• Katta554

Ang paketleken

Hej. Jag & min kille har fått äran att vara toastmaster/dam till våra vänners bröllop. Vi har tänkt att Köra paketleken men skulle vilja ha lite tips på vilka uppdrag som man kan skriva för varje månad... Ex att Ni får bjuda brudparet på en filmkväll i februari månad. Hade varit roligt om ni även kunde komma på lite uppdrag som brudparet får göra....för att överraska lite ;) Ex. Att brudparet får hjälpa Er att städa ur garaget/förrådet i sep månad och som tack bjuder ni brudparet på middag. tack på förhand!

• Svar på tråden Ang paketleken
  • Katta554

Står lite fel i näst sista inlägget av mig...ska stå bjuda brudparet på middag /fika.

• TheD
    Moignon skrev 2012-06-26 08:41:08 följande:

Nær jag hørt om denna aktivitet har det handlat om att man sjælv har fått komma på saker som man vill ge till brudparet och att man bara fått en måndag eller dag då detta ska ske. Sedan tycker jag att detta ær något som ska vara helt frivilligt. Ska man ha en gång varje månad i ett år så krævs 12 deltagare och ær man många gæster ær detta inte så svårt, ær det få krævs det att stor andel vill vara med. Tror att det krævs en viss typ av gæster, dær brudparet verkligen umgås mycket med sina vænner eller slæktingar dessutom. Men det antar jag att du har kænt av!

Jo, en sak är ju om gästerna själva vill göra det och få då komma med ett förslag osv.

Men det här känns påtvingat och inte alls en sak jag skulle gå med på. "Hej, du har vunnit att laga mat åt oss en fredagkväll" ehh, nej tack.

• Katta554

Thed: synd att du känner så och inte ser det som en kul grej, hoppas du slipper vara med om det på de bröllop du går på. Men som sagt ja vill ha förslag av folk, inte en massa om varför vi ska anordna denna lek....!

• Chicita

Jag får också lite dåliga vibbar när du (TS) säger att brudparet har önskat denna lek.
    För det är ju som att säga att "jag vill att våra gäster ger oss mer saker - under ett helt år, jag nöjer mig inte med presenter och annat på bröllopsdagen - ge mig mer"

Ok om gästerna är med på det.
    Men jag hade blivit irriterad, kanske till och med förbannad om någon talar om att jag ska bjuda brudparet på något om X månader.
    Jag kan bjuda dom varje månad om det är mitt val. Men om någon säger åt mig att jag ska göra det...
    Nej nej...  

• Äriqa

Alternativ är att alla gäster själva får skriva vad brudparet och de ska göra en viss månad alterativt vad brudparet ska göra eller något sådant.

• TheD
    Chicita skrev 2012-06-26 20:07:10 följande:
    Jag får också lite dåliga vibbar när du (TS) säger att brudparet har önskat denna lek.
    För det är ju som att säga att "jag vill att våra gäster ger oss mer saker - under ett helt år, jag nöjer mig inte med presenter och annat på bröllopsdagen - ge mig mer"

Ok om gästerna är med på det.
    Men jag hade blivit irriterad, kanske till och med förbannad om någon talar om att jag ska bjuda brudparet på något om X månader.
    Jag kan bjuda dom varje månad om det är mitt val. Men om någon säger åt mig att jag ska göra det...
    Nej nej...
  • Nova

Har dem barn kan man kanske lotta ut barnpassning(mor/farföräldrarna passar nog bäst)
    Brudparet bjuder in til ost och vinkväll gästerna tar mis sig sin favorit ost/vin
    Sommarpicnic i nån särskild park i er stad där brudparet kan stå för efterätt typ
    Höstfika i nån skog i närheten
    Sporttittar aktivitet gå på hockey/fotboll/handboll eller whatever tillsammans med ett annat par
    Åka skridskor på närmaste isbanan med glögg och pepparkakor(ifall innan jul)

Det behöver ju inte vara avanerat, ska ju mest handla om att man vill umgås med sina nära kära. Var på ett bröllop där detta gjordes och folk uppskattade det!

Handlar ju som sagt inte om det materialistiska :)

• CoG

Det är ingen tokig lek i sig, men kolla med alla om dom vill vara med på det först så att det inte blir fel i onödan.

Katta554 skrev 2012-06-26 20:00:33 följande:
    Thed: synd att du känner så och inte ser det som en kul grej, hoppas du slipper vara med om det på de bröllop du går på. Men som sagt ja vill ha förslag av folk, inte en massa om varför vi ska anordna denna lek....!
  • ThereseV

Dubbelkolla så att personerna är lämpliga om ni tänkte lotta ut barnpassning och utgå inte från att morföräldrar eller liknande är bra... Vi har folk i våran släkt som vi inte skulle lämna bort några barn till så det skulle bli väldigt jobbigt..

• lilly7

Vad mycket negativa kommentarer!

En av våra brudtärnor överraskade i sitt tal med att dela ut kuvert till 12 deltagare där de under ett år skulle göra saker för att fortsätta fira oss- t ex grillkväll i juni, middag i januari, barnvakt i mars etc. Har inte hört någon som har tagit illa upp trots att INGEN var tillfrågad innan. Alla tyckte att det var en jätterolig idé!

Svar på tråden Ang paketleken