Juli2013 skrev 2012-08-15 18:55:46 följande:
jag tycker det är en jättebra lek som gör att bröllopet räcker ett helt år! Vi var på bröllop i somras och fick Bjud brudparet på picknick i juli. Jag skulle nog bli ledsen om någon av mina vänner blev förbannad/sur av att få ett uppdrag, man är ju vänner och det är deras dag! Så kör på den lekn, tycker jag :)
Som jag skrev tidigare.
Om det var mitt val att göra något för brudparet så skulle jag kunna bjuda dom på middag varje vecka och det med ett leende.
Men om någon säger åt mig att "du ska bjuda brudparet på picknick i Maj" så hade jag blivit förbannad faktiskt.
Jag vill välja vad
jag ger för gåvor och inte bli tvingad. Och jag är ändå rätt generös både med mina pengar och min tid. Om jag dessutom hade fått något som var fysiskt (städa garaget, putsa fönsterna eller liknande så... ja jag saknar ord nästan... Jag kan knappt göra sånt hemma pga skador, varför skulle jag då göra det åt någon annan?
Om jag hade blivit tillfrågad om jag ville delta i paketleken och fått lägga till min egen "vinst" så hade jag gärna ställt upp som sagt.
Om jag dessutom fått veta att brudparet
begärt att få den här leken, så hade jag faktiskt undrat vilka vänner dom var egentligen som ska
beordra mig att fira dom mer än jag redan gjort.
Dög inte min present? Räckte inte min närvaro? Vad har jag gjort för fel som gör att dom tycker att dom har rätt att be mig komma att städa deras garage, putsa deras fönster eller bjuda dom på mat / bio eller annat?