• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • millanfs

Jag har verkligen varit nevös för att den inte ska komma, köpte den från en firma på tradera, men den kom och var precis som jag hade hoppats på!! :)

• stormhelen
    madd4you skrev 2012-11-19 20:32:17 följande:
    stormhelen: Tack jag är lite kär i min klänning tänk också på att efter klänningen kommit ska den ev justeras så att den sitter perfekt på just din kropp...med längd bla och så vidare...och det tar också tid...så tycker absolut att du ska börja gå runt och prova för att känna efter vilken modell som passar dig oftast blir faktiskt inte en sån klänning man tänkt sig från början. För d första ville jag absolut INTE ha spets...och kolla vad jag föll för till slut iaf säg bara till ifall du undrar något...har varit i ALLA brudbutiker i Stockholm!!! Kram och lycka till
    Haha, ja det har man ju hört att det kan bli så att man faller för klänningar som man tidgare trodde att man skulle rata rakt av. Skrattande

Det är väll bara att ta å' gå ut och kolla ibutikerna. Får ta det om ett par veckor, har en tenta att plugga till innan. Tungan ute

Va gullig du är som låter mig hålla på att fråga ut dig. =)

Vilka butiker i Stockholm ska man undvika? Vilka butiker är bra, både då det gäller urval och service/ kunnighet av personalen som arbetar i butiken?

• madd4you
    Skogus skrev 2012-11-19 21:17:24 följande:
    Vilken butik rekommenderar du?
    Jag tycker att tjejerna på Milagro de Nahrin är så underbara, ville verkligen köpa min klänning där, men hittade min drömklänning på Söders Högtidskläder. Klänningen är en Mark Lesley nr 3072, bifogar en länk där man kan se klänningen: www.marklesley.co.uk/Mark-Lesley.html

Stort utbud på brudklänningar finns på White Brud & Fest där dom har Pronovias, Manuel Mota, La Sposa, White one och Mori Lee. Garamaj har även stort utbud med väldigt udda klänningar och även klassika modeller. Kostar dock 250 :- för att prova. Lena på Stockholm Brud och Fest är också trevlig, men deras klänningar är lite lika i deras modeller, upplevde jag iaf. Bröllopsbutiken har också jätte fina klänningar, men fick så dåligt bemötande utav en äldre dam som jobbar där att jag faktiskt gick därifrån...jätte tråkigt när försäljarna är så ointresserade, det är en sådan vikigt dag som dessutom är fylld med mycket känslor och kärlek...och det verkar som att vissa i dessa bröllopsbutiker inte fattar det. Tråkigt, eftersom klänningarna är dyra och för många utav oss är det den dyraste klänningen och den mest speciella klänningen vi kommer att köpa någonsin...

Lycka till alla blivande brudare där ute! <3
  • madd4you
    stormhelen skrev 2012-11-19 21:37:11 följande:
    Haha, ja det har man ju hört att det kan bli så att man faller för klänningar som man tidgare trodde att man skulle rata rakt av. Skrattande

Det är väll bara att ta å' gå ut och kolla ibutikerna. Får ta det om ett par veckor, har en tenta att plugga till innan. Tungan ute

Va gullig du är som låter mig hålla på att fråga ut dig. =)

Vilka butiker i Stockholm ska man undvika? Vilka butiker är bra, både då det gäller urval och service/ kunnighet av personalen som arbetar i butiken?

Kunnigheten vad gäller att göra ändringar utav brudklänningar, tex ifall man vill ha hjärtformat vid brösten, eller utan axelband...ja...saker man vill helt enkelt vill ändra med sin brudklänning, hade dom på Milagro de Nahrin och Garamaj (I dessa 2 butiker kostar det inget extra för ändringar, anpassa klänningen efter längd och passform. På andra butikr tillkommer det en extra kostnad. Påpekar igen att Bröllopsbutiken har fantastiska klänningar, men otrevlig personal. Maria som jobbar där, en ung tjej, tror hon är ägarinnans dotter, är trevlig, men hon jobbar inte alltid, vilket är synd eftersom man tappar lusten att vara där när deras personal är så otrevliga. Jag hade en bugdet på 25.000:- så jag var beredd att verkligen spendera pengar i deras butik. Min Mark Lesley kostade "bara" 10.000 Så jag är glad att jag hittade min klänning och att den kostade mycket mindre än vad jag hade tänk spendera
  • Principisessan
    Lisen50 skrev 2012-11-12 21:04:10 följande:

Här är bild från vår vigsel på Arlanda i torsdags 8 november
    vad fina ni är, enkel och snygg klänning!  är själv väldigt svag för spets. 
  • madd4you
    majjja skrev 2012-11-19 21:51:16 följande:
    vad fina ni är, enkel och snygg klänning!  är själv väldigt svag för spets. 
    Och du strålar Mysigt att gifta sig på Arlanda! Vart åkte ni? Du är själv jätte fin!!!!
  • Principisessan
    madd4you skrev 2012-11-19 21:55:51 följande:
    Och du strålar Mysigt att gifta sig på Arlanda! Vart åkte ni? Du är själv jätte fin!!!!
    jag kommenterade deras bild, det är inte jag på bilden :) kanske bara blev felciterat? :)
  • FrökenSnartFru
    SofiaK skrev 2012-11-18 22:22:42 följande:

Älskar frisyren! Kan man få se en närbild på den?
  • Lisen50
    madd4you skrev 2012-11-19 21:55:51 följande:
    Tack Madd4you...vi åkte med vårt bröllopssällskap tillo Prag torsdag-söndag 16 personer...vi hade en fantastisk helg!
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D