Fullständig panik, har ca 2 mån på mig...
Gifter mig den 19 maj, o har köpt min klännig, enda problemet är att den är för liten!!!
jag MÅSTE gå ner ca 10 kg!! nån som har tips på hur jag ska klara de?????
alla tips mottages gärna!!!
Gifter mig den 19 maj, o har köpt min klännig, enda problemet är att den är för liten!!!
Jag säger Viktväktarna, håller man det till 110 % (hoppar över att använda sin veckorbonus) och rör på sig rejält samtidigt så kan du hinna om du har tur, beror på hur lätt din krpp har för att förbränna och gå ner i vikt, kan även rekommendera att tilllsammns med vv och träning antingen köpa alli på apoteket elller beställa några tabletter på nätet som ger ökad fettförbränning. Jag själv använder mig av Lose-it workout från gymgrossisten och dem hjälper verkligen :)
Hej
Du kommer säkert att lyckas men om inte så kan man kanske sy in snörning i ryggen på klänningen så blir den reglerbar i stl
Oj nu såg jag, den har snörning
*Ut och promenera på morgonen när du vaknat, innan frukost. Drick ett stort glas vatten innan så du balanserar ut din vätskenivå bara. Ät fiberhavregrynsgröt med vaniljkesella som frukost när du kommer hem.
*Håll nere dina portioner till 400kcal/måltid och ät 4 utav dom. Kör även knuten hand-mått. Dvs knyt din hand och lika stor som din hand är då ska du ha protein (kött, fisk, fågel) resp. kolhydrater (potatis, pasta, ris). Sallad kan du vara mer frikostig med...
Lycka till!!
Mindre portioner mat, hoppa över alla "rena" kolhydrater och rör på dig varje dag.. Förbränning (alltså hög puls en längre strecka) och styrketräna 4 ggr/v minst och kör simning och promenader som (aktiv)vila.
Vila är inte att ligga på soffan utan vila för kroppen är att gå promenader, simma, liknande...
Lycka till!
Mycket bra tips här! Det viktigaste är att inte stressa (så gott det går), för där hjälper du inte kroppen ett dugg. Du tar t.ex. inte upp några näringsämnen från maten om du är stressad (som behövs för att kunna gå ner i vikt).
Jag skulle föreslå dethär: dra ned på kolhydraterna ordentligt, fyll på med proteiner och bra fetter istället, de mättar mer. Proteiner behövs speciellt för att kunna få ut de lagrade fettet ut fettcellerna. Ibland måste man få unna sig något, annars tappar man lätt motivationen, men allra viktigast är att hålla blodsockernivån så stabil som möjligt (det gör du lättast med att äta väldigt få kolhydrater.)
Har du inte motionerat regelbundet hittills, börja med att promenera/cykla/simma (vad du tycker är roligt) 30 minuter om dagen. Öka sedan på tid/antal pass när du känner dig redo. Kanske du kan gå/cykla till jobbet t.ex.?