Alla borde överväga att gifta sig i smyg!!!
Jaaa ni, var ska jag börja. Som ni ser på mitt nick här så är vårt bröllop/vår vigsel på lördag.
Vi kan känna att vi skulle gift oss i smyg i stället för att med stor glädje dela med oss av nyheten att vi skulle gifta oss, detta berättade vi för vänner, bekanta och kollegor för ca 4 månader sedan.
Hur som helst, vi har valt att ha en liten vigsel och endast lunch efter, och bara våra föräldrar och våra syskon är bjudna. Men vi tänkte väl att alla andra, som inte är bjudna, kan väl glädjas med oss ändå?
- Kollegor, vänner och mer avlägsen släkt har surat för att de inte får komma. De har snackat skit bakom ryggen på oss sinsemellan sen vi berättade att vi skulle gifta oss. Viss avlägsen släkt har sagt till min mor att de är jätteupprörda för att de inte får komma.
- De gäster vi bjudit har krävt att få veta, och tjafsat om, bordsplaceringen (?)
- Vi hade avtackat oss möhippa och svensexa. Möhippan har det varit ett jävla tjat om att få ha, suck, men det lyckades vi avstyra. Igår kväll ringde en kompis till min m2b och sa att "nu blir det svensexa på torsdag kväll", TVÅ DAGAR FÖRE BRÖLLOPET: Jag blev helt jävla galen och sa åt honom att det var väldigt respektlöst att gå emot vår vilja och att han kunde fara åt helvete. Så den svensexan är avstyrd och jag har stött mig rejält med han som ville ha svensexan.
- Det har varit stor diskussion bland de bjudna kring hur mycket pengar man ska ge i bröllopspresent, vi önskar oss helt frivilliga bidrag till en resa framöver.
- Svärmor är helt förstörd över att hon är så fet och inte hunnit banta innan bröllopet, gnäller över detta. Samma sak med svärfar.
- Min mamma har gjort allt för att få reda på hur min klänning ser ut, vilket jag inte vill.
osv osv osv osv !!!!
Gift er i smyg, säger jag!!!! =(
Jag har nästan velat avstyra hela skiten, för att flytta på det till hemligt datum då ingen jävel får vara med!!!