Förbannad så in i bara h**vete nu
Den första September i år gifter vi oss, detta efter mycket om och men och hit och dit. Men vi bestämde oss för en lite fest hemma i huset med en vigsel på gräsmattan med tolv personer bjudna.
Nu är det så att alla från min sida är nykterister, vi dricker aldrig. Min blivandes sida däremot består enligt mig av fördruckna alkoholister. Dom kan inte gå en enda dag utan att supa.
Under vårt lilla bröllop kommer vi bjuda på ett glas riktig champagne, fritt med så mycket väldigt fint vin man vill samt ett glas konjak till kaffet. Nu är min blivande sur för att jag vägrar servera groggar! Han anser inte att det blir en riktig fest utan vodka, whisky och öl. Men jag vill inte ha en fest, jag vill ha en middag. Han har inte sagt något om något annat, och nu detta, har han ens rätt att lägga sig i?.
Han förnekar att de är alkoholister, att om de vore de skulle de vilja ta med t-sprit till bröllopet. Men jag anser att inte kunna gå en dag utan att dricka någon alkoholhaltig dryck men än väl klassas till att vara alkoholist. F*N vad förbannad jag blir, ibland känns det verkligen som om jag gifter mig med en idiot.