moa2012 skrev 2012-07-23 01:12:03 följande:
jag kommer säkert säga emot alla andra men jag tycker man bör skaffa barn innan man gifter sig!
det är väldigt påfrestande med småbarn och det tär på förhållandet och om man klarar av det med lycka och kärlek i behåll då är det ju rätt person att gifta sig med...
det är så vanligt att unga går skilda vägar när dem skaffat barn för det är som sakt väldigt påfrestande..
nu har ni i och för sig varit tillsammans länge.
jag är 25 och min sambo 22 år och vi har en dotter på 4.5år och försöker skaffa bebis nr 2..vi har varit tillsammans 5.5 år och ska gifta oss den 11 aug =)..ser inte varför vi skulle ha valt att göra saker i fel ordning?..vårt förhållande är som bäst just nu ...men det har varit jobbigt under de första åren med småbarn ..nu hoppas vi ju på ett kärleksbarn på smekmånaden =)
jag tycker inte du ska hänga upp dig på såna smådetaljer som vilket ska vara först ..kör på och blir det bebis så blir det =) är det mening att ni ska gifta er innan så blir det så men gå inte och tänkt på det..
är ni redo för barn så ska ni köra på det och inte bry dig om att ni inte är gifta.
lycka till
Tror inte det är någon i tråden som har sagt att det finns en rätt eller fel ordning att göra det på, däremot så menar jag och flera med mig att om killen är redo (enl sig själv iaf) att skaffa barn men inte att gifta sig så låter det lite konstigt, för att skaffa barn är ett mycket större moraliskt, känslomässigt och juridiskt åtagande än att gifta sig! Och då undrar man om denne kille verkligen har fattat vad det innebär att skaffa barn och verkligen är mogen för det...
Vi har precis gift oss och vi kommer börja försöka med barn om ett par månader förmodligen, för oss passade det bra att "stöka undan" giftemålet innan vi började tänka på barn. Bla med tanke på den ekonomiska biten - hade vi fått barn först så hade vi säkert inte haft varken råd, lust eller ork att investera i ett bröllop som det vi ville ha. Eftersom vi båda ville gifta oss nu, och det hade passat sämre med barn för oss båda de här åren, rent karriärsmässigt, så satsade vi på ett bröllop i väntan på att det skulle bli läge för att börja tänka på smått helt enkelt. Men jag håller helt med dig i det du skriver på slutet, man ska inte gå o hänga upp sig på att det ska vara i en speciell ordning bara för att!