• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • MissK

Stefansdotter: ja, tyvärr har jag märkt detsamma. Synd att det är just den modellen jag fastnat för. Ska på jakt idag i Stockholm och hoppas på det bästa :)

• Julibrud 2014
    Nokaro skrev 2014-01-30 10:51:46 följande:

I denna klänning från San Patrick ska jag skrida fram till prästen den 14.6! Åh vad jag längtar!
    Grymt snygg och satt perfekt på dig, förstår att du ser fram emot vigseln :)
  • Julibrud 2014

Jag får väl ge det här ett försök jag med då. Måttbeställde från ebay, kinaklänning alltså men inte från någon av de vanliga hemsidorna, tog 18 dagar från beställning till min dörr, jag bad om några ändringar så som snörning i ryggen i stället för knappar och en annan urringning än orginalet och det fixade det utan problem eller extrakostnad.

Tänkte att lite detaljbilder kunde vara bra, men så här ser den ut bara "rätt uppåner" så att säga.

• Anniina
    Julibrud 2014 skrev 2014-01-31 18:56:44 följande:
    Jag får väl ge det här ett försök jag med då. Måttbeställde från ebay, kinaklänning alltså men inte från någon av de vanliga hemsidorna, tog 18 dagar från beställning till min dörr, jag bad om några ändringar så som snörning i ryggen i stället för knappar och en annan urringning än orginalet och det fixade det utan problem eller extrakostnad.

sååååååå vacker!
  • Julibrud 2014

*18 arbetsdagar ska det vara, totalt 26 dagars levaranstid, vilket enligt mig också är absolut överkomligt för en måttbeställd klänning :)

Anniina skrev 2014-01-31 19:34:21 följande:
    sååååååå vacker!
    Tack så mycket, jag är väldigt nöjd, kändes lite osäkert att beställa över ebay sådär men resultatet var över förväntan. Några småsaker som måste fixas men jag har ju några månader på mig :)
  • Kalejdoskop

Äntligen är det min tur att visa min klänning! Det är en Nixa från årets kollektion som jag föll för direkt när jag klev in i butiken. Det är inte alls vad jag hade tänkt mig, men jag har förstått att det händer både den ena och andra :) Det var bara kärlek vid första ögonkastet! Slöjan beställde jag på nätet och den är jag också jättenöjd med! Provade en liknande i butiken, men den var lite väl dyr tyckte jag, tur det finns alternativ :)

• liminka

Åh, det är så roligt att gå in här och titta på alla vackra brudar! Vill gifta mig igen....

• MissK

Jag hade sett fram emot att visa min som jag ÄNTLIGEN hittat.. Men butiken tillät inte fotografering så det får bli :(

• Kalejdoskop
    MissK skrev 2014-02-05 17:52:36 följande:
    Jag hade sett fram emot att visa min som jag ÄNTLIGEN hittat.. Men butiken tillät inte fotografering så det får bli :(
    De flesta tillåter inte det, ingen av de butiker jag var på. Någon som vet varför egentligen? Fick du inte hem den när du köpte den?
  • JW2014

Kalejdoskop: Alla bröllopsbutiker med " designerklänningar" som jag besökte fick jag fotografera i. Den enda som förbjöd fotografering var en butik som sålde Kinakopior, och det för att ägaren var orolig att man skulle ta med en bild till en sömmerska och sy en kopia :) Jag tyckte att det var väldigt ironiskt, så jag skrattade faktiskt rakt ut när hon sa så! De större butikerna med designerklänningar var faktiskt mycket trevligare och hjälpsammare överlag..

Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D