• jeth

Spotify

Hej!

Vi har tänkt köra spotify som musik. Ni som använt det har det funkat bra eller har folk velat byta låt som det ofta blir på vanliga fester? Har ni haft nån som skött musiken? Eller har ni bara gjort en spellista som rullat på?!

• Svar på tråden Spotify
  • Styrka

Puffar oxå! Daniiel, du hade väl Spotify på er bröllopsfest? Har inte du några tips att dela med dig av? Exempelvis, hur tänkte du när du gjorde låtordningen? Hade ni nån ansvarig för musiken som såg till att folk inte bytte låt i tid o otid, eller lät ni gästerna välja sina favoritlåtar för att höja stämningen? Någon funktion som är bra som inte många känner till?

• barbie

PUFF PUFF!

Undrar samma sak :)

Jag tänker mig att man ju får "gömma" datorn lite så att folk inte kan gå fram och fingra, men jag undrar verkligen hur man ska tänka för att få en bra blandning och behöver man ha en "ansvarig"?

• Melton85

Vi funderar också på Spotify men ska nog ha datorn i baren så har vi någon som ansvarar för den. Vill man önska låtar så går det bra men då får de vänta tills i kö (om de är flera som önskat innan). 

Ett tips annars är väl att göra en lista och sedan bara ha spotify offline, då kan ingen ändra utan de låtar som finns kommer bara spelas.  

• Nudax

Vi har inte gift oss ännu, så vet inte om mitt tips räknas =P Men vi gifter oss på lördag 28:e och ska ha spotify. Vi har gjort så att vi kmmer att ha listan på offline, samt med lösenord så att ingen kan springa och  byta.

Men sen är listan också ordentligt genomtänkt och genomarbetad. Alltså att vi tänkt på allt från att blanda musik för alla åldrar till att det ska vara lite lugnare ibörjan och bli mer party sen... eller att det t.ex. är 5 bra danslåtar i rad för att sen komma en lite mer lättsam/rolig etc. Vi har jobbat ganska mycket med listan alltså och hoppas att det ska göra att de flesta blir nöjda med ordning och låtar och inte bli sugna på att byta.

• JennyO
    Nudax skrev 2012-07-17 22:02:22 följande:
    Vi har inte gift oss ännu, så vet inte om mitt tips räknas =P Men vi gifter oss på lördag 28:e och ska ha spotify. Vi har gjort så att vi kmmer att ha listan på offline, samt med lösenord så att ingen kan springa och byta.

Men sen är listan också ordentligt genomtänkt och genomarbetad. Alltså att vi tänkt på allt från att blanda musik för alla åldrar till att det ska vara lite lugnare ibörjan och bli mer party sen... eller att det t.ex. är 5 bra danslåtar i rad för att sen komma en lite mer lättsam/rolig etc. Vi har jobbat ganska mycket med listan alltså och hoppas att det ska göra att de flesta blir nöjda med ordning och låtar och inte bli sugna på att byta.
    Vi gifter oss den 1 september och kommer göra som er, med offline lista som ligger låst. Vi har inte kommit så långt med planeringen av listan dock, ganska mycket tid kvar ju ;) Du har inte lust att dela listan som lite inspiration för oss andra?
  • hjgs
    Nudax skrev 2012-07-17 22:02:22 följande:
    Vi har inte gift oss ännu, så vet inte om mitt tips räknas =P Men vi gifter oss på lördag 28:e och ska ha spotify. Vi har gjort så att vi kmmer att ha listan på offline, samt med lösenord så att ingen kan springa och byta.

vi körde på samma och det fungerade bra förtom att jag glömde sladden till datorn men det ordnade sig till slut
  • MajaStina

Vi gifter oss den 1 september och har oxå en Spotify-lista vi tänker använda oss av. Jobbar för fullt med att försöka få till den perfekta blandningen av låtar. Man måste ju försöka blanda så det passar alla tänkbara åldrar som kan vara representerade under festen. Nu har vi inte jättemånga gäster att ta hänsyn till och åldersspannet är inte jättestort.

Tänkte köra lite soft bakgrundsmusik under maten tills vi är redo för själva festen. Bara så att det är något lite ljud i bakgrunden hela tiden, utan att det stör. Sen kör vi igång med lite mer fartfylld musik.

Våra värdinnor ska sköta datorn så att ingen annan pillar, men under kvällens lopp kan det ju vara lite kul om folk får önska låtar oxå. Vår stil kanske inte passar just alla men dom flesta tror jag. En idé kan ju vara att ha en liten önskelåda där dom kan lägga en lapp om musik dom vill höra, så slipper man stå och köa o vänta på sin tur. (Nu låter det ju som att vi har en massa folk på festen! Haha! Så köa är nog att ta i, men ändå!)

Tror det blir jättebra när allt är klart! Sen partar vi loss natten lång!!

• Flixon

Nu har vi ett år kvar innan det är dags, men vi hade i alla fall tänkt ha en Spotify-lista där folk själva kan lägga till låtar innan festen! Då får vi alla typer av musik, låtar som vi inte tänkt på själva, plus att ingen behöver pilla med den på festen... ;)
    Givetvis lär vi ta oss full rätt att redigera den innan D-day... Oskyldig 

Svar på tråden Spotify