• jeth

Spotify

Hej!

Vi har tänkt köra spotify som musik. Ni som använt det har det funkat bra eller har folk velat byta låt som det ofta blir på vanliga fester? Har ni haft nån som skött musiken? Eller har ni bara gjort en spellista som rullat på?!

• Svar på tråden Spotify
  • Sofiiiz
    jeth skrev 2012-09-07 21:09:04 följande:
    Visst finns det en funktion på spotify som gör att låtarna mjukt går över i varandra, vad heter den?

Hur ändrar jag ordningen på låtarna? Det går inte att dra dom?
    Crossfade, gå in på settings där går de ställa in
  • jeth
    Sofiiiz skrev 2012-09-14 20:49:15 följande:
    Jag hittade det kvällen innan bröllopet som tur var :) Tack ändå för hjälpen!
  • teddy

Ännu en spotifyfundering... eller snarare musiklistefundering...

Har ni en lista med enbart dunka-dunka-musik o en med ballader typ? Eller borde man blanda dunka-dunka med ballader?? Typ tre fartiga på raken o sen en ballad, sen tre med fart, sen en ballad osv...

Jag tänker på de lite äldre i sällskapet, de vill väl inte svänga runt till chris brown o madonna lixom! De vill väl ha "tryckare" alla elvis?!?! Va säger ni?

• jeth
    teddy skrev 2012-10-02 11:09:50 följande:
    Ännu en spotifyfundering... eller snarare musiklistefundering...

Har ni en lista med enbart dunka-dunka-musik o en med ballader typ? Eller borde man blanda dunka-dunka med ballader?? Typ tre fartiga på raken o sen en ballad, sen tre med fart, sen en ballad osv...

Jag tänker på de lite äldre i sällskapet, de vill väl inte svänga runt till chris brown o madonna lixom! De vill väl ha "tryckare" alla elvis?!?! Va säger ni?
    Vi försökte göra en blandning som passade de flesta vi blandade rock, dansband, ballader osv. hade inget system men körde de mest "dansvänliga rycka i benen låtarna" i början så alla kom igång och senare när de äldsta gästerna åkt hem körde vi mera ungdomsmusik :)

Jag själv tycker att vi lyckades många som dansade hela natten lång ung som gammal :)
  • lillsmilla

Är det någon som vet om man enkelt kan göra en spellista om man har ett excelblad med länkar till Spotifylåtar? Eller måste man öppna varje länk och flytta in i en spellista?

• Mette81

Jag är heeeelt grön på Spotify, hittar inte "settings"... nån som kan förklara för mig var den finns?!

Sofiiiz skrev 2012-09-14 20:49:15 följande:
  • lillsmilla
    Mette81 skrev 2012-10-04 21:03:04 följande:
    Jag är heeeelt grön på Spotify, hittar inte "settings"... nån som kan förklara för mig var den finns?!
    Gå in på Edit -->Preferences-->sektionen som heter Playback
  • Mette81
    lillsmilla skrev 2012-10-04 21:19:52 följande:
    Gå in på Edit -->Preferences-->sektionen som heter Playback
    Tuuusen tack =D
  • Vichy

Har gjort de här listorna i smyg för min m2b... Vi är inte förlovade än (men jag vet att han kommer fria snart, ringarna är bokade och allt ;) )

Kan inte låta bli att preppa vissa saker! Vi vet rdean nu att vi båda kommer vilja ha livemusik, då vi är musiker båda två så är musiken bland det viktigaste! Låtar som representerar oss och som vi tycker är bra!

Kommer vägra ifall nån vill byta musik! Glöm det! Det är min dag och jag kommer vilja dansa till min musik! 

Tanken är att åtminstonde två delar ska vara live:

En speciell dag (Live)

En speciell dag mingel

En speciell dag live (Live)

En speciell dag party

En speciell dag småtimmar 

• sommar2014
    Vichy skrev 2012-10-09 17:13:27 följande:
    Kommer vägra ifall nån vill byta musik! Glöm det! Det är min dag och jag kommer vilja dansa till min musik! 

Tanken är att åtminstonde två delar ska vara live:

En speciell dag (Live)

En speciell dag mingel

En speciell dag live (Live)

En speciell dag party

En speciell dag småtimmar 
    Precis så här tänker vi också! Vi kommer att i förväg göra ett antal spellistor som ska spelas under olika delar av dagen och kvällen från en dator/ipod/ipad som ska vara undangömd och låst och det ska alltså inte vara möjligt för gästerna att ändra låtar. Vi kommer ju att förbereda listor med låtar i en viss ordning och med mycket tanke bakom! Precis som maten som vi planerar - inte börjar gästerna laga egen mat på festen liksom. Flört

Vi har börjat samla låtar i spellistorna Vigsel (de låtarna kommer ju framföras live - men bara för att samla och lyssna på olika bröllopsmarscher etc), Mingel, Brudvals/pardans, Disco och Sista timmen. Eventuellt en spellista för middagen också men jag tror att det kan bli hög ljudnivå ändå utan att man har musik som stör. Många äldre (eller bara medelålders!) har ju svårt att höra vad man säger om det är för mycket bakgrundsljud, så jag tror vi skippar musik under middagen.
  • Vichy
    sommar2014 skrev 2012-10-14 13:49:31 följande:
    Precis så här tänker vi också! Vi kommer att i förväg göra ett antal spellistor som ska spelas under olika delar av dagen och kvällen från en dator/ipod/ipad som ska vara undangömd och låst och det ska alltså inte vara möjligt för gästerna att ändra låtar. Vi kommer ju att förbereda listor med låtar i en viss ordning och med mycket tanke bakom! Precis som maten som vi planerar - inte börjar gästerna laga egen mat på festen liksom. Flört

Vi har börjat samla låtar i spellistorna Vigsel (de låtarna kommer ju framföras live - men bara för att samla och lyssna på olika bröllopsmarscher etc), Mingel, Brudvals/pardans, Disco och Sista timmen. Eventuellt en spellista för middagen också men jag tror att det kan bli hög ljudnivå ändå utan att man har musik som stör. Många äldre (eller bara medelålders!) har ju svårt att höra vad man säger om det är för mycket bakgrundsljud, så jag tror vi skippar musik under middagen.
    Gud vilken bra smak du har ;)

Just middags musik är viktigt för oss då vi själva tycker det är mysigt. Och det kommer då vara mer mingel, piano och jazzmusik. (Musik, på låg volym, på restauranger har ju visat på attt även pratvolymen blir lägre)
    Så mingelmusiken är mer tänkt som en låg bakgrundsmusik, så den kommer nog inte störa....  
Svar på tråden Spotify