Nikkita skrev 2012-03-13 15:53:34 följande:
Jag känner precis lika dant. Tycker att det är jätte jobbigt med för stor sten på ringar då det tar emot överallt... Min sten kommer att vara på 0,25 ct & det räcker gott & väl för mig.
Sen tycker jag inte att det är fult med stor sten på andra utan bryr mig inte om vad andra väljer så länge de själv är nöjda! Alla är vi olika & det tur är väl det :)
Precis... Det är kul att alla kan hitta något som passar dom. Oavsett om det är klänning, skor, ring eller något annat.
Tänk vad trist om det bara fanns en sak att välja på liksom
Jag har riktigt långt hår. Alltså
väldigt långt. Jag sitter på det om det är utsläppt, och det börjar bli gränsfall att jag sitter på flätan också. När det blåser minsta lilla ute och jag inte har håret uppsatt så måste jag dra fingrarna igenom det ibland och jag har provat solitärringar förut. Det som händer är att halva håret sitter i ringen sen. Det förstör både håret och ringen till slut.
Och jag vill inte alltid behöva ha knut eller fläta bara för att kunna ha en solitärring... Inte heller är det värt att klippa av håret bara för att ha en speciell typ av ring

Det är alltså ingen modell som funkar för mig, min livsstil och mina fritidsintressen. Ringen jag har vill jag ju kunna ha alltid, och inte bara när förutsättningarna är rätt
Sen kan det vara jättesnyggt på någon annan. Men det funkar inte för mig.