• 120804

Alla borde överväga att gifta sig i smyg!!!

Jaaa ni, var ska jag börja. Som ni ser på mitt nick här så är vårt bröllop/vår vigsel på lördag. 

Vi kan känna att vi skulle gift oss i smyg i stället för att med stor glädje dela med oss av nyheten att vi skulle gifta oss, detta berättade vi för vänner, bekanta och kollegor för ca 4 månader sedan.

Hur som helst, vi har valt att ha en liten vigsel och endast lunch efter, och bara våra föräldrar och våra syskon är bjudna. Men vi tänkte väl att alla andra, som inte är bjudna, kan väl glädjas med oss ändå? 

- Kollegor, vänner och mer avlägsen släkt har surat för att de inte får komma. De har snackat skit bakom ryggen på oss sinsemellan sen vi berättade att vi skulle gifta oss. Viss avlägsen släkt har sagt till min mor att de är jätteupprörda för att de inte får komma. 
    - De gäster vi bjudit har krävt att få veta, och tjafsat om, bordsplaceringen (?)
    - Vi hade avtackat oss möhippa och svensexa. Möhippan har det varit ett jävla tjat om att få ha, suck, men det lyckades vi avstyra. Igår kväll ringde en kompis till min m2b och sa att "nu blir det svensexa på torsdag kväll", TVÅ DAGAR FÖRE BRÖLLOPET: Jag blev helt jävla galen och sa åt honom att det var väldigt respektlöst att gå emot vår vilja och att han kunde fara åt helvete. Så den svensexan är avstyrd och jag har stött mig rejält med han som ville ha svensexan. 
    - Det har varit stor diskussion bland de bjudna kring hur mycket pengar man ska ge i bröllopspresent, vi önskar oss helt frivilliga bidrag till en resa framöver. 
    - Svärmor är helt förstörd över att hon är så fet och inte hunnit banta innan bröllopet, gnäller över detta. Samma sak med svärfar. 
    - Min mamma har gjort allt för att få reda på hur min klänning ser ut, vilket jag inte vill. 

osv osv osv osv !!!!

Gift er i smyg, säger jag!!!! =( 

Jag har nästan velat avstyra hela skiten, för att flytta på det till hemligt datum då ingen jävel får vara med!!!

• Svar på tråden Alla borde överväga att gifta sig i smyg!!!
  • Chicita
    120804 skrev 2012-08-01 18:36:34 följande:
    En annan "rolig detalj" som jag kom på nu är att jag har ju kollegor som har makeup och hår som största intresse, och de blev jättenyfikna och frågade allt om hur jag tänkt mig till MIN dag.... Jag som inte hade tänkt ha något särskilt alls? Håret rakt ned, kanske diadem ,sminka mig som till vardags? Hursomhelst så gjorde de klart för mig att de ska vänta utanför huset där vi vigs för att se hur jag gjort mig fin... Granska mig, typ,  SUCK
    Då är dom ju intresserade i alla fall och kanske glada för din skull ändå även om du inte känner det så och uppfattar det så.
    Saker kan ofta bli vridna till oigenkännelse när det går genom kollegor har jag märkt Flört 

Vi gifte oss i kyrkan och gjorde klart för alla som var nyfikna att kyrkan är öppen och att vi inte kan hindra dom från att komma dit om dom vill, men vi bad dom klä sig neutralt så dom inte stack ut allt för mycket från mängden. Inga stora blommiga sommarmönster osv då vi hade medeltidstema och fokus hade hamnat på den klänningen istället för på själva vigseln i så fall Glad 
    Men om ni gifter er borgerligt så går det ju kanske inte lika lätt att låta folk komma på bara "globröllop" så att säga.

Försök skriv av dig och släppa det i alla fall så det inte stör din dag när den kommer.
    Det är er dag, era val och oavsett vad andra tycker så kommer dagen bli som ni vill ha den Glad 
  • 120804
    Chicita skrev 2012-08-01 18:49:22 följande:
    Men om ni gifter er borgerligt så går det ju kanske inte lika lätt att låta folk komma på bara "globröllop" så att säga.

Försök skriv av dig och släppa det i alla fall så det inte stör din dag när den kommer.
    Det är er dag, era val och oavsett vad andra tycker så kommer dagen bli som ni vill ha den Glad 
    Ja, vi gifter oss borgerligt, så det går inte att komma och glo vid själva vigseln, man får endast ha 30 personer i den lokalen, så det är endast inbjudna som får närvara. Men det är ju tyvärr fritt fram för alla nyfikna, snokiga (ja så uppfattar jag dom) kollegor och bekanta att ställa sig utanför och glo ut oss när vi kommer ut... Jag vill verkligen släppa allt detta negativa!

