• Stike

    Var reser/reste ni på bröllopsresa?

    Berätta om var ni ska resa eller hur det var och var ni var på resa! Fästmannen drömmer om 2 veckor i Maldiverna, men vi vill gifta oss på sommaren och åka på resa dagen efter bröllopet! Jag tror inte man kan åka på sommaren, eller?

  • Svar på tråden Var reser/reste ni på bröllopsresa?
  • virrefo

    Känns som alla kommer åka långt på bröllopsresa. vi önskar hos resecheckar i bröllopsgåva och drömmen är att kumna åka med barnen på en kombinerad bröllopsresa familjesemester till vinter nästa år. Då vi aldrig haft möjlighet att åka utomlands. men vi tänker iallafall åka på en spakryssning till tallin dagen efter bröllopet. Svårt med barnvakt om man ska åka bara vi själva

  • a ring on my finger

    Nu har vi efter mycket velande fram och tillbaka kommit fram till att det förmodligen blir Thailand även om vi inte har möjlighet att åka mer än 10nätter.

    Någon som har ett fin hotell på Koh Samui att rekommendera?

  • Aniara4
    Acai skrev 2014-01-24 11:52:05 följande:
    Snälla, jag önskar verkligen att folk kunde bojkotta Maldiverna. Dom har sharialagar och ger våldtagna barn/småflickor spöstraff för att dom har haft sex innan äktenskapet. Det paradiset har en fruktansvärd baksida med massa skit. Välj Seychellerna i stället, hur underbart som helst!
    Vi var där före militärkuppen, under den tid då det var en demokrati om än en bräcklig sådan. Jag skulle också vara mer tveksam till att åka dit nu.
  • JenniePennie

    Vi gifter oss i maj.Vi vill ha sol och värme men vill inte vara borta längre än 1 vecka så vi har valt en resa till Cypern. Har valt ett lite lyxigare hotell med spa. Längtar.

  • Betty84

    Nu har vi bokat vår resa, åker till Kreta 2 mån efter bröllopet :)
    Vi valde Kreta dels för att m2b har en sjukdom som gör att han har förhöjd risk för blodpropp så långa flygningar är inte att rekommendera, och dels för att första gången vi åkte utomlands ihop åkte vi till Kreta och hade hur kul som helst. Vi ska till orten Platanias denna gången, och bo 5 stjärnigt med egen pool ;)

  • bananflugan

    Rumänien i en vecka direkt efter bröllopet blir det för oss. Målet var att hitta ett rel billigt resemål utan för lång och dyr flygresa (europa) där vi kan koppla av och njuta av natur, mat och varandra. Så det blir ett fint hotell i en liten by i Transylvanien med pool och bastu att slappa i efter vandring i bergen. Det ser vi fram emot!

  • Pernilla S

    För oss blir det riktig lågbudget resa.
    Gifter oss 31/5 och åker 3/6 till Bulgarien och Sunny Beach.
    Billig resa men ändå 4 stjärnigt hotell med Spaavdelning.

    Ska bli såååå skönt och läääängtar så in i bomben.

  • MrsErrkan

    Va roligt att läsa vad många ska åka till :)
    Jag har inte läst hela tråden, men vi kommer inte åka till nå strand & värme.
    Vi kommer åka till Gdansk faktiskt på en bröllopsweekend!
    Vi gillar att åka dit, det är fint, billigt, bra shopping, man kan unna sig lyxigt hotell, massager/SPA, god mat och avslappning.
    Tur och retur med flyg för oss två plus 4stjärnigt hotell i 4 dagar kostade oss 2300kr, så vi får extra mycket över att unna oss lyx för :)

    Om nån blev nyfiken på hotellet så är det här vi ska bo.

    sv.hotels.com/hotel/details.html&pn=1&ps=4&tab=description&destinationId=1028414&searchDestination=Gdansk&hotelId=124926&arrivalDate=8-4-2014&departureDate=11-4-2014&rooms[0].numberOfAdults=2&roomno=1&validate=false&previousDateful=false&reviewOrder=date_newest_first

  • augusti

    kan du skicka länken igen`? vilket flygbolag flyger ni med till gdansk?
    Vi vill åka dit på weekend i sommar, men hittar inget iden prisklassen du hintar om. 

  • augusti

    Nu är det en bit kvar tills vår bröllopsresa, men vi tänker, (eller okej, jag tänker hehe) att på bröllopsdagen så sover vi hemma. Vi kommer ändå festa hela natten, och sova på hotell då känns onödigt dyrt bara, sen kan vi käka brunch dagen efter, tänker på fåfängan. älskar utsikten! 

    Veckan därpå tänkte jag att vi skulle åka på en weekend, antingen till Polen, eller Tjeckien, alternativt en herrgårds/slotts weekend i sverige. Sen har vi vår bröllopsresa senare i vinter, då vi flyger till NYC är där i tre dagar, hoppar på en båt och cruisar i karibien i 10 dagar, för att sedan flyga hem igen.Har aldrig varit i NYC och vill gärna åka dit, men vill inte missa karibien heller när jag är i "rätt" världsdel liksom. Inte varje dag man orkar flyga länge. (HATAR att flyga) 

    www.bigtravel.se/kryssningar/royal-caribbean/kombinera-shopping-i-new-york-med-kryssning-i-karibien/

    Någon som har gjort en sånhär kryssning? 

Svar på tråden Var reser/reste ni på bröllopsresa?