väntar på svar från lokalen bara! Ni då? 
    Har du hittat nånting i aprikost? 

• sanzan

Åh vilken tur vi ska gifta oss den 8/6. Vi har kyrka bokad. Lokalen är prelbokad. Än så länge har jag bara hittat löpare till borden. ( har inte länken här på telefonen.) Tärnklänningarna har jag väldigt svårt med. Min ena tärna är 32 och min andra är 18. Dessutom är de väldigt olika i kroppsbyggnad. Har ni hittat något mer än klänningen?

• sommar2014

Kolla svenska märket Twink, de kan sy upp klänningar i olika modeller fast samma färg (det finns hundratals färger så nån borde vara aprikos!). Lite dyra kanske men himla fina, går att få både hellånga och kortare. Jag tycker det är superfint när tärnorna har olika klänningsmodeller fast i samma färg ? det blir lätt FÖR välmatchat annars.

• madelenes

Åh du får gärna länka de senare Glad Ahh ja då kan det bli lite svårt, kanske olika modeller och nyanser.
    Nej har faktiskt inte hunnit med att kika runt så mycket, men ska ta tag i det nu tänkte jag. Måste hitta aprikost papper som kan användas till inbjudan, vigsel- och festprogram! 

Svar på tråden Fler som har aprikost som sitt färgtema?