MEN som grädde på moset så verkar en bekant till min m2b ha bokat in sig på samma ställe som där vi ska äta bara för att kunna vara med oss ändå? Inte sitta på samma ställe såklart, men... vad hade han tänkt sig?? Han är ju inte bjuden!

Jag känner att för att klara av vår dag på lördag så får jag ta med mig typ en mental skärbrännare! Är det någon som säger eller gör något konstigt då jävlar! 
  • Grodprinsens brud

Vad jag har upplevt så är många av de som frågar om ditten och datten bara förhoppningsfulla att man ska fråga just dem om hjälp... Jag hade uppskattat kunniga vänner inom hår, smink, foto åtminstone... 

• rock brud

jag  håller  helt med i ditt påstående. Vi gifte oss helt hemligt, och jag kan verkligen rekomendera konceptet åt alla. faktiskt. Men de e klart de beror ju lite på hur man är som person också, och vilka personer man umgås med. Man får ju kanske inte alla prinsess drömmar förverkligade via ett topsecret bröllop:P

De blir nog bra på lördag skall du se:D

• TheD

Vi gifte oss inte i smyg och det skulle aldrig falla mig in att göra det. Bröllopsdagen var mycket lyckad och var glad över att mina släktingar kunde närvara. Om någon inte gillade dagen, då är det så. men vi planerade den så som vi ville ha det.

Att din svärmor inte har hunnit banta är väl knappast ert problem ;)

• 120804
    Grodprinsens brud skrev 2012-08-01 19:18:29 följande:
    Vad jag har upplevt så är många av de som frågar om ditten och datten bara förhoppningsfulla att man ska fråga just dem om hjälp... Jag hade uppskattat kunniga vänner inom hår, smink, foto åtminstone... 
    Jag kan tänka mig att folk vill hjälpa till, men vi har verkligen ett sånt bröllop där vi har fixat så att ingen anhörig ska behöva göra annat än att sitta ner och bara vara gäst. Och att vi har så vet alla om, alltså till och med att vi inte vill ha hjälp med tex smink av någon som inte är inbjuden som gäst osv. Vi betalar för de "tjänster" vi vill ha. 
    Men jag förstår hur du menar. Jag själv skulle inte vilja vara gäst på ett bröllop där jag ska tex se till att kaffet kokas vid rätt tidpunkt och samtidigt ska min karl typ sköta spellistan i spotify osv.  
  • 120804
    rock brud skrev 2012-08-01 19:20:11 följande:
    jag  håller  helt med i ditt påstående. Vi gifte oss helt hemligt, och jag kan verkligen rekomendera konceptet åt alla. faktiskt. Men de e klart de beror ju lite på hur man är som person också, och vilka personer man umgås med. Man får ju kanske inte alla prinsess drömmar förverkligade via ett topsecret bröllop:P

De blir nog bra på lördag skall du se:D
    Nej inga som helst prinsessambitioner här inte haha

Tack, har vi väl bestämt oss att gifta oss på lördag får vi väl ge oss faan på att det ska gå vägen och bli trevligt 
  • 120804
    TheD skrev 2012-08-01 19:27:12 följande:

Att din svärmor inte har hunnit banta är väl knappast ert problem ;)

Nej jag kan tyvärr inte banta åt henne, men helt plötsligt är det ett sånt gnäll på henne och allt handlar om hennes övervikt och att DÄR KAN JAG INTE handla kläder när jag ser ut som JAG göööööör! osv. Pisstrist att lyssna på. Skärp dig kärring. 
  • TheD
    120804 skrev 2012-08-01 19:53:13 följande:
    Nej jag kan tyvärr inte banta åt henne, men helt plötsligt är det ett sånt gnäll på henne och allt handlar om hennes övervikt och att DÄR KAN JAG INTE handla kläder när jag ser ut som JAG göööööör! osv. Pisstrist att lyssna på. Skärp dig kärring.
    Hahaha! Munkavel med en viss "doft" ;) då sover hon gott och är garanterat tyst!
  • ElinFalk85
    120804 skrev 2012-08-01 19:53:13 följande:
    duktigt av dig att orka lyssna =), själv hade jag fått adhd-psykbryt!!!!
Svar på tråden Alla borde överväga att gifta sig i smyg!!!