• Js Fästmö

Blivande fruar 2014

Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

• Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Sandrajavisst

Men har någon gjort någon jämnförelse med ex optimalprint? jag har kollat på den sidan med (lagt upp  bilder i den andra tråden med lite funderingar kring just inbjudningar). För på optimalprint kan du ju med köra en enhetlig stil? bara lite sådär, svårt men jag vill ju veta om det skljer mycket i pris.

• MIN

Jag beställde inbjudningskort till min dotters dop där ifrån och dom blev jätte snygga och det tog 7 arbetsdagar att få hem dom! Betalade 350kr för 20st inbjudningskort med kuvert (där allas adresser redan var färdigt tryckta på) med frakten.

• MichaelaM

Hej! Hoppar inte här nu. Ska gifta mig 26 juli 2014. Har precis bokat lokal! Har det mesta redan planerat och det är bara pengarna som saknas. Min fästman är lika engagerad som mig, vilket är roligt. Vi bor och gifter oss i Norrköping.

• MIN
    MichaelaM skrev 2013-01-30 15:33:07 följande:
    Hej! Hoppar inte här nu. Ska gifta mig 26 juli 2014. Har precis bokat lokal! Har det mesta redan planerat och det är bara pengarna som saknas. Min fästman är lika engagerad som mig, vilket är roligt. Vi bor och gifter oss i Norrköping.
    vad kul! vi bor också i norrköping Glad
  • Sandrajavisst
    MIN skrev 2013-01-30 16:13:32 följande:
    vad kul! vi bor också i norrköping Glad
    och jag är granne med er, bor i nyköping=)
  • Sandrajavisst
    MIN skrev 2013-01-30 15:14:19 följande:
    Jag beställde inbjudningskort till min dotters dop där ifrån och dom blev jätte snygga och det tog 7 arbetsdagar att få hem dom! Betalade 350kr för 20st inbjudningskort med kuvert (där allas adresser redan var färdigt tryckta på) med frakten.
    ni beställde från optimalprint?
  • Larssonmaria86

Jag har jämfört med Optimalprint och Calligraphen på de serier jag kan tänka mig. På Calligraphen blev det 3400 kr för 40 inbjudningskort, 50 placeringskort, 50 vigselprogram och 50 festhäften. Då har jag inte lagt till allt extra dem har som t.ex. foliering (då blir det ännu dyrare). På Optimalprint blev det 1000 kr för 40 inbjudningskort, 50 placeringskort och 50 vigselprogram. Betydligt billigare MEN man kan inte beställa festhäften... Och då dem ingår i våra bordsdekorationer så är det viktigt att dem är superfina! Så jag kommer välja Calligraphen då jag tycker dem helt enkelt har bättre och finare produkter :) Ber om ursäkt för att det inte blir styckeavskiljare men det går inte på Ipaden!!

• Sandrajavisst

Men då är det lite skillnad! ska nog ge optimalprint en chans!
    Men bra jobb att jämnföra=) men festhäfte ska jag fundera på. Jag vet ju inte ens om vi ska ha ett. Vi kommer nog även att ha en liten present vid varje gäst i en box och ha namn på dem som bordsplacering. Eller vad vi tänker nu=)

• MIN
    Sandrajavisst skrev 2013-01-30 16:45:34 följande:
    ni beställde från optimalprint?
    ja vi beställde från optimalprint då. 
  • Larssonmaria86

Ja festhäften hade vi inte alls tänkt ha men när vi såg alla roliga saker man kan ha i som bröllopsbino, ordningsregler, bordsplacering m.m. så blev det helt plötsligt ett måste :P Funderar dock nu på att strunta i att beställa vigselprogrammen, blir 1000 kr för bara dem!! Kanske göra egna på datorn istället.. Eller hur många vigselprogram delar man ut? Kan vi räkna med att dem kan dela vigselprogram (dem flesta är ju ändå par eller familjer)?

Svar på tråden Blivande fruar 2014