• llinda81

Fullständig panik, har ca 2 mån på mig...

Gifter mig den 19 maj, o har köpt min klännig, enda problemet är att den är för liten!!!

jag MÅSTE gå ner ca 10 kg!! nån som har tips på hur jag ska klara de?????

alla tips mottages gärna!!!

• Svar på tråden Fullständig panik, har ca 2 mån på mig...
  • Emmisenn

Jag säger Viktväktarna, håller man det till 110 % (hoppar över att använda sin veckorbonus) och rör på sig rejält samtidigt så kan du hinna om du har tur, beror på hur lätt din krpp har för att förbränna och gå ner i vikt, kan även rekommendera att tilllsammns med vv och träning antingen köpa alli på apoteket elller beställa några tabletter på nätet som ger ökad fettförbränning. Jag själv använder mig av Lose-it workout från gymgrossisten och dem hjälper verkligen :)

• brudskor

Hej

Du kommer säkert att lyckas men om inte så kan man kanske sy in snörning i ryggen på klänningen så blir den reglerbar i stl

• Strawberry
    llinda81 skrev 2012-03-09 09:59:20 följande:

Gifter mig den 19 maj, o har köpt min klännig, enda problemet är att den är för liten!!!

jag MÅSTE gå ner ca 10 kg!! nån som har tips på hur jag ska klara de?????

alla tips mottages gärna!!!

Jag känner igen mig och vi är i exakt samma situation!! Vore kul att följas åt fram tilld en stora dagen!
    Även jag gifter mig den 19 maj och har köpt en klänning som jag älskar MEN beställde en som är två storlekar för liten med planen att jag skulle gå ner i vikt... Jag var och provade den igår och trots snörning i ryggen går den inte att stänga och att sitta ner är omöjligt, det är främst rumpa och höfter som ställer till det. :P Men lite går den att ta ut, men de görs i så fall precis innan.

Jag har gått ner cirka 4 kilo sen jag beställde klänningen och skulle nog behöva gå ner minst 6 kilo till för att den ska sitta bra, men med tio kilo så sitter den nog perfekt! Men jag ska inte stirra mig blind på vikten då det viktigaste inte är vad jag väger utan hur kroppen ser ut. Lyckas jag ersätta fettet med muskler som väger skulle jag inte direkt klaga.. Min plan är att äta lagom och träna hårt, är främst zumba och gymmet som gäller, men morgonpromenader borde jag nog börja med.. :P
  • Godis

*Ut och promenera på morgonen när du vaknat, innan frukost. Drick ett stort glas vatten innan så du balanserar ut din vätskenivå bara. Ät fiberhavregrynsgröt med vaniljkesella som frukost när du kommer hem.

*Håll nere dina portioner till 400kcal/måltid och ät 4 utav dom. Kör även knuten hand-mått. Dvs knyt din hand och lika stor som din hand är då ska du ha protein (kött, fisk, fågel) resp. kolhydrater (potatis, pasta, ris). Sallad kan du vara mer frikostig med...

Lycka till!! 

• Yez

Mindre portioner mat, hoppa över alla "rena" kolhydrater och rör på dig varje dag.. Förbränning (alltså hög puls en längre strecka) och styrketräna 4 ggr/v minst och kör simning och promenader som (aktiv)vila.

Vila är inte att ligga på soffan utan vila för kroppen är att gå promenader, simma, liknande...

Lycka till!

• Styrka
    Lilique skrev 2012-03-09 13:18:28 följande:
    Här, den här dieten är djävulens påfund tror jag - men det är den mest effektiva 2-veckors-dieten jag någonsin hört talas om.

Pappa gick ner 14 kilo på två veckor inför ett dop (för att komma i en kostym) och en annan släkting körde samma sak och hon blev av med 11 kg på samma tid.

Du kan ha den här som Plan C (plan b borde vara att sy ut klänningen, för hälsans skull!!!).

Rekommenderar att du går till något gym i närheten och beskriver situationen. De kanske har något toppenprogram/Personlig tränare som kan hjälpa dig - utan att du behöver dieta överdrivet och må dåligt.

Lycka till!
    Den där dieten vill jag veta mer om!
  • Naive

Mycket bra tips här! Det viktigaste är att inte stressa (så gott det går), för där hjälper du inte kroppen ett dugg. Du tar t.ex. inte upp några näringsämnen från maten om du är stressad (som behövs för att kunna gå ner i vikt). 

Jag skulle föreslå dethär: dra ned på kolhydraterna ordentligt, fyll på med proteiner och bra fetter istället, de mättar mer. Proteiner behövs speciellt för att kunna få ut de lagrade fettet ut fettcellerna. Ibland måste man få unna sig något, annars tappar man lätt motivationen, men allra viktigast är att hålla blodsockernivån så stabil som möjligt (det gör du lättast med att äta väldigt få kolhydrater.)

Har du inte motionerat regelbundet hittills, börja med att promenera/cykla/simma (vad du tycker är roligt) 30 minuter om dagen. Öka sedan på tid/antal pass när du känner dig redo. Kanske du kan gå/cykla till jobbet t.ex.?  

• nagu
    N blir B skrev 2012-03-09 11:14:11 följande:
    Då kan vi väl peppa varandra?! Jag är också sjuk och måste gå ner typ 10 kg till andra juni.

Vi fixar det!!! Min plan är mindre potioner & mer motion men som sagt inte så lätt när man är sjuk. 
    Jag är på! Måste också gå ner en massa inför den stora dagen.
    Kör nu morgonpromenader på tom mage ca 1 timma varje morgon, ett pass tung styrketräning eller cardio per dag.
    Ska nu minska kolhydraterna och öka upp proteinet lite succesivt så det blir typ som en "def".

Heja heja, nu ska vi bli snygga! 
  • nagu
    Lilique skrev 2012-03-09 13:18:28 följande:
    Här, den här dieten är djävulens påfund tror jag - men det är den mest effektiva 2-veckors-dieten jag någonsin hört talas om.

Pappa gick ner 14 kilo på två veckor inför ett dop (för att komma i en kostym) och en annan släkting körde samma sak och hon blev av med 11 kg på samma tid.

Du kan ha den här som Plan C (plan b borde vara att sy ut klänningen, för hälsans skull!!!).

Rekommenderar att du går till något gym i närheten och beskriver situationen. De kanske har något toppenprogram/Personlig tränare som kan hjälpa dig - utan att du behöver dieta överdrivet och må dåligt.

Lycka till!
    Lillique vad är detta för diet?
Svar på tråden Fullständig panik, har ca 2 mån på mig...