• jeth

Spotify

Hej!

Vi har tänkt köra spotify som musik. Ni som använt det har det funkat bra eller har folk velat byta låt som det ofta blir på vanliga fester? Har ni haft nån som skött musiken? Eller har ni bara gjort en spellista som rullat på?!

• Svar på tråden Spotify
  • Bmw

Jag var på ett bröllop där dom körde med spotify. Brudparet sa att man fick köa låtar som man ville höra på men man fick inte byta låtar. Ändå så togt det inte lång tid innan någon gjorde just detta. I övrigt så tyckte jag väl att det funkade bra. Men det kanske är att föredra att ha en färdig lista och att folk får önska låtar i förväg så att ingen gäst ska vara och pilla och man riskerar att det ska bytas låtar hit och dit. :)

• frida o björn

Tycker det låter bra med en bestämd lista på Spotify som känns genomarbetad. Det kluriga när jag och min sambo gifter oss nästa år är att veta om vi överhuvudtaget ska ha dans eller ej. Ungefär hälften av alla gästerna dansar inte.... vilket betyder att de oftast inte har så roligt när musiken sätts igång och det blir svårare att ha konversationer som innan. Har varit på flera fester när man ser att festen mattas av så fort dansen börjar. Jättetråkigt att känna att vi kanske får skippa det, men visst, de flesta bröllop jag har varit på har inte haft dans och det funkar såklart också.

• MajaStina

Jaha, nu var jag självklart tvungen att kopiera din lista oxå Nudax! Hihi! Jag kan ju ha missat nån riktig goding! Ska bli så kul att fixa till det sista på låtlistan!

TACK!!

Nudax skrev 2012-07-18 18:50:11 följande:
    Kan absolut dela med mig! Hade jättemycket nytta av andra här på forumet som delade med sig när jag började med min lista =)

Vi har två listor, precis som MajaStina, en lugnare som kommer gå tyst under middagen. Den har vi faktiskt inte arbetat så mycket med alls... vi tänker att folk inte kommer lyssna så himla noga till den. Och så en som vi kör till festen, det är den vi lagt ned tid på att verkligen tänka ut vilken ordning allt ska komma o.s..v'

Här är de:

Lugnare till middag
    open.spotify.com/user/thecrazyest/playlist/2r...

Den till festen
    open.spotify.com/user/thecrazyest/playlist/4G...
  • Nudax
    MajaStina skrev 2012-08-05 23:05:50 följande:

Jaha, nu var jag självklart tvungen att kopiera din lista oxå Nudax! Hihi! Jag kan ju ha missat nån riktig goding! Ska bli så kul att fixa till det sista på låtlistan!

TACK!!

Varsågod! =D

Vi körde vår lista förra helgen då det var dags för oss, gick superbra och de flesta var nöjda med blandningen! =)
  • sommar2014
    frida o björn skrev 2012-07-23 21:07:11 följande:
    Tycker det låter bra med en bestämd lista på Spotify som känns genomarbetad. Det kluriga när jag och min sambo gifter oss nästa år är att veta om vi överhuvudtaget ska ha dans eller ej. Ungefär hälften av alla gästerna dansar inte.... vilket betyder att de oftast inte har så roligt när musiken sätts igång och det blir svårare att ha konversationer som innan. Har varit på flera fester när man ser att festen mattas av så fort dansen börjar. Jättetråkigt att känna att vi kanske får skippa det, men visst, de flesta bröllop jag har varit på har inte haft dans och det funkar såklart också.
    Kan ni ordna så att gästerna BÅDE kan dansa och "softa" lite? Jag menar att ni kan ha ett rum där det är dans, och rummet bredvid för lugnare aktiviteter/samtal, kanske med en bar, och så lite sköna sittplatser?
  • jeth

Visst finns det en funktion på spotify som gör att låtarna mjukt går över i varandra, vad heter den?

Hur ändrar jag ordningen på låtarna? Det går inte att dra dom?

• lillama

Åååå vilka listor ni gjort.
    Dom lånar jag, iaf några låtar om de e okej.
    Vi är en sådan familj som bara lyssnar på musik i bilen..

Kan man inte få spotify på svenska?
    (Laddade hem den gratis idag, inbart för bröllopet).

• Jessa

Jag och min fästman tänkte köra allt från 60-tal och uppåt på vårt bröllop för att förhoppningsvis alla ska hitta någon låt de gillar och våga släppa loss på dansgolvet. Här kommer vår partylista:

BRÖLLOP 2013

• sommar2014
    jeth skrev 2012-09-07 21:09:04 följande:
    Visst finns det en funktion på spotify som gör att låtarna mjukt går över i varandra, vad heter den?

Hur ändrar jag ordningen på låtarna? Det går inte att dra dom?

Japp, den funktionen heter crossfade - kolla här: www.brollopstorget.se/Forum-1-3/m4210057.html.

Låtordningen går bara att ordna när listan inte visas i bokstavsordning. Klicka på "Track" precis ovanför själva låtlistan (i Spotify) en eller två gånger, tills det inte finns någon pil där. Pilen visar att listan är sorterad i bokstavsordning (fallande eller stigande). Du kan alltså välja om du vill visa listan i manuellt sorterad ordning (ingen pil) eller i bokstavsordning efter låttitel, artist, album etc. (pil visas vid denna rubrik t.ex. "Track").

Svar på tråden Spotify