• llinda81

Fullständig panik, har ca 2 mån på mig...

Gifter mig den 19 maj, o har köpt min klännig, enda problemet är att den är för liten!!!

jag MÅSTE gå ner ca 10 kg!! nån som har tips på hur jag ska klara de?????

alla tips mottages gärna!!!

• Svar på tråden Fullständig panik, har ca 2 mån på mig...
  • 1700tal

Har aldrig provat nån "namngiven" extremdiet nån gång (har kört GI lääänge) men den där hospitaldieten ska bli den första! Den innehåller i stort vad jag äter ändå, så ska följa den till punkt och pricka som ett expriment. Ska börja imorgon, har i stort sett allt hemma redan, utom det rostade brödet. Har ytterligare 5 kg att gå ner, ska bli mkt spännande. Utlåtande om 2 veckor lovas!

• Styrka
    1700tal skrev 2012-03-14 22:24:49 följande:

Har aldrig provat nån "namngiven" extremdiet nån gång (har kört GI lääänge) men den där hospitaldieten ska bli den första! Den innehåller i stort vad jag äter ändå, så ska följa den till punkt och pricka som ett expriment. Ska börja imorgon, har i stort sett allt hemma redan, utom det rostade brödet. Har ytterligare 5 kg att gå ner, ska bli mkt spännande. Utlåtande om 2 veckor lovas!

Spännande! Ser fram emot rapporten!
  • bridetobe2013

Testade camebridge för ett år sedan. Om du bara är ute efter ett kortsiktigt mål så funkar det, Gick ner 8 kg på 3 veckor. Men som långsiktigt tror jag inte på det..

Dom kan inte ändra klänningen där du köpte den då? Klänningen jag hittade var för liten så dom syr om ryggen på det så att jag ska kunna ha den

1/6 2012
  • nagu
    1700tal skrev 2012-03-14 22:24:49 följande:

1700tal - hur går det???? Är SÅ nyfiken
  • 1700tal
    nagu skrev 2012-03-16 17:38:21 följande:
    1700tal - hur går det???? Är SÅ nyfiken
    Hehe, har "ändrat om" lite, kör en annan radikal variant men som inte är lika mkt tortyr. Maten i hospitalets var helt ok men inte det svarta kaffet med socker, huu... Men tippar på att jag kommer rasa ganska snabbt ändå. Men VAD jag äter avslöjar jag om några veckor ihop med hur mkt jag gått ner!
  • bridetobe2013
    1700tal skrev 2012-03-16 18:02:09 följande:
    Hehe, har "ändrat om" lite, kör en annan radikal variant men som inte är lika mkt tortyr. Maten i hospitalets var helt ok men inte det svarta kaffet med socker, huu... Men tippar på att jag kommer rasa ganska snabbt ändå. Men VAD jag äter avslöjar jag om några veckor ihop med hur mkt jag gått ner!

Taskmört......

Nejdå! Berätta sen. Jag vill gärna veta....

1/6 2012
  • llinda81

nu har jag räknat kalorier sen i söndags, o bara kunnat cykla en runda i måndags o ett zumbapass i tisdags o sen kunde jag inte träna de andra dagarna o ändå har jag GÅTT NER 3,6 KG på typ 1 vecka!!! bara på att räkna kalorier, har ätit mellan 1300-1500 kcal/dag. men jag har försökt att äta mer proteiner än vanligt

så just nu känns de som att de ska gå att komma i klänningen visst jag fattar att jag inte kommer att tappa såhär mycke resten av veckorna, men då har jag förhoppningsvis chans o träna mer

har minskat 6 cm i midjan me på denna veckan (hade nog mycket vätska, men skit i de, neråt på vågen o mindre cm runt midjan)

• Sofi K

Hej!

inser att jag kommer ganska sent in i denna tråd, men jag har en ide som fungerar väldigt bra för mig, men kräver tokig-dissiplin på sig själv!

Jag har under det senaste året insett att jag gått upp en del i vikt och faktum var att jag inte kom i mitt motorcykelställ, samt att jag ska vara värd på två av mina bästa vänners bröllop den 26e maj. och båda de orsakerna får mig att verkligen lägga band på mig.

Så gick jag och fick influensa för två veckor sedan och var HELT utslagen i fyra dagar. Jag kände helt enkelt inte för mat alls. Detta fick ju, naturligtvis, min magsäck att minska. när jag nu har blivit någorlunda frisk så har jag fortsatt att "vara duktig" som det så fint kallas.

Vet inte om det är något för dig, men kan ändå komma med idén. Jag har kört stenhårt på "en apelsin till frukost, ett halvt äpple till lunch delat i klyftor, 1/4 äpple runt 16 och 1/4 äpple vid 19-snåret. Klart att tiderna blir olika beroende på hur dagarna ser ut, men det funkar för mig.
    Då viktnedgång alltid går åt pipsvängen för mig när andra vet om det, så har jag inte sagt det till någon. Men jag har på två veckor kunnat ta in bältet i byxorna 4 hack! (det är sånna byxor som är höga och bältet sitter runt magen i höjd med naveln, men ändå lixom).

Hoppas verkligen att du hittar ett sätt som fungerar för dig! Det är egentligen det viktigaste!

• 1700tal
    llinda81 skrev 2012-03-17 08:00:55 följande:

nu har jag räknat kalorier sen i söndags, o bara kunnat cykla en runda i måndags o ett zumbapass i tisdags o sen kunde jag inte träna de andra dagarna o ändå har jag GÅTT NER 3,6 KG på typ 1 vecka!!! bara på att räkna kalorier, har ätit mellan 1300-1500 kcal/dag. men jag har försökt att äta mer proteiner än vanligt

så just nu känns de som att de ska gå att komma i klänningen visst jag fattar att jag inte kommer att tappa såhär mycke resten av veckorna, men då har jag förhoppningsvis chans o träna mer

har minskat 6 cm i midjan me på denna veckan (hade nog mycket vätska, men skit i de, neråt på vågen o mindre cm runt midjan)

Det var bra gjort! Och lovande för klänningen!

Själv har jag gått ner 6 hg på 2 dagar (började ju den 15:e) med min nya diet.

Svar på tråden Fullständig panik, har ca 2 mån på mig...